Vraag

Ipad verbindt niet meer met Wifi

  • 30 December 2019
  • 12 reacties
  • 3103 keer bekeken

De Ipad van mijn vrouw verbindt opeens niet meer met Wifi; hij vraagt steeds om het wachtwoord van het modem en reageert steeds met de opmerking dat hetĀ fout is (hetgeen uiteraard niet het geval is)

Wat hebben we gedaan/geconstateerd:

Mijn Samsung tablet functioneert correct op hetzelfde Wifi netwerk, evenals de smartphones.

De Ipad doet het wel op een ander Wifi netwerk.

De Ipad aan en uit gezet, de verbinding gesloten en opnieuw aangemaakt en de instellingen opnieuw laten aanmaken (overeenkomstig apple suggestie)

Het modem aan en uitgezet, de Wifi versterkers afgekoppeld en het Wifi signaal door het modem laten verzorgen.

In het menu van het modem gekeken en kon de Ipad niet direct herkennen aan de omschrijving; ik herkende wel de andere Wifi apparaten.

Ā 

Ik verdenk een instelling in het modem, maar kom er zelf niet uit.

Graag advies.

Bij voorbaat dank.

Ā 

Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Probeer eens je netwerk instellingen te resetten in je Instellingen op de iPad.

Ik heb dit precies hetzelfde ook meegemaakt op mijn iPhone en toen werkte deze aktie.

Reputatie 4
Badge +4

Probeer eens de iPad te resetten dit gaat alsvolgt.

  1. Houd de sluimerknop en de thuisknop een paar seconden gelijktijdig ingedrukt. De sluimerknop bevindt zich bovenop je toestel.
  2. Na ongeveer tien seconden herstart de iPadĀ vanzelf en zie je het Apple-logo. Je iPad is nu gereset.

Ā 

Reputatie 5
Badge +6

Dan nog de Netwerk reset, dat zit onder : instellingen, algemeen,Ā  bijna onderaan dan:Ā stel opnieuw in,Ā en kies dan voor: Herstel netwerkinstellingen.

Ā 

Ā 

Ā 

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

De netwerk reset had ik al gedaan.

De Ipad reset heeft ook niets opgeleverd.

Ā 

Herkenbaar! Wij hebben dezelfde problemen met onze iPhones en iPads.. het lijkt allemaal heel random wel en niet te verbinden met WiFi.

Reeds 2 monteur geweest en daarna nog contact via de chat. Helaas geen oplossing nog.

Volgens de chat contactpersoon ligt het aan Ć©Ć©n van de aangesloten apparaten šŸ¤·ā€ā™€ļø

@DKNYĀ 

Ik heb op internet inderdaad al vaak deze klacht met Apple producten voorbij zien komen.

Al de suggesties die gedaan werden, heb ik uitgeprobeerd. Zonder resultaat.

Het moet vlg. mij echt aan de KPN Experia liggen, gezienĀ wat ik heb uitgesloten aan oorzaken en het feit dat deze Ipad al ruim een jaar probleemloos heeft gefunctioneerd.

Ā 

Hoi @DickmailĀ . Wat een vreemde gang van zaken.

Werkt de ipad wel op andere wifi netwerken? Kun je vertellen welke experiabox je thuis hebt staan? En de versterker die daar bij zit, is dat een zwarte of een witte?

Reputatie 5
Badge +6

Wat je nog zou kunnen proberen is in de ipad een vast ipadres zetten,Ā 

wel een adres buiten de DHCP scoop, als het op DHCP fout gaat krijg je de zelfde

melding terwijl het niets met het wachtwoord te maken heeft.

@Erwin_Ā 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de Experia V10 met software V1.01.00T03.7. Hardware versie is V1.00.

Het enige andere Wifi netwerk wat we geprobeerd hebben, is Ziggo en daar kon een goede verbinding mee gemaakt worden.

Ik heb de zwarte versterkers.

Ā 

@WimCĀ 

Een vast ip adres zou ik kunnen proberen (moet wel eerst uitvogelen wat je precies bedoelt), maar ik wil eerst even afwachten of Erwin nog een goede suggestie heeft.

Dank voor de update. Ik wil je niet van de regen in de drup brengen aangezien andere apparaten wel goed verbinding maken. Maar als je dit bij de basis wilt aanpakken is mijn advies als volgt:

-Zorg er voor dat je het wifi wachtwoord bij de hand hebt. (staat achterop de v10 - mits deze niet door jou of monteur is aangepast via de self service tool)

-De versterkers loskoppelen van de v10

-De v10 hard resetten ( reset gaatje) - PAS OP: alle zelf gemaakt instellingen gaan verloren.Ā 

-De v10 is nu weer het centrale wifi punt.Ā Ā 

Op de ipad de draadloze verbinding verwijderen en opnieuw opzetten. Je maakt dus nu verbinding met de v10, zonder gebruik te maken van de wifi versterkers.Ā 

Ā 

Blijft de verbinding goed? Top! De v10 functioneert naar behoren.Ā Ā Dan gaan we verder.

Ā 

-Koppel de wifi versterkers aan en reset die ook (10seconden reset knopje indrukken op beide apparaten)

Verwijder weer je eerder gemaakt draadloze verbinding en zet de verbinding opnieuw op. (de wifi versterkers hebben nu het signaal van de v10 overgenomen)

Blijft de verbinding goed?Ā 

Zoals gezegd: je andere apparatuur werkt goed, dus dit is een omslachtige bezigheid en garanties kan ik niet geven.Ā  De reden waarom ik dit zou willen proberen is omdat er recentelijk updates naar zowel de experia wifi's als de v10 zijnĀ gegaan. Hierdoor kan het zijn dat de ipad het allemaal niet meer zo goed snapt. Bovenstaande methode zet alles terug naar een degelijk basis. Nogmaals, zekerheid heb ik niet.

@Erwin_Ā 

Ā 

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik zou je advies zeker hebben opgevolgd, maar de Ipad maakt opeens weer verbinding zonder iets wezenlijks te hebben gedaan.

Ik hou je advies wel achter de hand in het geval de verbinding weer wegvalt. Indien je advies dan werkt, ga ik dit als het beste antwoord markeren.

Ik wil iedereen hartelijk danken voor de reacties.

Ā 

Vr. groeten,

Dick.

Haha. Wat vreemd maar wel fijn! Ik hoop dat het goed blijft werken!