[Opgelost] Internetstoring in Maarssen

  • 28 January 2022
  • 151 reacties
  • 7600 keer bekeken
[Opgelost] Internetstoring in Maarssen
Reputatie 7

Internetstoring in Maarssen

Momenteel is er een internetstoring in Maarssen. Bij andere werkzaamheden is een kabel beschadigd geraakt waardoor de verbinding er niet is. Op dit moment is nog geen verwachte oplostijd bekend.

 

Update #7: 1-2-2022 02:22: De aannemer heeft de werkzaamheden afgerond, de verbindingen zijn hersteld.

Update #6: 31-1-2022 15:25: De aannemer is op locatie en gestart met het onderzoek.

Update #5: 31-1-2022 13:00: De storing lijkt teruggekeerd te zijn, ook het mobiele netwerk lijkt er nu door te zijn getroffen.

Update #4: 30-01-2022 08:25: De aannemer heeft de verbinding kunnen herstellen, de storing is om 06.30 bij ons afgemeld.

Update #3: 29-01-2022 09:15: De aannemer doet zijn uiterste best. Er is een kabel stuk die bij een brug ligt. Dit maakt de reparatie niet makkelijker en we houden er rekening mee dat het pas na het weekend wordt opgelost.

Ons systeem heeft op basis van postcodes gratis, grote bundels gestort bij klanten die een particulier mobiel abonnement bij KPN hebben. Dit systeem kan foutjes maken en als je in het getroffen gebied woont en geen bundel hebt gekregen kun je dat in dit topic aangeven. Graag dan ook je profiel invullen (en vermeld het mobiele nummer) zodat wij een bundel kunnen storten.

We verwachten in de loop van de dag nieuwe updates. Je kunt dit topic volgen om volledig op de hoogte te blijven. 

Update #2: 28-01-2022 21:15: De kabel is beschadigd geraakt bij een brug die wordt gerenoveerd. Daardoor is het moeilijk om bij de beschadiging te komen, er wordt gekeken naar de mogelijkheden. Zodra er een update is werken we dit topic bij

Update #1: 28-01-2022 19.35: Specialisten zijn op locatie aan het werk

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

151 reacties

Er is een glasvezel kabel kapot in Maarssen waardoor vanaf vanochtend 28 januari 2022 er geen internet is. Weet iemand hoe lang dit nog gaat duren?

Badge +19

Staat dat niet op de storingspagina? https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Reputatie 7
Badge +21

Ai @Naast de vaart , vervelend zo voor het weekend. Heb je al gekeken op de storingspagina?

KPN Storingen - Hier vind je alle informatie  -  vul daar je postcode/huisnummer in.

Bij grote(re) storingen zou daar meer informatie te vinden moeten zijn.
Bel anders met KPN klantenservice 0800-0402 (gratis 24/7 bereikbaar).

Nee helaas niet. Ik heb er wel een melding van gemaakt bij de klantenservice. Zij konden dit niet oplossen maar wel beamen dat er een storing is. 

Reputatie 7

Welkom op het forum @Naast de vaart. Op dit moment is er inderdaad een storing in Maarssen gaande, er wordt gewerkt aan een oplossing. De oorzaak lijkt gevonden te zijn en er zijn mensen op de locatie om dat te verhelpen. Ik hoop dat het snel opgelost zal zijn en jij jouw verbinding weer kunt gebruiken!

Dankjewel voor je reactie Jasper! Ik wacht het af.

Reputatie 3
Badge

Als de glasvezel kabel daadwerkelijk kapot is voor 1 huis houden, zal je het niet gauw terug vinden op de site van kpn tenzij het meerdere huishouden gaat betreffen.
Als de glasvezel kabel meerdere woningen treft, zal je het pas terug vinden op de site.

Nu mijn vraag, de glasvezelkabel die kapot is, is het in of buiten u woning?
In het laatste geval, treft het ook u buren zover u weet?

Mocht het in u woning zijn, dan zou een kpn monteur misschien nog wat voor u kunnen betekenen (ligt aan de situatie).

Mocht het buiten u woning gaan, dan zal een aannemer ingeschakeld moeten worden en die moeten eerst een vergunning aanvragen bij u gemeente voordat de werkzaamheden uitgevoerd kunnen worden, afhankelijk van de gemeente kan dit snel of enige tijd op zich laten wachten (kpn is hiervan helaas ook afhankelijk van).

@Casper9561

Heel Maarssen-dorp heeft geen internet (van KPN).  Bij de werkzaamheden aan de brug op de Kaatsbaan is een kabel van KPN geraakt. Ze zijn al vanaf vanmiddag 13.30 uur er mee bezig.  In de basis zou dat terug te vinden moeten zijn. 

@Casper9561 nog bedankt voor je uitleg over hoe de vergunning werkt. Ik vermoed dat ivm de vergunning aanvraag de storing zo lang duurt....lastig dat KPN hiervan afhankelijk is van de gemeente.....wordt er wel een vergunning afgegeven "in het weekend" of kan het zijn dat pas na het weekend dit wordt afgegeven?

Reputatie 3
Badge

Dan zou het normaal gesproken op de pagina van kpn moeten staan bij storing(en).

Afhankelijk van wat er moet gebeuren en mogelijk laswerk, kan het meerdere dagen duren (helaas) voordat glasvezel netwerk is hersteld.

