Beantwoord

Kan ik een gratis WiFi versterker krijgen

  • 2 March 2020
  • 19 reacties
  • 19269 keer bekeken

hallo hoe kan je een gratis wifi versterker krijgen voor op zolder want hier is weinig bereik

icon

Beste antwoord door Joep1965 2 March 2020, 21:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Doe de wifimanager en bij echt slecht Wi-Fi krijg je soms zomaar 2 gratis Ecperia wifi's. Die moeten bekabeld worden aangesloten op de experiabox.https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login

Reputatie 7

Hallo @Pascalvandaalen, welkom op het forum. Als je de WiFi manager doet en die komt uit op gratis Experia WiFi's zul je deze krijgen. Heb je die inmiddels gedaan? Wat was de uitkomst daarvan?

Nou hij blijf bij elke keer weer de kanalen verwisselen en dan blijft het bereik hetzelfde 

dus moet ik wil een versterker hebben

 

Reputatie 7
Badge +11

Tip, blijf lang staan waar je verbinding het minst bereik hebt😉

Hoi @Pascalvandaalen 

Moeten is dwang en huilen is kindergezang.:joy:
 

Reputatie 7

Als je staat (of zit) waar je het mindere bereik hebt kan de WiFi manager daar het beste doen zoals Tycha ook al zegt, dan krijg je daarvoor het beste resultaat. Als de WiFi Manager dan aangeeft dat er gratis Experia WiFi mogelijk zijn, kan je ze via die weg meteen aanvragen. Als er niet wordt aangegeven dat ze gratis mogelijk zijn, kan je ze zelf aanschaffen.

Hoi @Pascalvandaalen 

Moeten is dwang en huilen is kindergezang.:joy:
 

En kinderen die vragen worden overgeslagen.

Reputatie 1

Beste KPN, ik heb hetzelfde probleem; nagenoeg geen WiFi op de derde verdieping, en medium op de tweede. Ik heb de WiFi manager al meerdere keren doorlopen maar nergens geeft hij aan dat ik die versterkers gratis kan krijgen. Hij zegt alleen: “heeft u WiFi versterkers”, en dan zeg ik “nee”, en dan zegt hij “dan kan ik u niet verder helpen”. Wat moet ik doen om hem op andere gedachten te brengen?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Wouter1977,

Je dient de tool twee maal door te lopen en als je onder de 20mbits meet, dan krijg je de melding dat je in aanmerking komt voor wifi versterkers. Dit zijn dan experia wifi kastjes die je bedraad aan moet sluiten. Wat komt er precies uit na het doorlopen qua snelheid?

Reputatie 1

Er komt op de begane grond (waar het modem staat) 70mbit uit, 1e verdieping 18mbit en 2e 0 tot 4 mbit (verschilt allemaal beetje per keer dat ik het doe - soms loopt hij ook vast op de bovenste verdieping, vermoedelijk omdat daar geen bereik is ;-) ). Het is een nieuwbouwwoning met vloerverwarming op alle verdiepingen. Er is overigens ook nog een zolder, maar daar heb ik maar niet eens gemeten..

Badge +19

Dus stopt u op de 1ste verdieping en blijft u daar 5 minuten staan. Want  als u de verbinding  verliest moet u weer opnieuw beginnen. Als u het aantal verdiepingen aan moet geven is dat natuurlijk 1. Een beetje de boel on de maling nemen zeg maar:wink:

Reputatie 1

Ah, kijk, daar heb ik wat aan. Inmiddels gelukt :-). (Ik heb de benedenverdieping waar de ontvangst wel goed is ook buiten beschouwing gelaten).

Reputatie 7
Badge +16

Heb je naar die etages wel een internet kabel lopen @Wouter1977? De experia wifi dienen namelijk altijd aan een internetkabel vast te zitten om het wifi netwerk te versterken. Deze kabel moet ook rechtstreeks met het modem verbonden zijn. 

Reputatie 1

Yep, voor het tv-kastje moest dat sowieso en inmiddels heb ik er ook eentje door een loze leiding naar de slaapverdieping getrokken. Zo leer je nog eens wat ;-)

Hallo

Door hele huis wifi 

Op 1 slaapkamer na 

Het de meting paar keer gedaan komt uit 0 mbit

Maar komt niet bij testaan dat gratis expiria wifi krijg 

Heb zeker al 3 jaar van kpn en al paar keer gebelt maar word niet veder geholpen 

Reputatie 1

Ha Cindy13,

wat ik uiteindelijk heb gedaan is de meting van de ruimtes waar het wel goed was achterwege gelaten (je kunt kiezen welke ruimtes je belangrijk vindt), en toen gaf hij ineens de optie van versterkers bestellen. Hoop dat dat helpt! (Bij ons is de WiFi nu echt perfect dankzij die dingen)

 

Ha Cindy13,

wat ik uiteindelijk heb gedaan is de meting van de ruimtes waar het wel goed was achterwege gelaten (je kunt kiezen welke ruimtes je belangrijk vindt), en toen gaf hij ineens de optie van versterkers bestellen. Hoop dat dat helpt! (Bij ons is de WiFi nu echt perfect dankzij die 

Ik ga het proberen dankje

 

Pfff helaas nog geen wifi in de slaapkamer meting gedaan

Maar komt ook niet bij testaan dat ik een wifi versterker kan bestelen 

Hier ook hetzelfde probleem, na meten laag of geen signaal op zolder/slaapkamers. Maar geen optie voor WiFi versterkers helaas na alles doorlopen te hebben.

 

Zal het morgen nog eens doorlopen via de manager, misschien lukt het dan wel.