Vraag

Is dit het ISRA-punt?

  • 30 January 2021
  • 7 reacties
  • 702 keer bekeken

Is dit het ISRA-punt? (zie foto's)

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @KPN123456 

 

Nee, die module met Grothe GT1975 is een beltrafo, waarschijnlijk van je voordeurbel.

Dat vierkante kastje eronder lijkt wel op een ISRA aansluitkastje maar aangezien die draad van de beltrafo daar heen loopt lijkt mij dat toch iets anders, misschien iets voor een intercom systeem bij de voordeur.

Foto betreft de meterkast. Aan de rechterkant bevindt zich de straatkant met voordeur.

Ik dacht dat de donkergrijze kabel die naar beneden loopt, de aansluitkabel voor het modem was. Zoals bij Optie 4 van de installatiehandleiding staat (zie foto).

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Het zou kunnen maar dan blijft het vreemd dat die 12V kabel van de beltrafo daar ook in gaat.

Kan je dat vierkant kastje openmaken en een foto van de binnenkant maken?

Weet je ook aar die dikkere grijze kabels die uit dat kastje komen heen gaan?

Je zou verwachten dat de onderste dan naar het echte ISRA punt loopt.

Zie foto's.

De donkergrijze kabel aan de linkerkant loopt richting intercom links de muur in (aan achterkant linker muur bevindt zich de intercom).

De lichtgrijze kabel aan de rechterkant loopt richting deurbel rechts de muur in (rechts aan straatkant bevindt zich de deurbel).

De donkergrijze kabel die rechts naar beneden loopt, omhult een witte draad. Beneden komt de witte draad tevoorschijn en loopt de grond in.

 

Reputatie 7
Badge +18

Nee, dat is dus zeker geen ISRA punt, dient alleen voor de bel en intercom.

Je zou wel een aansluiting moeten hebben volgens KPN?

Ik denk dat het ISRA punt dan ergens in de woonkamer zit, misschien ergens achter weggewerkt of in het ergste geval gesloopt door 1 van de vorige bewoners van je huis.

 

 

Je moet op zoek naar 1 van deze 4 afbeeldingen

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @KPN123456 
Mijn advies is blijf er van af als je er geen verstand van hebt voor er ongelukken gebeuren.
Laat een KPN-monteur komen om het aan te sluiten.