Beantwoord

IP adres niet herkend

  • 9 April 2020
  • 9 reacties
  • 480 keer bekeken

Iedere keer als ik mijn laptops opstart kan ik geen internet verbinding krijgen omdat het IP-adres niet wordt herkend. Na V10 A box uit en aan te hebben gezet doet ie het weer, maar dit moet ik nu dus iedere keer doen. Probleemoplosser werkt niet. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Lisa 12 April 2020, 19:04

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@IPellende Welkom op ons KPN Forum! Bedankt voor je bericht. Het probleem heb ik vaker voorbij zien komen op het Forum.
Je spreekt in meervoud, welke merken en types laptop heb je allemaal? Is het probleem op alle laptops precies hetzelfde?

Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen, naast het uit/aan doen van de V10a?

Laptops Lenovo, HP en Dell. Desktop medion. En problemem met printer, die niet scant en print omdat IP adres niet herkend wordt.

naast probleemoplosser heb ik netwerkverbindingen gecontroleerd, IP 4 en IP 6 gecheckt bij instellingen, staat allemaal goed,  Volgens mij moet ik inloggen op mijn router en adres handmatig aanpassen?  

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@IPellende Oh joh! Haha, de impact is wel heel groot bij jou thuis. Normaliter zou in de netwerkinstellingen bij langslopen van de 1 of 2 apparaten die aangedaan worden, maar bij jou is er geen beginnen aan. Dit wordt of een modemwissel of je kunt je WifiManager doorlopen en kijken of je wifi-versterkers krijgt. Deze kunnen het probleem ook oplossen.  

Waar je ook voor kiest, ik kijk toch ook graag even mee op het netwerk aangezien het natuurlijk wel gek is. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +17

@IPellende Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!:blush:

Hoi ik heb een vraag.

ik probeerde onlangs een website te zoeken (voor school) en daarbij kreeg ik het bericht dat mijn server ip adres niet kan worden gevonden. 
 

vervolgens heb ik geprobeerd andere sites e bezoeken om te kijken of dit ook bij andere sites het geval is en ja, bij alle sites is dit het geval behalve bij google en youtube.

ik heb met kpn gecontacteerd en daarbij zeiden ze dat het aan mijn laptop instellingen ligt. 
 

ik heb geprobeerd en gekeken en yt filmpjes gekeken om dit probleem op te lossen, maar ik kom er maar niet.

 

zouden jullie mij misschien kunnen helpen?

Hallo @LiliTadevosian , klik bij een laptop/pc eens met de rechtermuisknop op het internet-icoontje rechtsonder op de taakbalk.

Klik dan op netwerkinstellingen openen.

Klik dan onderaan op ‘netwerk opnieuw instellen’.

 

Hoi @JanD bedankt voor je snelle antwoord!

ik ga het nu proberen! Ik laat je weten of het is gelukt

@JanD het is gelukt! Echt heel erg bedankt!!

Hallo @LiliTadevosian , goed om te lezen dat het gelukt is.:relaxed:

Graag gedaan!

Reageer