Beantwoord

Kan mijn Experiabox V8 vervangen worden? Heeft verouderde beveiligingsinstellingen.

  • 28 June 2021
  • 5 reacties
  • 124 keer bekeken

Hoe kan ik mijn oude Experiabox V8 laten vervangen?
Deze heeft verouderde beveiligingsinstellingen en wordt ook steeds trager en valt uit.

Wifi manager ook geprobeerd en lost niets op.

Kijk uit naar een reactie.

icon

Beste antwoord door NHendriks 28 June 2021, 21:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Op welke instellingen doel je precies? Er zal inderdaad vast nog wel een mogelijkheid zijn om bijvoorbeeld WPA te gebruiken in plaats van het gebruikelijke WPA2 maar verder kan ik eigenlijk geen instelling bedenken. Als er echt iets is wat een serieus risico kan zijn dan kan dit gemeld worden via het formulier op de website en dan wordt dit zo snel mogelijk opgepakt.

Klopt het betreft WPA. Dat is tegenwoordig zeer eenvoudig te kraken en niet meer de standaard. 
Ik wens een hogere beveiligingsgraad en had van kpn verwacht dat ze hier wel in meegaan. 
Omruilen kan niet? 
Als dat niet kan, dan kijk ik maar eens naar een andere provider…

 

Het is niet te doen gebruikelijk om een nog werkende V8 om te ruilen voor een nieuw modem bij KPN en dreigen met opstappen zal je echt niet helpen

Reputatie 7
Badge +24

In de webinterface van de v8 kun je volgens mij dit vinden: 

Kies daar voor WPA2 Only. En PSK.

Reputatie 7
Badge +11

Klopt het betreft WPA. Dat is tegenwoordig zeer eenvoudig te kraken en niet meer de standaard. 
Ik wens een hogere beveiligingsgraad en had van kpn verwacht dat ze hier wel in meegaan. 
Omruilen kan niet? 
Als dat niet kan, dan kijk ik maar eens naar een andere provider…

 

WPA wordt standaard niet gebruikt, enkel als de gebruiker deze zelf aan zet. Standaard staat ie op WPA2 Only dacht ik.

 

Wat bedoel je trouwens met 'wordt steeds trager en valt uit'? Kun je ons iets meer vertellen over de problemen die ervaren worden?Â