Beantwoord

Kan niet op bepaalde sites.

  • 21 April 2020
  • 7 reacties
  • 414 keer bekeken

Hoi KPN,

 

Ik begin het onderhand een beetje beu te worden. Ik word van kastje naar de muur gegooit en nergens is er een oplossing. Ook niet bij de Host van deze webservers. Daar heb ik al meerdere keren aangeklopt.

 

Al meerdere dagen heb ik dat ik bepaalde websites niet kan bereiken en krijg ik 'acces denied' en dat ik via deze server niet op de website kan. via 4G heb ik geen probleem.

 

Kunnen jullie dit alsjeblieft oplossen?

 

Groetjes,

Demi

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 April 2020, 18:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Heb je al bij de hosting partij nagevraagd of jouw publieke IP adres wellicht geblokkeerd is.

Kunnen die sites wel vanaf een andere KPN aansluiting benaderd worden?

Plaats anders eens een url van een site die je niet kunt benaderen.

Heb je IPv6 ook al eens uit gezet op jouw Experia Box of op het apparaat waarmee je zo'n site benadert? Lukt het dan wel?

Reputatie 7
Badge +24

Wat zijn dat voor sites waar u niet op kunt? Kunt u daar een voorbeeld van geven? Als u "acces denied" krijgt op een website, dan bent u normaal gesproken door die website zelf geblokkeerd. En dan kan / gaat KPN daar niets aan doen. U zult zelf contact moeten opnemen met de betreffende beheerder van die site.

Hier een voorbeeld van playstation store. Dit is precies hetzelfde wat ik ook krijg op zowel Zalando.nl als H&M.

Heb je al bij de hosting partij nagevraagd of jouw publieke IP adres wellicht geblokkeerd is.

Kunnen die sites wel vanaf een andere KPN aansluiting benaderd worden?

Plaats anders eens een url van een site die je niet kunt benaderen.

Heb je IPv6 ook al eens uit gezet op jouw Experia Box of op het apparaat waarmee je zo'n site benadert? Lukt het dan wel?

Hoe kan ik de IPv6 uitzetten?

Reputatie 7

Gebruik je een Windows computer?

Zo ja, open eens een commandprompt (cmd) en type daar nslookup zalando.nl

Wat krijg je als resultaat voor het IP adres van zalando.nl?

Geef daarna het commando ipconfig /flushdns en vervolgens nog een keer nslookup zalando.nl

Is het resultaat nu anders?

 

Welke Experia Box gebruik je?

Reputatie 7
Badge +24

Hier een voorbeeld van playstation store. Dit is precies hetzelfde wat ik ook krijg op zowel Zalando.nl als H&M.

Dit heeft volgens mij niets met dns of ipv4/6 te maken. Volgens mij komt deze melding rechtstreeks vanaf de betreffende server. Ik denk dat uw ip op een centrale ip block list van 1 of andere antivirus bedrijf staat. En sommige hostingpartijen nemen die lijst dan over. Alle ip's op zo'n lijst blokkeren ze dan.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Demi, welkom op het forum. Dit doen wij niet, dat kan ik je gelijk meegeven. Check nog even of je diezelfde sites wel kunt benaderen op je telefoon via mobiele data. Zo ja, in combinatie met wat je verder beschrijft sta je, zoals Nick al benoemt, waarschijnlijk op een black list.

Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je zelf een e-mailserver draait die ervan verdacht wordt spam te versturen. Dat kan dan voor regulier internetgebruik meestal geen kwaad, het heeft dan meestal alleen effect als je dus een mailserver draait. Maar ja, als bepaalde hosters dan wel zo'n lijst overnemen...

Doe je dat toevallig ook, een mailserver draaien?