Vraag

Kan ik bij KPN abonnement toegang tot specifieke websites blokkeren met kinderslot?

  • 29 September 2023
  • 12 reacties
  • 148 keer bekeken

Goedemiddag, Ik ben enige tijd geledenĀ  (helaas) overgestapt naar de concurrentie van delta. Het enige positieve daar was dat ik via de deco app bepaalde sites kan blokkeren waar ik niet wil dat mijn kinderen naar kijken. Is zoiets ook bij KPN mogelijk. Zo ja, dan kom ik gelijk terug.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik weet wel dat je met de Fritzbox router dit kan doen.Ā 

Maar krijg ik die? Kan OOK KPN box 12 zijn

Heb per ongeluk beste antwoord aan geklikt bij AriĆ«nc, maar was niet de bedoelingĀ 

Reputatie 7
Badge +9

Op de Experiabox kan het niet, voor zover ik weet. Maar je kan ook op je computer KPN Veilig installeren.Ā 

Gaat eigenlijk meer over hun apparaten waarmee ze op internet kunnen via mijn modem

Reputatie 7
Badge +8

Gaat eigenlijk meer over hun apparaten waarmee ze op internet kunnen via mijn modem

Nieuwe software op het v12 modem heeft parental control. Hiermee kan je per apparaat aan geven of dieĀ het internet wel of niet op mag, evt op bepaalde tijden.

Maar hiermee kan je niet zeggen wel het internet op maar bepaalde websites wel of niet . Het is een alles of niets blokkering per apparaat.

Als het gaat om specifieke internet websiteĀ filtering zoek dan op dns content filtering . In de nieuwe v12 software zou je de DNS kunnen omzetten naar dit soorten diensten zodat alles gefilterd kan worden.

Reputatie 7
Badge +12

Maar krijg ik die? Kan OOK KPN box 12 zijn

Als jij bij de bestelling aangeeft dat je een Fritz!Box wilt dan krijg je die :)Ā 

En daar kan dat wel op dan?

Reputatie 7
Badge +12

En daar kan dat wel op dan?

Jazeker!

Ā 

Zie ook https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7490/8_Internetgebruik-met-ouderlijk-toezicht-beperken/

Ā 

Even bellen met KPN op 0800-0402, een winkel instappen of zorgen dat je tijdens je bestelling ook een fritz!box mee besteld op shop.kpn.com

Ā 

Je kan met een fritzbox makkelijk voor iedereen bepaalde websites blokkeren op bepaalde apparatuur na. Dus op jouw telefoon is alles mogelijk maar die van anderen is beperkt.

Reputatie 7
Badge +9

Of je kan OpenDNS gebruiken en die op de ExperiaBox instellen.Ā 

Of je kan OpenDNS gebruiken en die op de ExperiaBox instellen.Ā 

Daar kun je inderdaad heel specifiek content blokkeren en een kindvriendelijkeĀ  DNS-server instellen @Arjand79Ā , zioe onderstaande link:

https://www.opendns.com/

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Arjand79, zoals je ziet zijn er dus meerdere mogelijkheden om jouw wens te realiseren.Ā 

Reageer