Beantwoord

internetsnelheid glasvezel 200mbit maar ontvang maar 100mbit

  • 26 December 2020
  • 6 reacties
  • 218 keer bekeken

Hoi,

 

Wij hebben een upgrade op het glasvezel van 100mbit naar 200mbit internetsnelheid, echter als ik speedtests doe dan haal ik nooit boven de 100mbit. Ook downloads gaan nooit boven de 100mbit. Enig idee wat ik hier aan kan doen? 

 

Met vriendelijke groet,

Guus

icon

Beste antwoord door GHolweg 26 March 2021, 12:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @GHolweg , heb je de glaskast (NT) al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

En daarna de router een fabrieks-reset gegeven?

Snelheid getest bekabeld met 1 computer rechtstreeks op de router en alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 

Reputatie 6
Badge +9

Is de upgrade ook al administratief en technisch doorgevoerd?
In enkele gevallen kan er monteur aangestuurd worden om werkzaamheden in de centrale uit te voeren of om je NT te vervangen (sommige klanten hebben nog verouderde NT's die maar 100 Mbit aan kunnen.

Test je daarnaast de snelheid direct bekabeld op je Experiabox? Of zitten daar nog switches tussen?

Reputatie 7
Badge +15

@GHolweg Welkom op het forum. 

Bijzonder dat je ondanks je upgrade niet de snelheid haalt! Hoe voer je de snelheidstests uit? Is dit via een kabel of via de wifi verbinding? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en controleren of administratief alles klopt. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@GHolweg Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Dag Rutger,

Excuses voor de late response.

Zojuist de experiabox nog eens 5 min van de stroom af gehaald. Tussen de experiabox en mijn PC zit een 8 poorts distributiepaneel en een Netgear 8 port GS308 switch. Zonder de switch er tussen blijft het ook net onder de 100Mbit hangen. Ik test bedraad op mijn PC desktop.

 

Forumprofiel is ingevuld.

 

Ik hoor het graag.

Zojuist opgelost. Probleem lag toch bij mijn eigen bekabeling. De WIFI gaf wel 200mbit zag ik net, dus toch even een nieuw CAT5 draad gehaald om het tweede draad dat ik gebruikte uit te sluiten. Tadaa.. op deze functioneert het wel op 200mbit.

 

Dank voor het meedenken!