Beantwoord

Kan ik internet bestellen? Bij T-mobile en Oxxio kon dit niet.

  • 17 September 2020
  • 12 reacties
  • 166 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een vraag over het netwerk van KPN. Ik zou graag een internet abonnement afsluiten, bij tmobile en oxxio was er een probleem op ons adres vanwege het kpn netwerk. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het probleem precies is?

groetjes, Lynn

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 21 September 2020, 16:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 3
Badge +2

T-mobile en Oxxio gebruiken (o.a.) beide het WBA netwerk van KPN, dit zijn dus providers die diensten leveren over de physieke koper/glas verbinding van KPN (mogelijk ook apparatuur).

 

Als KPN dus geen verbinding heeft liggen zou dat ervoor kunnen zorgen dat T-mobile en Oxxio ook geen diensten kunnen leveren op uw adres.

 

Dat gezegd te hebben, zonder meer informatie over de situatie of wat u probeert (a.u.b. geen persoonlijke gegevens delen) bij het aansluiten ben ik bang dat het moeilijk word om meer te zeggen over uw situatie.

Als u uw adres invult op de site van KPN, krijgt u dan wel de optie voor een KPN verbinding, zo niet wat voor melding geeft de site?

In bijna elk huis in Nederland liggen verbindingen. Het is maar net wie bij jullie internet kan en mag aanbieden. Kijk inderdaad per aanbieder of zij op jou adres leveren.

@Zeonz de site geeft dit aan:

Op jouw adres bieden we het normale en betrouwbare standaard internet via het netwerk van KPN aan.

Dus in principe zou het mogelijk moeten zijn, daarom snap ik ook niet zo goed waarom het niet mogelijk is

 

 

Reputatie 3
Badge +2

hmm, dat is wel apart dan.

 

Ik ga er vanuit dat je telefonisch bij hun probeerde een verbinding aan te vragen en dat medewerker aan de lijn aan gaf dat er geen lijn van KPN was (o.i.d.?), klopt die aanname?

 

Zo ja, ben ik ook benieuwd wat er gebeurt als je het op de website van die provider's probeert. Geven die ook aan dat het niet mogelijk is?

 

Heeft u toevalig nog meer informatie over het probleem dat hun aangaven en wat u probeerde te doen?

 

@Zeonz Ja ze hebben mij telefonisch benaderd dat het niet mogelijk was. Beide sites gaven aan dat het wel mogelijk was en heb ook gewoon het abonnement kunnen bestellen. De reden werd niet echt duidelijk vermeld, er zouden te hoge kosten zijn voor kpn of iets in die richting 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @LynnD, welkom terug!

De enige manier om echt 100% zeker te weten of we kunnen leveren op jouw adres is door te bestellen. Ik ga er niet vanuit maar mochten ook wij constateren dat het (om wat voor reden dan ook) niet zou lukken zullen we daar ook contact over opnemen met je.
Ik kan wel kijken wat onze verwachting is op jouw adres. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Hoi @Thomas 

Ook bij Tele2 was het niet mogelijk, ondanks ik wel gewoon het abonnement kon bestellen. Dit vind ik vrij raar omdat onze buurvrouw wel via Tele2 internet ontvangt. Ook Tele2 gaf als reden dat er een technisch probleem was met het KPN netwerk. Als ik nu bij KPN bestel, krijg ik dan wel zsm bericht of het wel/niet mogelijk is en een reden? Want zit hierdoor nu al een maand zonder WiFi 

Groetjes Lynn

Reputatie 7
Badge +20

Dat is inderdaad de bedoeling! 

Reputatie 7
Badge +20

@LynnD is het nog gelukt te bestellen?

Ja we hebben besteld, alleen de snelste datum dat het geleverd kan worden is 2 november, is er een mogelijkheid dat dat eerder kan? We zitten op dit moment al een maand zonder internet 😬. Ook hebben we nog geen definitief bericht gehad dat KPN nu wel kan leveren, zou jij dit misschien voor mij willenuitzoeken?

Reputatie 7
Badge +20

Ik vrees dat ik het niet echt kan bespoedigen maar ik kan wel met je meekijken of alles in goede banen loopt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?