Internetsnelheid lager dan abonnement

  • 19 October 2020
  • 14 reacties
  • 163 keer bekeken

mijn internetsnelheid is maar 20 mb . laten testen . nu kom ik van telfort en weet dat deze niet hoger ging. nu ben ik bij kpn dis mijn vraag is dan ook of mijn snelheid opgehoogd kan worden naar 50 mb


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

 

Badge +19

Je kan dus een hogere snelheid krijgen maar dan zal je over moeten stappen naar een KPN Hussel abonnement. Waarschijnlijk zal dat gevolgen hebben voor de prijs van je abonnement. Kijk dus goed of je het dat waard vindt. 40 Mbit/s is dus het maximaal haalbare.

Reputatie 7
Badge +24

Je kan dus een hogere snelheid krijgen maar dan zal je over moeten stappen naar een KPN Hussel abonnement.

Waarom dat? Pairbounding is ook bij de oudere abonnementen gewoon mogelijk hoor.

Dus ik sluit een abonnement af voor 50 mb ( bij Telfort) en er wordt maar 20 mb geleverd??? Wat is hier krom aan??? Zeker nu kpn Telfort heeft opgegeven . Dit klopt toch totaal niet 

Reputatie 7
Badge +24

Dus ik sluit een abonnement af voor 50 mb

Correctie: tot 50 mb. Dat kan dus ook 20 zijn.

( bij Telfort) en er wordt maar 20 mb geleverd??? Wat is hier krom aan??? Zeker nu kpn Telfort heeft opgegeven . Dit klopt toch totaal niet 

Tja, niets bijzonders aan hoor. Zo werkt dat met internet over de telefoonlijn, hoe verder u bij de centrale vandaan zit, hoe langzamer het word.

Dus met andere woorden is het beter om over te stappen naar andere profider, dieverij Jan leveren waarvoor je betaald . KPN Kan mij opschalen naar 40 mb maar dit is schijnbaar lastig en te cliënt vriendelijk 

Reputatie 7
Badge +8

@GeertRa Die 40mb kan alleen behaald worden met pair bonding dat is een speciale actie die moet worden uitgevoerd en vaak betaal je dan daar ook wat extra voor. ( soms ook niet)

Maat niet elke provider kan dat altijd  leveren dat is ook iets om rekening mee te houden 

Vaak staat bij aangaan abonnement welke snelheid je Max in het gunstigste opzicht kan behalen.

Dat is meestal niet via WiFi maar bekabeling te behalen en afhankelijk van veel factoren.

Ziggo behaald de snelheid wel via koperdraad . Staat niet bij Welle snelheid in gunstigste gevallen behaald kan worden. Misschien in de kleine lettertjes . Staat 50 mbit/s in mijn abonnement dat sluit ik dan ook af . 

 

Reputatie 7
Badge +24

@GeertRa Die 40mb kan alleen behaald worden met pair bonding dat is een speciale actie die moet worden uitgevoerd en vaak betaal je dan daar ook wat extra voor. ( soms ook niet)

Kost niets extra. Maar alleen KPN en XS4ALL doen het. Telfort heeft het nooit gedaan volgens mij.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ziggo behaald de snelheid wel via koperdraad . Staat niet bij Welle snelheid in gunstigste gevallen behaald kan worden. Misschien in de kleine lettertjes . Staat 50 mbit/s in mijn abonnement dat sluit ik dan ook af . 

 

Ziggo gebruikt een andere kabel met een andere techniek. Als Ziggo bij u beschikbaar is, dan is overstappen een reële optie.

Reputatie 7

Hoi @GeertRa, welkom bij ons op het forum. Bij Telfort was pairbonding inderdaad niet mogelijk, daardoor was 20 toentertijd het maximaal haalbare op jouw adres. Bij de pakketen betaal je voor een snelheid tot 50 Mbit/s, dat is afhankelijk van wat er mogelijk is. Nu we samen zijn gegaan is jouw abonnement naar ons is gekomen, met behoud van de Telfort voorwaarden waar je voor hebt gekozen toen je het abonnement origineel afsloot. Doordat het bij Telfort niet mogelijk was om pairbonding te nemen, is dat met het pakket dat je nu bij ons hebt ook niet mogelijk.

Als je het aanpast naar een KPN Hussel abonnement stap je over van de Telfort voorwaarden naar de KPN voorwaarden, waardoor het wel mogelijk wordt, zoals Joep al zei. Hoe dat uitpakt qua kosten kan per persoon verschillen, je kunt in MijnKPN kijken naar de mogelijkheden daarvoor. Ik begrijp dat je ook hebt gekeken naar een pakket bij Ziggo. Heb je daar al een keuze over gemaakt of nog niet?

Ik denk dat het ziggo gaat worden prijs verschil is maar € 1,50 (€53p/mnd) kpn Is dat 54,50 doch krijg er wel drie gratis WiFi boosters bij. Deze moet ik weer bij de hussel betalen 3 stuks voor € 299,00

Reputatie 7

Dat is een flink verschil inderdaad @GeertRa! Uiteindelijk is het het belangrijkste dat je een pakket hebt wat voor jou het beste is. Natuurlijk heb ik het liefste dat je een KPN pakket hebt :slight_smile: , maar als het Ziggo pakket beter bij jou aansluit en leuke extra's heeft snap ik het als je die keuze maakt. Jij bent degene die het pakket gebruikt, het is jouw keuze.