Beantwoord

Kan monteur glasvezelkabel verlengen?

  • 10 May 2024
  • 8 reacties
  • 158 keer bekeken

Heb al 2 keer een medewerker van de kpn aan de telefoon gehad en die geven aan dat de monteur de glasvezelkabel buiten kan verlengen, deze is namelijk te kort om door te voeren in de nieuwe meterkast, in het oude huis bevond het kastje zich in de woonkamer.

Ik vraag me nu af of de kpn monteur dit kan, de kabel moet met circa 5 meter verlengt worden, wel is er een voorziening aanwezig om de kabel vanaf buiten in de meterkast te krijgen.

Als ik het filmpje zie gaat het alleen over situaties binnen.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 13 May 2024, 11:55

Bekijk origineel

8 reacties

Even met https://netwerk.kpn.com/ contact opnemen @freddykpninternet , zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur.

Reputatie 7

Welkom op de community @freddykpninternet. een gewone monteur kan dat inderdaad niet doen. Als onze monteur constateert dat het niet aangesloten kan worden kan hij/zij een melding aanmaken voor de netwerkbeheerder. 

Als het aansluitpunt al wel ergens is geplaatst, maar je deze wilt verplaatsen gaat het anders. In dat geval kan je deze stappen volgen: Ik wil mijn glasvezelaansluiting verplaatsen, kan dat?

Bedankt voor de reactie, met veel moeite zojuist geprobeerd te proberen te regelen dat ze eerst de kabel komen verlengen. Ondoenlijk van het kastje naar de muur, 20 minuten aan de telefoon en nu komt eerst de kpn monteur die niks kan doen, die zet een vinkje om in het systeem en dan een afspraak maken met een andere monteur die de kabel komt verlengen en dan opnieuw de eerste monteur om alles te installeren.

Gaat lang duren

Reputatie 6
Badge +5

Bedankt voor de reactie, met veel moeite zojuist geprobeerd te proberen te regelen dat ze eerst de kabel komen verlengen. Ondoenlijk van het kastje naar de muur, 20 minuten aan de telefoon en nu komt eerst de kpn monteur die niks kan doen, die zet een vinkje om in het systeem en dan een afspraak maken met een andere monteur die de kabel komt verlengen en dan opnieuw de eerste monteur om alles te installeren.

Gaat lang duren

Denk ook niet dat het gratis zal zijn..

Met een beetje moeite heb ik toch de kabel binnen gekregen in de meterkast dus hoeft die ook niet meer verlegd te worden. Kan de normale monteur het dan wel maken en heeft die een kastje bij om op de glasvezel kabel te plaatsen?

Reputatie 2
Badge

Nein.

Reputatie 7
Badge +12

Inmiddels heeft KPN monteurs met de juiste apparatuur en opleiding om een ftu te plaatsen. Het is alleen niet zeker of die direct naar u toe komt, het kan zijn dat de monteur deze werkzaamheden niet uitvoert en de opdracht moet herplannen naar een collega die dit wel kan.

Reputatie 2
Badge

Licht ook aan hoeveel overlengte je nog hebt. Anders kan de fussielasser er ook niet veel mee..

Reageer