Beantwoord

ISRA punt?

  • 4 January 2021
  • 4 reacties
  • 265 keer bekeken

Dag lieve mensen,

 

Mijn nieuwe abonnement bij KPN wordt over een paar dagen actief. Ik ben op zoek gegaan naar het ISRA punt, maar vond niets. Ik vond wel het volgende:

 

Dit hangt vlakbij de meterkast, aan de linkerkant. De ene kabel is rood/bruin, de ander is zwart. Is dit toevallig de (zeer verouderde) ISRA aansluiting?

 

Voorheen ontving ik internet van Ziggo, via de kabel. Dat verliep via een dikke grijze kabel, die uit een kamer uit de straatzijde uit de grond komt. Die ging naar een coax-kastje. Dat is niet de enige kabel die daar uit de grond komt, het zijn er in totaal drie: grijs (DSL), groen (onbekend), zwart (onbekend).

Achtergrondinformatie: dit is een zeer oud huis en heb al internet via de kabel zolang ik me kan herinneren. Ik ben benieuwd hoe ik binnenkort mijn nieuwe KPN abonnement hier werkend kan krijgen.

 

Bij voorbaat dank voor de hulp. 

icon

Beste antwoord door ktermaat 19 January 2021, 16:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @ktermaat!

Dit is niet iets van KPN, bruin/zwart lijkt eerder met het stroomnetwerk te maken te hebben. Daarnaast komt onze invoerkabel altijd uit de grond :slight_smile:

Je geeft aan dat het een zeer oud huis is, bij woningen die zijn gebouwd voordat het gebruikelijk was om op het telefoonnetwerk aangesloten te zijn, is de aansluiting vaak de woning ingebracht in de muur die het dichtst bij de straat ligt. (Denk daarbij aan locaties zoals de hal/gang, de woonkamer en de kelder (ook daar werden ze geplaatst.)

Zou je eens een foto kunnen maken van de kabels die in die ene kamer uit de grond komen? Ik denk eerder dat we het daar moeten zoeken!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien @ktermaat, heb je hem inmiddels gevonden of kan je nog verdere hulp gebruiken?

Het is inmiddels gelukt, dank! Ik heb de correcte kabel op de gang gevonden. De foto van mijn eerste post is een stopcontact. Dank.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, goed nieuws, komt helemaal in orde dus! Bedankt dat je het nog even laat weten :blush: