Vraag

Kan het onderhoud niet overdag? 's Nachts heb ik het nodig

  • 26 March 2024
  • 11 reacties
  • 193 keer bekeken

Misschien een idee om die onderhoud in de middag te doen als mensen aan het werk zijn. Er zijn namelijk ook mensen die gebruik maken van hun internet in de nacht tussen 2&7 uur 😉. Mijn 4G gaat vrijwel iedere keer op aan dit geneuzel. Enorm vervelend!


11 reacties

Badge +19

Er zullen in de middag meer mensen gebruik maken van het netwerk dan in de nacht. En hoe vaak komt het voor in een jaar dat er onderhoud is? Twee  drie keer per jaar??

Er zullen in de middag meer mensen gebruik maken van het netwerk dan in de nacht. En hoe vaak komt het voor in een jaar dat er onderhoud is? Twee  drie keer per jaar??

Misschien moeten ze dan denken aan een compensatie voor dat tijdsbestek, dat het geen mb’s kost voor die tijd. Zou wel zo eerlijk zijn aangezien niemand er om vraagt om zijn of haar 4g erop die manier doorheen te jagen. Er zijn namelijk ook mensen met nachtdienst en voor hun is dat enorm onprettig als de WiFi eruit ligt om die tijd.

Reputatie 7
Badge +9

@Mevrouw.L Moeten de mensen met nachtdienst niet werken in plaats van internetten? Indien hun werk een internet verbinding vereist, is de kosten niet voor werkgever?

Badge +19

Beetje overdreven is het wel. Je weet het van te voren dus je kan er rekening mee houden.  Als je echt afhankelijk bent van internet is een zakelijke oplossing wellicht een optie. 

@Mevrouw.L Moeten de mensen met nachtdienst niet werken in plaats van internetten? Indien hun werk een internet verbinding vereist, is de kosten niet voor werkgever?

Ik heb het inderdaad over de mensen die een internetverbinding nodig hebben voor hun werk. Maar hoe wil je dat verrekenen als je standaard een maand bedrag betaald? Zoiets kan je niet aantonen waar jij je mbs precies voor gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +7

de werkgever vergoed toch (neem ik aan) je internetkosten?! Dus ik zou daar aankloppen. Onderhoud doe je op het moment van minste impact voor al je klanten, kijken naar impact voor individuele klanten is natuurlijk niet realistisch. En inderdaad, hoe vaak komt dit nou voor?

Reputatie 7
Badge +24

Internetkosten bespreek je gewoon met je werkgever, op dezelfde manier als dat je reiskosten bespreekt.

En neem een unlimitid abonnement. Dan heb je niks te maken met mb's die op zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Als het goed is heb je een e-mail ontvangen over het onderhoud. Dan had je dat toch moeten weten?

En nee, onderhoud in de middag uitvoeren lijkt mij juist slechter. Wat dacht je dan van mensen die thuiswerken? 

Reputatie 7
Badge +6

Het maakt niet uit op welk deel van een dag onderhoud wordt gepleegd. Er zullen altijd klanten zijn die er direct mee te maken hebben en er last van zullen hebben. Het is wat het is. Onderhoud is gewoon nodig. Regel en zorg zelf voor een alternatief voor gebruik tijdens het onderhoud waar je op kunt terugvallen. KPN hoeft hier in ieder geval niet voor te zorgen. 

Internet via de buren? Vaak komt 1 of meer wifi van buren ook bij jouw binnen de muren. Als die dan een andere provider hebben loopt dat wel door.

Er is gemiddeld zo'n beetje 1 x per 3 maanden nachtelijk onderhoud dat het er ook daadwerkelijk uitligt.

Hoe groot is je bundel? Zelf heb ik express een behoorlijke maandbundel van 10 + 10 GB. Soms verbruik ik maar 500 MB, maar dan heb ik wel een buffer…. 

Alleen via een dure KPN EEN abonnement heb je er een 4G back up bij. Voor Consument en klein zakelijk en mkb is dat er niet.

Er zitten niet alleen particulieren op het net. Dus overdag de boel eraf gooien kan niet. Winkels, kleine en middelgrote kantoren e.d. zitten er ook op.

Reputatie 7

Welkom op de community @Mevrouw.L, onderhoud wordt inderdaad vaak 's nachts gedaan. Dan zijn er minder mensen die er last van hebben. Voor jou is het natuurlijk wel vervelend op dat tijdstip, maar dat moment kunnen we niet veranderen. Zoals de anderen genoemd hebben kan je kijken naar een alternatieve optie voor de nachten waar onderhoud is, zodat je het dan voor bent.

Reageer