Vraag

Internetverbinding valt weg bij stabiele Wifi connectie

  • 6 January 2022
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Reputatie 1
  • Deelnemer
  • 8 reacties

Goedemorgen,

 

Ik heb al sinds langere tijd het probleem dat mijn internet verbinding af en toe wegvalt op bepaalde apparaten. Mijn Chromecast heeft hier het meeste last van; deze verliest vaak zijn verbinding en is soms dan weer minuten bezig de verbinding te herstellen. De Wifi zelf is prima en stabiel, enkel de connectie met internet verdwijnt.

Iemand enig idee?

 

Alvast bedankt!

DFT


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dus enkele apparaten vallen weg maar niet allemaal?

Hoeveel apparatuur heeft u draadloos aangesloten? 

Reputatie 1

Hoi,

Ik moet het denk ik anders formuleren; ik weet niet zeker of het probleem alleen optreed bij bepaalde apparaten; ik zie het probleem eigenlijk voornamelijk als we aan het streamen zijn (op de Chromecast) en soms ook bij het videobellen op een telefoon. Bij ‘gewoon’ surfen via Wifi komt het ook voor, maar is minder hinderlijk omdat de verbinding dan ook wel vrij snel terug komt. In alle gevallen blijft het Wifi signaal sterk.

Reputatie 4
Badge +2

En weer een typisch voorbeeld van de  issues met band steering van de wifi op de KPN modems.

Benieuwd hoe lang kpn nog vol blijft houden dat hun wifi "super" is

 

Reputatie 1

En weer een typisch voorbeeld van de  issues met band steering van de wifi op de KPN modems.

Benieuwd hoe lang kpn nog vol blijft houden dat hun wifi "super" is

 

Heb je hier meer info over, kan ik dit zelf verbeteren?

(ik heb overigens geen super wifi van KPN, maar gewoon een Experia V10 en een extra router in bridge mode, de signaal sterkte is prima) 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi,

Ik moet het denk ik anders formuleren; ik weet niet zeker of het probleem alleen optreed bij bepaalde apparaten; ik zie het probleem eigenlijk voornamelijk als we aan het streamen zijn (op de Chromecast) en soms ook bij het videobellen op een telefoon. Bij ‘gewoon’ surfen via Wifi komt het ook voor, maar is minder hinderlijk omdat de verbinding dan ook wel vrij snel terug komt. In alle gevallen blijft het Wifi signaal sterk.

Hoi @DFT, dat klinkt of er wat meer onderzoek nodig is om te achterhalen wat er gebeurt. Gebruik je jouw internetverbinding ook bekabeld? Zo niet, hoe gaat het met de verbinding als je een computer of laptop tijdelijk rechtstreeks met een kabel aansluit op het modem? Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde ervaart. Heb je daarnaast onze Wifi Manager al eens gevolgd? Deze handige servicetool controleert je verbinding en helpt je om de wifi verbinding optimaal in te stellen.

Reputatie 1

 

Hoi @DFT, dat klinkt of er wat meer onderzoek nodig is om te achterhalen wat er gebeurt. Gebruik je jouw internetverbinding ook bekabeld? Zo niet, hoe gaat het met de verbinding als je een computer of laptop tijdelijk rechtstreeks met een kabel aansluit op het modem? Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde ervaart. Heb je daarnaast onze Wifi Manager al eens gevolgd? Deze handige servicetool controleert je verbinding en helpt je om de wifi verbinding optimaal in te stellen.

Hoi Alexandra,

Bekabeld is er geen probleem. Wifi manager geeft ook prima resultaten. Zoals gezegd is de Wifi verbinding zelf prima en een speedtest gaat ook goed omdat dat een momentopname is. Ik heb nu bandsteering uitgezet, eens kijken  of dat help.