Vraag

Internetsnelheid glasvezel 200/200 V12

  • 4 August 2020
  • 4 reacties
  • 305 keer bekeken

Sinds enkele weken zijn wij in het bezit van een glasvezel abonnement (internet en tv) 200mbit up en download. 

Momenteel hebben wij o.a. een tragere internet snelheid dan zou moeten, het is namelijk 91 mb ipv de 200 mb die we in het pakket zouden moeten hebben.

Nu heb ik al flink mijn best gedaan om via de site een hulp programma te draaien om te kijken waar het probleem ligt, maar dat geeft aan wegens technische mankementen de probleem oplosser niet te kunnen draaien..

Is het niet mogelijk om gewon een mail naar jullie te sturen om zo contact te leggen? Ik vind het een vreemde en vooral onpersoonlijke manier om via een forum contact te moeten zoeken wetende dat alle personen op het net meelezen (begrijp mij niet verkeerd lezers).

Wij zijn in het bezit van een V12 box van Sagem router, software versie SGEJ10000112. De speedtest komt uit op 91mb over een bekabelde lan verbinding. Draadloos (dicht bij de ”super" wifi kom ik op 75mb uit).

Weken hiervoor had ik een xperiabox V8 van telfort met dezelfde setup die gewoon 50 mb haalde ( zo was ook het abonnement).

Dit is een van de problemen die ik ervaar.

Daarnaast wil ik graag gebruik maken van een eigen SSID voor mijn wifi verbindingen, en niet diegene die door KPN (een generator ) gemaakt is, zeker gelet op het verleden gezien de slecht beveiligde Thomson routers.

Ik heb zelf een SSID gemaakt en gekoppeld maar het originele SSID is (volgens mij) niet uit te schakelen.

Is dit alsnog te realiseren?

 

M.v.g.

 

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe meet u die 91 mbit? Met een kabel rechtstreeks op de KPN Box? Zonder iets ertussen? Al eens een andere kabel geprobeerd?

Als je het SSID wijzigd op de KPN Box, dan moet je het daarna ook nog apart doen op de SuperWiFi's. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @van der Lint Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je ons gevonden hebt. Natuurlijk snap ik je aarzeling publiek je probleem neer te leggen. Als je dat echt niet wilt, kun je ook persoonlijk contact leggen. We hebben een telefonische klantenservice, je kunt chatten via de website en we hebben kanalen op de social media. Het KPN Forum is een publieke plek, waar onze klanten elkaar helpen en met je mee denken over KPN-gerelateerde zaken. Ook medewerkers, zoals ik, zijn hier actief, al duurt het vaak wat langer voordat wij reageren. 

Hoe is het ondertussen met je snelheid? Heb je al via een andere weg contact gehad? Als het probleem nog speelt ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen die Nick je stelde. 

Reputatie 4
Badge +3

@Nick83  en @Bart_  dat wordt toch verteld hoe de snelheid gemeten is?

Wij zijn in het bezit van een V12 box van Sagem router, software versie SGEJ10000112. De speedtest komt uit op 91mb over een bekabelde lan verbinding. Draadloos (dicht bij de ”super" wifi kom ik op 75mb uit).

Reputatie 7

Meet de snelheid eens met de Speedtest app uit de Windows store vanaf een bekabeld aangesloten PC en gebruik daarbij als server de server van XS4ALL of die van RoutIT in Ede.

Hoeveel Mbps meet je dan?

Ik heb hier ook een V12 staan en daarmee haal ik zowel bekabeld als via wifi de volle 200Mbps van onze glasvezelaansluiting.

Reageer