Vraag

Internetverstoringen om de 100 seconde

  • 25 March 2021
  • 8 reacties
  • 55 keer bekeken

Sinds een week heb ik last van internet verstoringen in vast patroon om de 100 seconde:

  • TV beeld blijft een aantal seconden stilstaan en geluid hapert.
  • Stukken van videocalls vallen weg (bekabeld en Wifi).
  • Spraak van vaste telefoon is wordt kort onderbroken

Ik heb een Experiabox V10 die vast bekabeld is op de TV STB. Modem is al spanningsloos gemaakt en herstart. Ook resetknop biedt geen oplossing. De DSL kabel (RJ11 stekkertjes) gewisseld met korte ronde kabel die bij het modem zat. Maar nog steeds last van verstoringen. Dit modem heb ik al een paar jaar en nooit last gehad tot vorige week.

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Heb je ergens een switch zitten in het netwerk?

Hallo Joep,

 

Ja, al langere tijd gebruik ik een switch voordat ik deze problemen had.

Badge +19

Aha en ondersteunt die switch igmp snooping? Dat is een must! Ervan uitgaande dat de tv ontvanger via de switch gaat.

Reputatie 7
Badge +24

Als telefonie net zo mee hapert elke 100 seconden, dan zal het probleem in of voor de Experiabox zitten denk ik.

Een KPN medewerker zou misschien de lijn eens door kunnen meten.

Badge +19

Ach ik had het weer half gelezen😫 @Nick83 

Reputatie 6

Heeft u glas of koper @MichielLS 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @MichielLS,

Jij hebt al een tijdje niet meer gereageerd, kunnen wij jou nog ergens mee helpen of heb je inmiddels al via een andere weg contact gehad?

Twee keer KPN helpdesk gebeld met als antwoord “we kunnen een betaalde monteur sturen”.

Ik heb wel de KPN wifi versterker er even tussenuit gehaald (dank voor opmerking Joep). Die heeft 2 netwerk poorten en is eigenlijk dus een switch.

Maar met de experiabox alleen bekabeld op de TV en met korte kabel op de DSL poort zie ik niet wat er bij mij nog fout zou kunnen zitten.

Gisteravond had ik wel het idee dat er minder verstoringen op TV waren. Ik kijk even aan hoe de kwaliteit zich ontwikkeld.

Net even op wireshark gekeken, maar de re-transmissions van eerder zie ik nu niet meer. Zou er wat gerestet zijn inhet netwerk?

Dank voor het meedenken allemaal. Top!