Vraag

Internetverbinding valt de laatste weken tijdelijk weg

  • 23 October 2020
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds een aantal weken hebben wij last van een internetverbinding die kortdurend wegvalt. Het probleem begon op een aantal mobiele telefoons maar heeft zich sinds afgelopen week ook verspreid naar de tv (beeld loopt soms vast) en de playstation. Heb getest of het probleem alleen draadloos is maar dit bleek niet zo te zijn toen de playstation was verbonden met een internetkabel en het internet alsnog weg viel. Hierna heb ik op het internet gezocht naar oplossingen en het bleek dat meerdere mensen hier last van hebben op dit moment. Na een tijdje op het forum verschillende tips te hebben gevonden heb ik die gisteren uitgeprobeerd. De experiabox (V10) is gereset en via de online wifi-manager van kpn is ons internet op afstand ‘verbeterd’. Het leek gisteren daarna ook redelijk goed te gaan alleen viel het internet op de playstation 's avonds toch weer weg. Dit is ook de reden dat ik nu dit bericht schrijf. 

Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet/kan doen? Is dit een landelijk probleem en zo ja, wat is de stand van zaken op dit moment? 

Mvg

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @GerardDeGunne en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Goed dat je dit probleem kenbaar maakt en dat je zelf al het een en ander uit hebt weten te sluiten door de PS4 eens met kabel aan te sluiten. Het klinkt alsof er iets niet helemaal goed gaat met het signaal. Ik zie dat je je forumprofiel al hebt ingevuld waarvoor dank! Ik ben meteen je verbinding door gaan meten en krijg als melding dat er inderdaad sprake is van een slechte verbinding. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt zodat de technische dienst dit verder op kan pakken. Zij zullen nog contact met je opnemen om de vervolgstappen door te nemen. Grote kans dat zij een monteur gaan sturen die op locatie het probleem moet gaan verhelpen. Houd je me op de hoogte van de voortgang? 

Hoi Jan,

 

Zojuist aan de telefoon gesproken met een kpn medewerker. Hij heeft ook de verbinding gemeten maar die zag er eigenlijk goed uit. De modem en de port zijn gereset en als de verbinding vrijdag nog steeds niet goed werkt kan ik weer contact opnemen via hetzelfde ticket. Hoogstwaarschijnlijk wordt er dan een monteur gestuurd. Ik wil je alvast bedanken voor het aanmaken van het ticket! Hopelijk is het probleem vanaf nu opgelost.

Reputatie 7
Badge +12

Fijn om te lezen en bedankt voor je terugkoppeling @GerardDeGunne! Ik ga er vanuit dat mijn collega's van de technische dienst dit probleem weten te verhelpen :) Mocht ik ergens nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Reageer