Vraag

iPad heeft traag intenet en batterij is sneller leeg

  • 14 March 2023
  • 2 reacties
  • 54 keer bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb 1 GB verbinding met KPN Box 12 en 2 SuperWifi 2 routers.

En toch ondervind ik traagheid via mijn ipad en batterij is sneller leeg (dan vroeger met Caiway), draait (wachten) veel als ik iets wil opzoeken op internet..

Kan ik daar iets aan doen?

Ik heb mijn Ipad op extra Wifi poort gekoppeld op de KPN 12, hopelijk helpt dat.

Maar de meeste devices koppelen via 1 SuperWifi 2 versterker.

Kan ik voorzorgen dat een device zich verbind via KPN 12 box of de andere SuperWifi versterker?

Via Wifi Manager is de speed test op zich goed, 349, maar toch is het traag qua openen van internet pagina's.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Rene Heerde en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt. Waar ik in eerste instantie benieuwd naar ben; je geeft aan dat je op je iPad traagheid ondervindt, hoe zit dit met andere apparaten die verbonden zijn met de wifi? Ervaar je daarmee ook traagheid of juist niet?  Dat de batterij van de iPad sneller leeg gaat kan ik zo niet verklaren. Het heeft in ieder geval niet te maken met je provider, dat staat los van de kwaliteit van de batterij van je iPad. Wat bedoel je trouwens precies met dat je je iPad op een extra wifi poort hebt gekoppeld? Kun je dat nader toelichten want het is me niet helemaal duidelijk wat je hier precies mee bedoelt!

Badge

Beste Jan, 

Kijk, Extra Wi-fi(in de header), die gebruik ik nu, werkt mn ipad veel sneller. Kan je apart

Mijn vraag was eigenlijk, vreemd genoeg zitten de meeste devices op 1 superwifi router en niet op KPN Box 12 en ook niet op de andere 2e superwifi router. Hoe kan ik devices omhangen, naar de andere twee routers, heb het idee, dat dat uitmaakt qua snelheid.

Traagheid op Ipad was vooral, dat de google sessie, erg traag waren, maar dit gaat nu stuk beter.