Beantwoord

Kabel van wal naar woonboot aanleggen

  • 6 April 2021
  • 3 reacties
  • 257 keer bekeken

De KPN-kabel tussen mijn walkast en woonboot blijkt kapot en moet vervangen. Uit de verschillende topics daarover op dit forum wordt me wel duidelijk dat ik daar iemand voor nodig heb met verstand van zaken; zelf snap ik helemaal niks van al die technische specificaties. Ik wacht nu al een maand op een offerte via een woonbotenservice, maar dat wordt hem dus niet.

 

Wat voor bedrijf moet ik hiervoor inschakelen? Het gaat niet slechts om een kabeltje trekken, het ding moet door de kruipruimte getrokken worden, dus kruip-door-sluip-door. Kan de KPN zelf hiervoor zorgdragen (tegen betaling uiteraard)?

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 April 2021, 15:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Van walkast naar woonboot is niet de verantwoordelijkheid van KPN, dus het is niet ‘KPN zelf’ maar ‘jijzelf’. Je kan het door een installatiebedrijf laten uitvoeren, ik weet niet wat je allemaal al gezocht hebt op internet. Houd er wel rekening mee dat door een kruipruimte niet door een enkele standaard KPN monteur wordt gedaan, is een speciaal geval. Ik denk dat in principe 2 mensen van KPN Netwerk NL (andere bedrijfstak) dit zouden kunnen, maar die zijn eigenlijk alleen verantwoordelijk voor tot en met het walkastje. Dus ik denk dat je gewoon een installatiebedrijf moet zoeken die de klus wil klaren.

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat de kabel mijn verantwoordelijkheid is, vandaar dat ik bedacht dat de KPN het misschien tegen betaling zou willen doen. Ik zocht de term ‘installatiebedrijf’. Maar het is mijn ervaring dat bv. loodgieters zich geen raad weten met de specifieke problemen op een woonboot. Ik ga eens rondbellen.

Installatiebedrijf voor electriciteit. Die doen ook netwerken in huis. En vast ook een wal naar boot verbinding.