Vraag

Is er een proffesioneel alternatief op de expediabox. We zijn het resetten meer dan zat zeker met het thuiswerken. .

  • 3 December 2020
  • 23 reacties
  • 134 keer bekeken

Is er een proffesioneel alternatief op de expediabox we zijn het resetten meer dan zat, zeker met het thuiswerken. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Badge +19

Nou dat moet met experiabox ook prima lukken hoor. Misschien moeten we even op zoek naar de oorzaak. Ik bedoel als je verbinding ergens sluiting maakt kan je er een modem op zetten van 1000 euro maar dan doe ie het ook niet. Dus vertel wat is er aan de hand.

Problemen om met de telefoon of de surface op de modem te konen. 

Dan moet de modem eerst wil uit en na herstart lukt het weet. Maar na verloop van tijd weer problemen. Het is gewoon het probleem waarmee zeer veel anderen mee worstelen. 

Kortom is er een alternatief. 

Badge +19

Welke experiabox heb je en wat hangt er allemaal aan? De meeste problemen zijn vaak te vinden in het netwerk na de experiabox denk aan draadloze verbindingsets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk.  Of connectors die er al lang in zitten en die wat zijn gaan oxideren. Het kan ook zijn dan er oxidatie is opgetreden in het isra punt. De huidige experiaboxen zijn echt niet slecht maar wel beperkt qua zelf instellen.

Ik zal morgen even de meterkast kijken en laat het je weten 👍

Reputatie 7
Badge +28

Is er een proffesioneel alternatief op de expediabox we zijn het resetten meer dan zat, zeker met het thuiswerken. 

@RinusvR 

Ja, dat alternatief is er. Je kunt bij KPN een Fritzbox huren. Klik op de link voor meer informatie. 

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

 

Joep, wij hebben de telefoon, glasvezel, tv (draadlood via stopcontact), een lankabel voor het netwerk en het alarm op de expediabox. Alles doet het voor de volle 100% nooit storingen gehad.

 

Het enige probleem is dat we met enige regelmaat of niet met de telefoon of niet met onze microsoft surfaces op de wifi komen.

Alle kabel zijn nog geen 10 jaar oud.

Badge +19

Welk type draadloos verbindingsset heb je? Ik gok op dvs 200:wink:

Reputatie 7
Badge +8

@Joep1965 Maar als enkel de tv erop is aangesloten hoeft dat toch geen problemen voor de WiFi te geven?

(op de draadloze verbinding set)

 

Hier is dat ook de deur uit gegaan gaf problemen maar ik had een WiFi versterker erop zitten

Reputatie 7
Badge +24

@Joep1965 Maar als enkel de tv erop is aangesloten hoeft dat toch geen problemen voor de WiFi te geven?

(op de draadloze verbinding set)

Nou... daar ben ik nog niet zo zeker van...

Badge +19

@Roos79 Ik blijf het zeggen. Een draadloos verbindingsset kan je hele netwerk kapot maken. Ze zijn 9 van de 10 keer de veroorzaker van herstartende experiaboxen. Je moet ze gewoon niet willen.

DVS1200 voor de TV een beneden en een boven, is dat dan het probleem?

 

Badge +19

Dat zou het probleem kunnen zijn ja. Ze kunnen slecht overweg met ledlampen helaas. Probeer vandaag eens te testen zonder.  Haal ze eruit, reset de experiabox en kijk vandaag eens wat de experiabox doet. Er zijn veel gevallen bekend dat het probleem dan over is. Over hoe dan verder kunnen we het dan nog hebben.

Reputatie 7
Badge +8

@Joep1965 ik moet zeggen sinds ik die DVS eruit heb lijkt het wel stabieler.

Ik ben overgestapt op een versterker (tp link) en dat is ook niet ideaal maar kabels trekken kan gewoon niet even.
 

@RinusvR Dus wat men hier zegt over de draadloze verbinding set dat die voor storingen kan zorgen hebben ze een punt.

 

 

 

Wel lekker dit dan zou ik voor de TV weer kabel moeten gaan trekken of zijn er andere alternatieven. Toch wel raar dat KNP dat niet van te voren aangeeft

Reputatie 7
Badge +8

@RinusvR Het gekke is dat het hier echt lange tijd probleemloos heeft gewerkt 

Maar wat @Joep1965 zegt ze kunnen slecht overweg met led lampen en dat is iets wat velen de afgelopen jaren hebben toegevoegd aan hun huishouden 

Badge +19

@Roos79 jij loopt hier ook al wat langer rond en je hebt vast weleens een topic voorbij zien komen waar het probleem opgelost was door de dvs te verwijderen.  Het is echt mijn missie geworden om mensen te overtuigen dat voor iedereen een stabiel netwerk mogelijk is. En dat bereik je door tv ontvangers bekabeld aan te sluiten, en op iedere etage een bekabelde Wi-Fi versterker te plaatsen.

Oke, het probleem is dus bekend, maar wat is dan het alternatief?

Badge +19

Het alternatief voor een kabel bedoel je??? Geen!!!

En een andere router?

Badge +19

Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Die zou je kunnen downloadden om te zien of de nieuwste sofware er op hebt staan.

Badge +19

Ga vandaag eens testen zonder. Als dat kan. Je hebt vandaag dan even geen tv. Want het is natuurlijk niet 100% zeker dat ze de oorzaak zijn.

Bedankt ik zal er eens mee aan de slag gaan.

 

Badge +19

Praat je ons bij over een paar dagen?:wink: