Internetsnelheid is te laag

  • 2 November 2020
  • 5 reacties
  • 23 keer bekeken

Kun je zelf controleren welke internetsnelheid je desktop of laptop aankan? En zo ja, hoe?

 

*Admin: Eigen topic voor je vraag gemaakt


5 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @Jo_12. Via de volgende link kun je controleren welke snelheid jouw desktop of laptop aankan

Beste Danny, Hartelijk dank. Ik zie dat mijn adaptersnelheid: 100/100 Mbps is; dat zal de verklaring zijn dat ik niet 200/200 ontvang en dat de klok van de kpn-speedtest op mijn desktop als maximum te meten snelheid: 100 aangeeft. Ik ga hetzelfde testen op de nieuwe Dell laptop van mijn vrouw. 

Ik denk toch dat ik te weinig krijg van KPN, omdat de 100/100 gemeten snelheid is; niet de maximale capaciteit van mijn adapter is; die is 1500.Kortom: terug naar KPN.

Reputatie 2
Badge +5

Ik heb toch even een eigen topic voor je vraag aangemaakt, @Jo_12. Dit omdat we dan het overzicht wat beter kunnen houden en je vraag niet in één of twee antwoorden was opgelost.

Wil je je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je abonnementsgegevens er even bij pakken. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik denk toch dat ik te weinig krijg van KPN, omdat de 100/100 gemeten snelheid is; niet de maximale capaciteit van mijn adapter is; die is 1500.Kortom: terug naar KPN.

1500 mbit?

volgensmij heb je alleen 10/100/1000/10.000 mbit vaste netwerkkaarten.

1500mbit klinkt als je wifi adapter?

 

Je inetsnelheid kun je het beste meten met een cat5e / 6 direct op modem/router.

Tenzij je veel investeert haalt wifi vaak nooit de max inetsnelheid die mogelijk is.

 

en met abbo's van 500 mbit en meer kan je hardware ook een botlleneck gaan vormen.

Reageer