Beantwoord

IP-adres / locatiebepaling

  • 5 January 2021
  • 6 reacties
  • 355 keer bekeken

Hallo,

Bij een videostreamingdienst waarvan ik lid ben wordt op basis van IP-adres de locatie bepaald. Is deze locatie in orde, kun je de video kijken.

Echter vaak mist ie 'm (niet altijd dus), en komt er geen Play-knop tevoorschijn. Wat dus volgens de help-functie zou duiden op een verkeerde locatie.

Als ik echter zelf m'n locatie uitpeil, kom ik redelijk netjes bij m'n woonplaats uit.

Ligt dit aan de kwaliteit van de streamingdienst-website, of zit er iets in mijn eigenlijk netwerk wat niet klopt?

Groet,

Johan

icon

Beste antwoord door jmn 6 January 2021, 14:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@jmn Op wat voor apperaat kijkt U naar de streamings dienst ?

Op een laptop.

De configuratie is als volgt:

 

Internetkabel van buiten komt binnen → ExperiaBox V8 (waarvan ik wifi heb uitgeschakeld omdat die vreemd deed) → bekabelde verbinding naar een NetGear-routertje.

Aan die NetGear zit iedereen in ons huis via wifi verbonden. En dat werkt perfect, wat internet betreft.

Maar blijkbaar dus niet voor die Streaming. Maar op een ander forum (pc-helpforum, die me dus naar de provider verwees) zeiden ze dat het niet in de configuratie kon zitten.

 

Dank voor de reactie.

 

J.

Zou dit iets bij KPN zijn, of moet ik bij de Video-site zijn?

 

Reputatie 7
Badge +24

Zou dit iets bij KPN zijn, of moet ik bij de Video-site zijn?

KPN heeft hier niets mee van doen. KPN stuurt geen locatie mee in de verbinding ofzo. 

U gebruikt toch geen VPN mag ik hopen? Want anders zou het logisch zijn als je soms niet werkt.

Nee, geen VPN.

Dit zegt de help-functie op de website.

De website van New Faith Network detecteert je IP-adres. Als je IP-adres locatie niet uit Nederland, België of Luxemburg komt, blokkeert New Faith Network het streamen van video´s. Dan is er alleen een afbeelding zichtbaar, en geen playknop. 

 

Check eenvoudig je IP-adres locatie door via de volgende link Whats my IP? je IP-adres op te zoeken. Op deze website kan je eenvoudig checken wat je IP-adres locatie is. Ben je in Nederland, maar geeft hij aan dat je in een ander land bent? Neem dan contact op met je internetprovider.

Maar de locatiebepaling komt wél uit NL, terwijl ik dus géén Play-knop zie.

Dus ik denk idd dat het bij de streaming dienst zit.

 

Gr.

Johan

Heb ondertussen bericht gehad van de streamingdienst en die hadden een tijdje storing gehad.

Opgelost dus…

 

Groet en dank voor meedenken.

Topic mag op slot.

 

Johan