Beantwoord

ISRA lasdop: nieuwe kabel aansluiten

  • 28 December 2020
  • 2 reacties
  • 1126 keer bekeken

Ik woon in een wat ouder huis, en gebruik KPN internet via DSL [alleen internet, geen vast telefoon].

Mijn ISRA punt ligt in de kelder: een lasdop verbinding. Vanaf daar is een grijze kabel in de muur gemetseld, die komt uit bij een aansluitdoos op de 1e verdieping. Momenteel is mijn modem daar aangesloten, maar ik moet hem naar de woonkamer verplaatsen.

Het is relatief eenvoudig om een kabel van de woonkamer naar de kelder te trekken, om in principe de modem met de ISRA punt te verbinden. Maar hoe kan ik zo'n kabel het best aansluiten?
- Direct verbinden met de lasdop, met hulp van KPN monteur?
- Grijze kabel knippen, en daar een nieuwe aansluiting maken? (De kelder is extreem vochtig, weet niet of dit problemen zou kunnen leveren ...)
- Andere oplossing?

Alvast bedankt voor uw hulp!

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 5 January 2021, 12:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Mike_V, welkom op het forum!
Op onze site vind ik hier de volgende informatie over.

 

Plaatsen of verplaatsen van een ISRA of FTU/NT

Geen aansluiting (IS/RA punt of FTU) in jouw huis

Vraag bij KPN Internet, Telefonie, TV, of een combi hiervan aan. Zodra de aanvraag binnen is bij ons nemen we contact met je op om de situatie door te nemen met betrekking tot het aansluitpunt.

Let op: Aan het plaatsen van een aansluitpunt zijn mogelijk kosten verbonden.

Verplaatsen van het IS/RA punt of FTU in je huis

Wanneer je het IS/RA punt of FTU wilt verplaatsen vul dan het formulier in bij mijnaansluiting.nl.

Let op: Aan het verplaatsen van een aansluitpunt zijn kosten verbonden.

Reputatie 4
Badge +3

als er makkelijk een kabel aan te leggen is van woonkamer naar de kelder. dan zou de kpn monteur dit voor je kunnen oplossen