Beantwoord

ISRA punt aansluiten

  • 19 November 2020
  • 8 reacties
  • 1772 keer bekeken

Beste lezers,

Ik overweeg over te stappen naar een internet provider die het signaal vis het ISRA punt levert.

Via mijn buren ontdekt waar dat punt zou moeten zitten (in de woonkamer) en achter het stukwerk vond ik in een lege wanddoos de kabel (een dik blauw textiele ommantelde kabel met een plastic kern en daarin 4 draden met de kleuren blauw/rood/wil/oranje)

maar zoals ik schrijf, in een lege contactdoos. Op de bijgevoegde foto staat de contactdoos zoals die bij de buren in de muur zit.

weet iemand of het binnenwerk en de afdekplaat nog ergens te verkrijgen is? In de bouwmarkten tref ik alleen enkelvoudig binnenwerk aan, maar dit is een dubbele doos.

Ik hoor graag.

 

icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 20 November 2020, 13:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Als het goed is kan een monteur van KPN als u daar klant wilt worden dit voor u in orde maken. Mogelijk zitten er wel kosten aan, maar met een beetje geluk maakt de monteur dit zonder extra kosten en weet u zeker dat de aansluitingen goed zitten en geen storing veroorzaakt.

Door een storing kwam er bij mij een monteur en die heeft de oude aansluiting gratis vervangen voor één waar de inkomende kabel vanuit de muur naar het modem zo ingestoken kon worden.

Bedankt Jeroen!

Maak even een foto van de aansluitingen bij u thuis zodat medewerkers of klanten die technisch zijn dit kunnen beoordelen.


Zo ziet het er in de woonkamer uit. Zoals he ziet wel een kabel (volgend mij de ISRA kabel), maar het binnenwerk van de wandcontactdoos en de afdekplaat ontbreken. 
 


En is dat nog ergens verkrijgbaar, want dan kan ik één en ander zelf installeren.

Ik denk dat de monteur dit zeer netjes kan afwerken, maar ik laat deze antwoorden over aan klanten die meer kennis hebben dan ik?

Nogmaals bedankt voor jouw reactie Jeroen👍

Reputatie 7
Badge +9

@Danse Als je een internetabonnement neemt bij een provider die diensten levert via het netwerk van KPN en je dus het betreffende ISRA-punt nodig hebt, kan een monteur daar zonder problemen een nieuwe wandcontactdoos monteren. Dat gebeurt vrijwel altijd zonder kosten. Het ISRA-punt mag niet door de abonnee zelf worden gemonteerd, maar alleen door een monteur. 

Piet.

Bedankt Piet 👍