Beantwoord

Kan ik een Experia Box gebruiken voor Wifi, zonder aansluitpunt in huis?

  • 27 January 2022
  • 7 reacties
  • 416 keer bekeken

Hallo, ik ben hier een tijdje in een vakantiehuis en gebruik geen goed internet. Ik heb hier geen telefoonansluiting, is het mogelijk, met de experia box Internet te krijgen (draatlos)?

Bedankt voor jullie antwoorden ..

icon

Beste antwoord door Hanna_ 30 January 2022, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik begrijp het niet helemaal. Je hebt in het vakantiehuis goed internet zeg je. Ik begrijp dan dat het niet draadloos is en je dat wel wil?

Dan heb je een access point nodig. Die wordt met een kabeltje (vaak bijgeleverd) aangesloten op het modem (router) in het vakantiehuis en dan heb je draadloos (WiFi) internet.

Of bedoel je dat er in het vakantiehuis een Experiabox staat waarvan op dit moment de WiFi niet aan staat? Dan moet je dat aanzetten.

Ne, er is hier geen internet, maar ik heb internet nodig voor zakelijke dingen. Dus mijn vraag is, of ik met een Experiabox een internet-verbinding kan krijgen zonder een telefoonansluiting. Sorry mijn nederlands, het is niet mijn moedertaal … 

Reputatie 7
Badge +7

Nee. U hebt een internet aansluiting nodig, of eventueel via 4G.

Er is dus geen telefoonaansluiting begrijp ik. Heeft het vakantiehuis een adres? Is het een complex van huisjes met een beheerder die meer weet?

Als het vakantiehuis een adres heeft kunt u op

https://www.mijnaansluiting.nl/home

kijken of de aansluiting te realiseren is. Maar dat geeft hoge kosten en duurt lang.

Geen adres! dan lijkt mij een 4G oplossing het beste, vooral t-mobile heeft hier oplossingen voor. Is de 4G ontvangst in en buiten het vakantiehuis goed?

Uw Nederlands is overigens prima hoor.

Maar… hoe doe je nu dan internet? Via het Hotspot (voor wifi) in je mobiele telefoon momenteel?

Voor wifi van kpn móet er een vaste aansluiting aanwezig zijn waarop de internet verbinding staat. Vanaf het modem is het dan, pas, draadloos.

De enige provider die wél een 4G modem/router levert zonder vaste aansluiting, waarop je dan weer wifi hebt, is T-mobile.

Check dat abonnement eens: http://t-mobile.nl/4gvoorthuis .

Het mag alleen op het geregistreerde adres gebruikt worden (via mastcontrole).

Maar je kunt voor draadloos internet, wifi dus, ook de hotspot van je telefoon gebruiken. Heb je een kpn hussel abonnement daarop dan kun je dat ook tijdelijk omzetten naar bijvoorbeeld '’onbeperkt'’ data. Je hebt dan een DAGbundel van 8 GB en mocht dat op een dag te weinig zijn gratis aanvullers van 2 GB.

Heb je een mobiel abonnement van een provider uit je eigen land informeer daar eens. Gebruik maken van een onbeperkt data abo is buiten de eigen landsgrens niet mogelijk helaas. Dan heb je een beperking van 20 tot 25 GB per maand (afh. provider).

Hallo allemaal

bedankt voor de reacties.

Hoe werkt het dan met deze 4G oplossing? Ja wij hebben hier 4G… Een hotspot kan ik wel inrichten, maar omdat ik vanuit Zwitserland ben, moet ik dit via mijn zwitserse abo maken en dat wordt dan heel duur. De roamingkosten in Zwitserland zijn helaas nog heel hoog. 

Misschien dan een Nederlandse Simcard kopen?
 

De roamingkosten in Zwitserland zijn helaas nog heel hoog. 

Oh ja, die Zwitsers zijn geen lid van de E.U. en dus geen ‘roam-like-home’ voor Zwitsers. Jammer voor je. Net het verkeerde land; alle andere landen doen mee, want zijn lid van E.U.

Misschien dan een Nederlandse Simcard kopen?

Dat kan dan prepaid zijn. Een abonnement wordt lastig denk ik. Prepaid is ook niet goedkoop, maar vast minder duur dan de roamingkosten.

Prepaid kaarten zijn zelfs in een supermarkt te krijgen.

Succes !

 

P.S. je maakt het je wel lastig om als Zwitser in het buitenland te zitten zonder vaste aansluiting terwijl je internet nodig hebt om te werken. Ik was op vakantie gegaan in de vakantie ha ha :grin: . Of een chalet gehuurd met internet, die zijn er vast ook.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @ClaudiaTM, welkom.

Ik vind het erg fijn om te zien dat de community goed met jou mee denkt. 

Samengevat: 

Kijk op https://www.mijnaansluiting.nl/home of het mogelijk is om een internet aansluiting aan te vragen. Is dit niet mogelijk, dan kan je een Nederlandse simkaart aanvragen, dat kan bij KPN of bij een andere provider. 

Nee. U hebt een internet aansluiting nodig, of eventueel via 4G.

Er is dus geen telefoonaansluiting begrijp ik. Heeft het vakantiehuis een adres? Is het een complex van huisjes met een beheerder die meer weet?

Als het vakantiehuis een adres heeft kunt u op

https://www.mijnaansluiting.nl/home

kijken of de aansluiting te realiseren is. Maar dat geeft hoge kosten en duurt lang.

Geen adres! dan lijkt mij een 4G oplossing het beste, vooral t-mobile heeft hier oplossingen voor. Is de 4G ontvangst in en buiten het vakantiehuis goed?

Uw Nederlands is overigens prima hoor.

Maar… hoe doe je nu dan internet? Via het Hotspot (voor wifi) in je mobiele telefoon momenteel?

Voor wifi van kpn móet er een vaste aansluiting aanwezig zijn waarop de internet verbinding staat. Vanaf het modem is het dan, pas, draadloos.

De enige provider die wél een 4G modem/router levert zonder vaste aansluiting, waarop je dan weer wifi hebt, is T-mobile.

Check dat abonnement eens: http://t-mobile.nl/4gvoorthuis .

Het mag alleen op het geregistreerde adres gebruikt worden (via mastcontrole).

Maar je kunt voor draadloos internet, wifi dus, ook de hotspot van je telefoon gebruiken. Heb je een kpn hussel abonnement daarop dan kun je dat ook tijdelijk omzetten naar bijvoorbeeld '’onbeperkt'’ data. Je hebt dan een DAGbundel van 8 GB en mocht dat op een dag te weinig zijn gratis aanvullers van 2 GB.

Heb je een mobiel abonnement van een provider uit je eigen land informeer daar eens. Gebruik maken van een onbeperkt data abo is buiten de eigen landsgrens niet mogelijk helaas. Dan heb je een beperking van 20 tot 25 GB per maand (afh. provider).

 

Â