Beantwoord

Kabelbeschadiging in Amsterdam, al 7 dagen geen internet

  • 2 March 2022
  • 13 reacties
  • 162 keer bekeken

Beste #KPN Wij hebben al 7 dagen geen internet. De buren ook niet. Waarschijnlijk is de kabel beschadigd in de straat, in Amsterdam centrum, bij graafwerkzaamheden op de gracht. Over een week komt er opnieuw c.q. een andere monteur. Dan zitten we dus al bijna 2 wkn. zonder internet. Het zou zo maar kunnen zijn dat die nieuwe monteur het euvel ook niet kan verhelpen. Ik werk momenteel nog vanuit huis, met de PC. Daarvoor ben ik sterk afhankelijk van internet. Wat is uw aanbod ? Hoe gaat u dit in de tussentijd oplossen?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 2 March 2022, 21:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

U had die vraag al neergelegd.  De wachttijd op een moderater is een dag of twee. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @R J G, welkom op ons forum. 

7 dagen geen internet, daar wordt niemand blij van. Mag ik aannemen dat je je modem al hebt gereset? Zo niet, zou je dat alsnog willen doen? 

Ik hoor graag van je. 

@Alex_P Modem resetten was meteen de eerste ondernomen stap op Dag 1. KPN stuurde een nieuwe modem, die ook niet werkte. KPN stuurde een monteur, die constateerde dat het waarschijnlijk in de straat zit. PAS over een week komt een andere monteur. Onze vraag is: wat biedt KPN als tussenoplossing terwijl wij wachten op herstel — anders dan een gratis bundel op een KPN mobielabonnement die wij niet hebben (en ook niet willen)?

Hoi, vervelend dat je nu zonder vast internet zit.

Er is géén andere oplossing om internet nu te hebben anders dan de gratis weekbundel. Die kan natuurlijk alleen op een mobiel met abonnement van KPN. Dan is het dus handig dit te hebben van dezelfde provider, waarom niet?

Via het Hotspot van de mobiel kan je het internet dan gebruiken op apparaten via wifi.

KPN kan internet op 2 manieren bieden: via kabel/glasvezel en via hun mobiele netwerk. Je hebt nu geen van beide want de eerste is '’gebroken’’ en de tweede heb/wil je niet. Andere mobiele providers werken daar natuurlijk niet aan mee.

Welk alternatief had je zelf in gedachten nu de lijn het niet doet en je ook geen mobiel kpn abo hebt??? Dan zijn er toch geen opties? Hoe moet kpn dan internet bij je krijgen?

@PeterG iemand heeft ons aangeraden om een modem dongel met data als tussenoplossing aan te vragen maar de medewerker van KPN helpdesk zegt dat dit alleen wordt gegeven onder “bijzondere omstandigheden”. Onze situatie is blijkbaar niet “bijzonder”.

N.B. wij hebben niets tegen een KPN abonnement — als dit wordt volledig vergoed door KPN. Maar de medewerker van de helpdesk wilde dat wij onze huidige mobiel abonnement van een andere provider omzetten naar een KPN abonnement of apart eentje nemen van €17,50/maand. Ik hoor graag wat je hiervan vindt.

als dit wordt volledig vergoed door KPN.

Ik snap niet wat je bedoeld hiermee. Betaalt je huidige mobiele provider je abonnement??

 huidige mobiel abonnement van een andere provider omzetten naar een KPN abonnement of apart eentje nemen van €17,50/maand. 

Eh, ja logisch toch. Je hebt nu geen abo van kpn dus kan kpn daar ook de gratis bundel niet op zetten. Uiteraard gaat kpn je geen tijdelijk gratis abonnement verstrekken. Er is in het '’systeem'’ alleen de mogelijkheid voor de noodbundel. Het is je eigen keuze geweest niet alles van één provider te nemen. Daar ondervind je nu dus een (groot) nadeel van. Dat heb je te accepteren ik onze keuze-maatschappij.

De usb 4G-dongel heeft een groot nadeel, die kan maar in de usb van één apparaat natuurlijk. Wordt zelden nog gebruikt. Daar is de week-noodbundel voor in de plaats gekomen. Maar daar dien je natuurlijk wel een mobiel bij dezelfde provider te hebben. Dat werkt ook zo bij Ziggo met Vodafone. Die doen dat ook. Budget Thuis doet dat dan weer niet i.c.m. hun mobiele abonnementen.

Je kan voor TV kijken wel tijdelijk een DIGITENNE ontvanger verkrijgen. Heb je die al? (alleen als je KPN iTV afneemt overigens)

Reputatie 7
Badge +16

@PeterG iemand heeft ons aangeraden om een modem dongel met data als tussenoplossing aan te vragen maar de medewerker van KPN helpdesk zegt dat dit alleen wordt gegeven onder “bijzondere omstandigheden”. Onze situatie is blijkbaar niet “bijzonder”.

