Vraag

Kan niet inloggen op Experia Wifi versterkers

  • 2 November 2020
  • 3 reacties
  • 418 keer bekeken

Sinds vrijdag ben ik overgestapt naar KPN. Op zich lijkt het allemaal redelijk te werken, Ik kan alleen niet inloggen op mijn 2 Experia wifi versterkers (zwart)

 

Ik heb een ExperiaBox v12 en 2 zwarte Experia wifi versterkers. ik weet de ip adressen van de versterkers en ik weet dat onderop de inloggegevens staan: wifi Wireless key én Web key

 

ik kan de ip adressen van beide versterkers benaderen en dan krijg ik ook netjes een inlogscherm. Ik kom er alleen niet in. met geen van alle wachtwoorden. En ja ik weet het verschil tussen o en 0 en ([{ en IL etc..

 

Iemand een idee hoe ik er toch op kan inloggen?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hoi ejdb, allereerst nog van harte welkom!

Raar dat je niet in de Experia Wifi kunt komen. Doorgaans zou het moeten lukken met 192.168.2.150 en de Web password op de sticker onder het voetje van de versterker. Er zal wel gevraagd worden om gelijk het wachtwoord te wijzigen. Zet het apparaat anders eens terug naar de fabrieksinstellingen door het: reset knopje ongeveer 10 seconden in te drukken tot de lampjes gaan oplichten. 

Ik ben benieuwd of het daarna wel is gelukt.

Ik heb alles kunnen resetten en toen werden weer oude wifi gegevens teruggezet. Deze heb ik toen handmatig in de experiabox aangepast.  Daar bleef het toen goed staan 

Toen 1 voor 1 de experiawifis aangezet en geconfigureerd. Dat leek eerst goed te gaan maar na een uur stonden  er weer oude wifi instellingen.. uiteindelijk weer 1 voor 1 aangepast en toen bleven de instellingen staan.

 

Nu hetvolgende probleem op 1 experiawifi valt de wifi geregeld uit. Als ik die uitzet werkt het wifi weer goed. Alleen roaming gaat niet soepel door het huis. Moet eigenlijk altijd handmatig wifi op mobiel uit_aanzetten (galaxy s20) voordat het meest nabije station wordt verbonden. 

 

 

Al met al een teleurstellende ervaring na mijn overstap vanaf Telfort (wat prima werkte en ook KPN is)tot nu toe

Reputatie 5
Badge +8

Erg jammer dat het zo moeizaam gaat ejdb! De Experia Wifi zal op de Box 12 wifi niet uitschakelen, op andere type modems wel. Mogelijk loopt het daardoor niet helemaal lekker. Test dan ook een of het beter gaat als je Wifi op de Box 12 (tijdelijk) uitzet. Je kunt dit doen door het wifi knopje aan de zijkant ongeveer 10 seconden in te drukken.

Reageer