U zou kpn kunnen vragen voor een noodpakket zodat u tijdelijk via een mifi router en digitenne krijgt, zodat u alsnog kan internetten en tv kan kijken zodat u niet helemaal zonder zit (probeer hierin mee te denken tot het probleem volledig is opgelost).

Reputatie 7

Voor sommige storingen kan dat van toepassing zijn inderdaad, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn. Zoals in mijn vorige bericht genoemd zijn ze op dit moment bezig met de reparatie. Dat kunnen we op dit moment alleen afwachten. Het is te vroeg om conclusies over een noodpakket te trekken :wink:

@Casper9561 bedankt voor de informatie en het meedenken. Ik denk dat ik de bordspelen maar uit de kast ga halen;-) 

@Jasper ik wacht even met de aanvraag van het noodpakket. 

Reputatie 7

Het blijkt dat de storing toch langer za duren dan eerst gedacht, ik heb daarom een centraal topic hiervoor gemaakt en de berichten daarin gezet. Als er meer over bekend is zullen we het topic bijwerken.

Slecht dat er pas een uur geleden een topic word aangemaakt. Heb zelf al drie keer met KPN gebeld vandaag. Nergens is terug te vinden waar de storing aan ligt behalve nu hier. Volgens de site was er geen storing en de drie verschillende personen die je aan de lijn heb kunnen alleen vertellen dat ze wel intern kunnen lezen dat er ergens een storing is maar beter ook niet.

ondertussen ben ik door mijn dag MB’s heen.

vanaf 10:15 geen internet, tv enz. 

Hopelijk is het morgen opgelost! 

Tot 12:00 uur maandag 31-1, serieus KPN? Ik begrijp dat het niet makkelijk te repareren is, maar er zit een half dorp zonder tv en internet. Ik heb me overigens gisteren aangemeld om updates over de storing te krijgen en die krijg ik dus niet... dus waar dat goed voor is...?! In elk geval blij dat dit topic er nu is, maar ik zou graag meer toelichting krijgen bij de aanpak van de storing c.q. het beoogde tijdspad. 

Tot slot: hoe kan ik nu een noodpakket aanvragen?

Bvb dank. 

Een heel weekend zonder internet!!!! Ons hele huis draait op internet. Tv, computers, verlichting, alarm het is echt ongelofelijk dat dit zo lang duurt in deze tijd.  

Tot 12:00 uur maandag 31-1, serieus KPN? Ik begrijp dat het niet makkelijk te repareren is, maar er zit een half dorp zonder tv en internet. Ik heb me overigens gisteren aangemeld om updates over de storing te krijgen en die krijg ik dus niet... dus waar dat goed voor is...?! In elk geval blij dat dit topic er nu is, maar ik zou graag meer toelichting krijgen bij de aanpak van de storing c.q. het beoogde tijdspad. 

Tot slot: hoe kan ik nu een noodpakket aanvragen?

Bvb dank. 

Waar lees je dat het tot maandag duurt?

Tot 12:00 uur maandag 31-1, serieus KPN? Ik begrijp dat het niet makkelijk te repareren is, maar er zit een half dorp zonder tv en internet. Ik heb me overigens gisteren aangemeld om updates over de storing te krijgen en die krijg ik dus niet... dus waar dat goed voor is...?! In elk geval blij dat dit topic er nu is, maar ik zou graag meer toelichting krijgen bij de aanpak van de storing c.q. het beoogde tijdspad. 

Tot slot: hoe kan ik nu een noodpakket aanvragen?

Bvb dank. 

Waar lees je dat het tot maandag duurt?

KPN Storingen - Hier vind je alle informatie  -  vul daar je postcode/huisnummer in.

Bijzonder....hier staat er zijn geen storingen bekend op mijn postcode..

 

 

@Jasper ....kan je misschien een update geven??

En vooral waarom op de ene postcode geen storing en de ander wel? Heb toch echt geen internet.

 

 

Heb net wederom gebeld, aannemer is geweest schijnt nogal moeilijk te zijn bij het brughoofd waar de kabel gebroken is. Iets met water en boot (denk ik) en ze willen waarschijnlijk niet werken in het weekend. Dus wordt het na het weekend verholpen.

Klanten die ook mobiel KPN  hebben krijgen heel veel MB extra sinds gisteren.  Is er ook een regeling voor mensen die wel internet en tv hebben maar geen  mobiele telefoon?  De 4g bundels vliegen er hier door heen.  En het is online open  dagen dag voor veel middelbare scholen.  Die willen we graag kijken. Als beroerd genoeg dat het online moet maar willen het niet misssn.

Reputatie 7
Badge +28

@Naast de vaart @Patrick B @Mevrouwdegraaff @Linke 

Jullie zouden kunnen bellen met 0800-0402 als jullie ook een mobiel abonnement hebben bij KPN. Dan krijg je in het kader van een noodpakket een hele hoop GB’s op je mobiele telefoon. 
 

Of vul hier je volledige forumprofiel en geef dan hier een seintje. Dan regelt een moderator het “noodpakket”. 

Reputatie 7
Badge +28

Klanten die ook mobiel KPN  hebben krijgen heel veel MB extra sinds gisteren.  Is er ook een regeling voor mensen die wel internet en tv hebben maar geen  mobiele telefoon?  De 4g bundels vliegen er hier door heen.  En het is online open  dagen dag voor veel middelbare scholen.  Die willen we graag kijken. Als beroerd genoeg dat het online moet maar willen het niet misssn.

Even bij andere mensen kijken? Familie?