Beantwoord

IPv6 DNS server Experiabox V10

  • 26 May 2020
  • 4 reacties
  • 1009 keer bekeken

Beste lezer van KPN,

 

Tot mijn verbazing zijn er bar weinig opties op het gebied van DNS aanwezig in de Experiabox V10.

Zo kun je nog wel prima de IPv4 DNS aanpassen (zonder secondary overigens), maar is er nergens iets te vinden over het aanpassen van je IPv6 adres, terwijl deze wel standaard op mijnmodem.kpn staat. De record is er dus wel, maar is er niet voor de klant om aangepast te worden.

 

Mis ik iets of is de optie er toch wel? 

icon

Beste antwoord door wjb 26 May 2020, 08:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Helaas is IPv6 nog een ondergeschoven kindje bij de Experia Boxen van KPN.

Zo kan je inderdaad geen IPv6 DNS server instellen en is er op de V10a ook geen IPv6 prefix delegation om een tweede router van een unieke prefix te kunnen voorzien.

Reputatie 3
Badge

En dit alles is nog steeds niet veranderd, hierdoor ben ik dus verplicht om IPV6 uit te zetten om pi-hole goed te kunnen gebruiken. 

 

*Pi-hole is een stukje software op een Raspberry (of virtueel) dat reclame kan filteren :-)

Reputatie 1

En dit alles is nog steeds niet veranderd, hierdoor ben ik dus verplicht om IPV6 uit te zetten om pi-hole goed te kunnen gebruiken. 

 

*Pi-hole is een stukje software op een Raspberry (of virtueel) dat reclame kan filteren :-)

Zit hier dus met hetzelfde probleem, heel irritant.
ik wil gewoon mijn eigen DNS services kunnen gebruiken.

En dit alles is nog steeds niet veranderd, hierdoor ben ik dus verplicht om IPV6 uit te zetten om pi-hole goed te kunnen gebruiken. 

 

*Pi-hole is een stukje software op een Raspberry (of virtueel) dat reclame kan filteren :-)

Zit hier dus met hetzelfde probleem, heel irritant.
ik wil gewoon mijn eigen DNS services kunnen gebruiken.

Te beginnen met https://www.kpn.com/eigenmodem

Maar ja, kost meestal eigen geld, heel irritant.