Beantwoord

Kan mijn Experia Box V10A niet benaderen.. certificaat is 3/7/20 verlopen

  • 3 July 2020
  • 298 reacties
  • 19902 keer bekeken

Firefox heeft een probleem gedetecteerd en is niet doorgegaan naar mijnmodem.kpn. Of de website is onjuist geconfigureerd, of uw computerklok is op de verkeerde tijd ingesteld.

Waarschijnlijk is het certificaat van de website verlopen, waardoor Firefox geen beveiligde verbinding kan maken.

Wat kunt u hieraan doen?

mijnmodem.kpn heeft een beveiligingsbeleid met de naam HTTP Strict Transport Security (HSTS), wat betekent dat Firefox alleen een beveiligde verbinding ermee kan maken. U kunt geen uitzondering toevoegen om deze website te bezoeken.

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen. U kunt wel de beheerder van de website over het probleem informeren.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 20 January 2021, 12:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

298 reacties

Goedemorgen,

Ik heb nog steeds een Experia Box V10A met een oude firmware (en dus het probleem van het verlopen certifcaat):

Firmware Version:

v5.00.31 build420

 

Ik krijg deze niet geupdate.

Zouden jullie er voor kunnen zorgen dat ik een firmware upgrade krijg of een nieuwe Box?

Reputatie 7
Badge +20

Ai @GeorgeH, niet zo handig :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik de technische dienst vragen of ze de update vanaf afstand kunnen pushen :slight_smile:

Hoi @Maja_ ,

Ik heb mijn profiel geüpdate, dus ik hoop dat jullie het inderdaad kunnen doen. 

Wordt hierdoor ook meteen het probleem opgelost dat ik weer mijn modem vanaf mijn mobiel (Die niet op mijn WiFi zit) kan benaderen (Ik heb remote Access aan staan)?

Want ik krijg daar nu de volgende melding (Ik ga dan naar mijn ip adres met de juiste poort, maar dan probeert hij via mijn modem.kpn contact te maken):

Deze site is niet bereikbaar

Het IP-adres van de server van mijnmodem.kpn kan niet worden gevonden.

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Reputatie 7
Badge +20

Doorgezet!

Wat betreft het benaderen via je een apparaat dat niet zelf contact heeft met de Experia Box; durf ik niet met zekerheid te zeggen, dit is iets dat buiten de ondersteuning van KPN valt. Als het voordat de problemen met het certificaat begonnen wel lukte, acht ik de kans echter aanwezig dat dit ook weer het geval zal zijn :slight_smile:

Reputatie 1

Ah, een nieuw modem is natuurlijk ook een oplossing als het pushen van de software niet goed lukt! Bedankt voor je update, hoor het graag als je hem binnen hebt :slight_smile:

Mijn modem is inmiddels omgeruild. Bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, een nieuw modem is natuurlijk ook een oplossing als het pushen van de software niet goed lukt! Bedankt voor je update, hoor het graag als je hem binnen hebt :slight_smile:

Mijn modem is inmiddels omgeruild. Bedankt voor de hulp.

Top, bedankt dat je het even laat weten!

Badge

wanneer wordt dit probleem nu eindelijk opgelost kan al maanden niet inloggen op mijn modem

 

Doorgezet!

Wat betreft het benaderen via je een apparaat dat niet zelf contact heeft met de Experia Box; durf ik niet met zekerheid te zeggen, dit is iets dat buiten de ondersteuning van KPN valt. Als het voordat de problemen met het certificaat begonnen wel lukte, acht ik de kans echter aanwezig dat dit ook weer het geval zal zijn :slight_smile:

Hoi Maja_,

Ik heb ik heb contact gehad met de technische dienst, maar het lukte hun ook niet om mijn router op afstand te herstarten (of naar fabrieksstand te zetten).

Uiteindelijk is het mij geluk om hem echt te resetten (aangezien het systeem na een fabrieksinstellingen reset automatisch weer een hoop van mijn vorige instellingen overnam (bijv. de WiFi instellingen), dus dan was het geen echte harde reset).
Wat ik heb gedaan is mijn laptop via een netwerk kabel op mijn router aangesloten en de WAN stekker uit de router gehaald (zodat hij niet weer opnieuw mijn instellingen ergens vandaan kan halen).
Dan een fabrieksinstellingen reset gedaan, maar het leek alsof er nog steeds oude instellingen stonden.
Daarna nog een reset gedaan doormiddel van het kleine verstopte knopje aan de achterkant (met de WAN kabel nog losgekoppeld).
En daarna leek hij echt een harde reset te hebben gehad.
Vervolgens weer de WAN kabel er weer in gezet, en even gewacht.
Uiteindelijk ging hij uit zichzelf nog een keer herstarten en stonden mijn WiFi instellingen weer zoals voor de harde reset, maar nu heeft ie wel de nieuwere firmware (en dus geen certificaat foutmelding meer, dus kan ik weer makkelijk op mijn router inloggen).

Ik weet dus niet welke van de bovenstaande stappen het hebben opgelost, maar in ieder geval 1 van die stappen of een aantal gecombineerd.

P.S. verder heb ik het probleem met het remote benaderen van mijn router kunnen oplossen door alle geschiedenis te verwijderen bij de browsers van mijn telefoon (nu geeft ie daar nog wel een foutmelding over het certificaat (dat het geen veilige verbinding is), maar dat heeft denk ik te maken met jullie mijnmodem.kpn adres, ondanks ik via het IP adres er heen ga, en het werkt gewoon prima).

Ondanks ik het uiteindelijk zelf heb opgelost, toch bedankt voor jullie tijd.

@DaavidV : het probleem is al een tijdje opgelost. Heb jij je experiabox al een reset gegeven?

@GeorgeH : dank voor je update. Ik ben blij dat je er (met het nodige experimenteren) uiteindelijk zelf bent uitgekomen.

hoi iedereen ,

ik weet niet of dit topic nog open is maar ik hetzelfde probleem maar dan met mijn NAS.

zodra dat ik mijn NAS op het netwerk aansluit valt mijn verbinding na ± 2 minuten weg geen internet meer, TV werkt wel en op de brouwer Staat rode streep door (https)

IK heb 3 in 1 van KPN.

modem model is V10a.

Reputatie 7

Wat is het merk van jouw NAS?

Asustor

Reputatie 7

Hmmm, daar heb ik geen kaas van gegeten.

en heb geprobeerd aan modem een hard reset te geven maar het lukt ook niet voor 100%, want de wifi namen komen terug zoals ik ze had ingesteld.

 

Het kan me niet voorstellen dat het probleem aan de NAS apparaat legt het heeft langer dan een jaar gewerkt en is niet ouder dan 2 jaar.

ik heb wel sinds een paar maanden deze nieuwe modem.

Reputatie 7

Draait er toevallig een DNS en/of DHCP server op die Asustor?

Zo ja, zet die eens uit.

nee, geen DHCP server

Reputatie 7

nee, geen DHCP server

En ook geen DNS server?

nee ook niet,

maar all staan ze aan daar is NAS voor gemaakt zou je denken

 

Reputatie 7

maar all staan ze aan

Wat bedoel je daarmee?

dat als op de server de DNS aan staat zou dat toch geen probleem zijn voor de modem en dan dat bijna mijn hele internet plat legt.

in ieder geval beide staan uit.

Reputatie 7
Badge +20

Topic gesloten, mocht je hier nu opnieuw tegenaan lopen, wil ik je graag doorverwijzen naar het nieuwe topic:

Â