 

Onze vraag is: wat biedt KPN als tussenoplossing terwijl wij wachten op herstel — anders dan een gratis bundel op een KPN mobielabonnement die wij niet hebben (en ook niet willen)?


In bepaalde situaties kunnen wij een noodpakket aanbieden, maar deze zijn schaars en op dit moment helaas niet leverbaar. Een andere oplossing is een gratis extra databundel op een KPN Mobiel abonnement, maar ik lees dat jullie die nu niet hebben. Andere tussenoplossingen hebben wij niet. Ik hoop dat de beschadiging aan de kabel snel hersteld kan worden!

Reputatie 7
Badge +11

 De usb 4G-dongel heeft een groot nadeel, die kan maar in de usb van één apparaat natuurlijk. Wordt zelden nog gebruikt.

Ik zie de dongel juist steeds vaker terug komen bij gebrek aan MiFi-apparatuur. Op alle KPN-modems is de USB-poort vrijgegeven ten behoeve van die dongel waarmee in ieder geval de reguliere wifi weer in de lucht komt. Ik heb hier eenzelfde dongel met een data-only abonnement een tijd als back-upvoorziening in mijn V10 gebruikt tot ik over ging naar een andere netwerkopstelling. Het voordeel van zo'n dongel vind ik juist dat ook bekabelde apparatuur daarmee terug in de lucht komt, alleen iTV en vast bellen niet. Ik weet alleen niet of deze nu net zo schaars aan het worden zijn als de MiFi-routers maar dat zou best wel eens kunnen.

Ik heb mijn mobiel wel eens gebruikt als dongle op de V10 om te testen hoe dat werkt en werkte perfect.

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb mijn mobiel wel eens gebruikt als dongle op de V10 om te testen hoe dat werkt en werkte perfect.

 

Klopt. USB Tethering werkt ook goed inderdaad, echter met apparaten die op iOS draaien werkt het helaas niet omdat iTunes nodig is.. 😖

"In bepaalde situaties kunnen wij een noodpakket aanbieden, maar deze zijn schaars en op dit moment helaas niet leverbaar. Een andere oplossing is een gratis extra databundel op een KPN Mobiel abonnement, maar ik lees dat jullie die nu niet hebben. Andere tussenoplossingen hebben wij niet. Ik hoop dat de beschadiging aan de kabel snel hersteld kan worden!"

 

@Shyrin_ “Bijzondere omstandigheden” en “bepaalde situaties”… wat zijn die?? Een ondernemer (café) in onze straat had ook een storing en die kreeg gewoon een dongel van KPN. Heeft een particuliere klant die nu al inmiddels 9 dagen zonder internet zit… and still counting) geen recht op een “noodpakket”? 

Reputatie 7
Badge +12

@R J G Vraag je of je er recht op hebt of dat je het zou verdienen?
Want recht heb je er niet op, in de algemene voorwaarde voor een consumenten pakket staat dat KPN zo snel mogelijk wanneer de tijd en capaciteit dat toe laat schade repareert om u zo kort mogelijk zonder diensten te laten zitten.  Wel krijg u een schadevergoeding vanaf 12 uur zonder diensten. Elke dag 1/30e van uw abonnement uit mijn hoofd. Zakelijke klanten hebben wel sla’s  over uptime en binnen X uur een monteur of altijd 4G back-up.

Of u er een verdiend is natuurlijk een andere vraag, en ik denk dat iedereen hier vindt dat je zo snel mogelijk internet moet hebben en 9 dagen veel te lang is voor iemand die thuis werkt. Helaas heeft KPN niet onbeperkt die dongels. Mogelijk is het wel een optie om digitenne uw kant op te sturen als je dat nog niet hebt en iTV afneemt van KPN.

Reputatie 7
Badge +16

"In bepaalde situaties kunnen wij een noodpakket aanbieden, maar deze zijn schaars en op dit moment helaas niet leverbaar. Een andere oplossing is een gratis extra databundel op een KPN Mobiel abonnement, maar ik lees dat jullie die nu niet hebben. Andere tussenoplossingen hebben wij niet. Ik hoop dat de beschadiging aan de kabel snel hersteld kan worden!"

 

@Shyrin_ “Bijzondere omstandigheden” en “bepaalde situaties”… wat zijn die?? Een ondernemer (café) in onze straat had ook een storing en die kreeg gewoon een dongel van KPN. Heeft een particuliere klant die nu al inmiddels 9 dagen zonder internet zit… and still counting) geen recht op een “noodpakket”? 

Bijvoorbeeld minimaal 48 uur geen diensten, storing ligt aan de kant van KPN en zo zijn er nog een aantal voorwaarden die gelden voor het verstrekken van een noodpakket.
Je voldoet aan de voorwaarden, ik had er met liefde één voor je geregeld maar er zijn momenteel geen noodpakketten leverbaar.