Vraag

kapotte experiabox 10

  • 7 October 2020
  • 16 reacties
  • 169 keer bekeken

Goede avond,

Mijn experiabox 10 werkt niet meer naar behoren.

De box geeft nog wel signaal door naar accespoint en bedraad aangesloten versterkers.

Echter de Wifi van de box doet het niet meer naar behoren. Heel zwak en valt steeds weg, ook na resetten.

Is het mogelijk deze te vervangen.


16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke versterkers heeft u? Want bij de Experia WiFi's of SuperWiFi's word de WiFi op de Experiabox uitgezet. Dat hoort zo.

Experiabox heeft een beraadde verbinding naar de Experiabox 10, gebruikt geen Wifi.

De versterkers zijn door KPN geleverd, er staat wifiversterker op, en zijn ook bedraad aangesloten en werken naar behoren op de 3e en 4e verdieping.

De box heeft het altijd naar behoren gedaan met een goede ontvangst op de eerste verdieping.

Nu geeft de box niet of nauwelijks signaal af op mijn mob. en tablet ook niet als ik vlak bij de box sta.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Brand het WiFi lampje wel?

 

Reputatie 7
Badge +24

Experiabox heeft een beraadde verbinding naar de Experiabox 10, gebruikt geen Wifi.

Ik begrijp overigens niet wat u hier mee bedoeld. Als het goed is heeft u maar 1 Experiabox in huis toch?

Sorry verkeerd geschreven. 

Experabox zit bedraad aan TV decoder, gebruikt geen wifi

Experiabox zit bedraad aan wifiversterkers. 

Ja, alle lampjes branden op de experiabox, ook na resetten.

 

 

Badge +19

Bij het gebruik van experia wifi's moet de wifi van de experiabox uit. Dat gaat vanzelf bij het installeren van de experia wifi's. 

Reputatie 7
Badge +24

Bij het gebruik van experia wifi's moet de wifi van de experiabox uit. Dat gaat vanzelf bij het installeren van de experia wifi's. 

Bij deze versterkers niet:

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Bert Uitt en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit probleem kenbaar maakt. Waar ik in eerste instantie vooral benieuwd naar ben, is welk type versterkers je op dit moment in gebruik hebt. Gaat het om de versterker die hier boven staat (in het bericht van @Nick83) of gebruik je de KPN Experia Wi-Fi (ronde zwarte versterkers)?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bert Uitt , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd naar de stand van zaken! Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan vooral weten :)

Beste JanZ,

Ja op mijn Experia box 10 zit de wifiversterker zoals getoond op de foto aangesloten.

Experiabox geeft nu helemaal geen wifisignaal meer, ook niet als ik mijn telefoon er vlak bij hou. De wifi versterker 3 verdiepingen hoger hapert zo nu en dan en heeft een wisselende sterkte. Hierdoor vallen mijn wifi ondersteunde geluidboxen steeds uit. 

Mijn PC en tv blijven het gewoon doen.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de terugkoppeling @Bert Uitt. Kun je voor mij je forumprofiel invullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik direct eens met je mee gaan kijken. Waar ik verder vooral benieuwd naar ben, is welk type versterkers je op dit moment in gebruik hebt; de witte vierkante of de zwarte ronde exemplaren?

Beste JanZ

Ik  heb mn forumprofiel ingevuld.

De versterker betreft een witte vierkante. Deze geeft een wifisignaal, niet al te sterk.

De Eperiabox V10 zend geen sinaal meer uit. Heeft hij wel gedaan.

Reputatie 7
Badge +24

Wat doet het lampje?

 

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor het invullen van je profiel @Bert Uitt :)

 

Voor de zekerheid ben ik je verbinding zelf eens door gaan meten en deze ziet er gelukkig goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Nu zie ik dat je de KPN Wi-Fi Manager nog niet hebt doorlopen en ik wil je adviseren om daar eens mee aan de slag te gaan. Het beste is dan om de versterkers die je nu hebt aangesloten even los te koppelen om vervolgens de Wi-Fi Manager te doorlopen (minimaal 2 x). Wanneer er dan een draadloze snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden. Dit zijn nieuwere en geavanceerdere versterkers dan de exemplaren die je nu in gebruik hebt en ik verwacht dat dat voor de nodige verbetering moet gaan zorgen! Laat je me weten wat hier uit is gekomen?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Bert Uitt , ben je nog aan de slag gegaan met de Wi-Fi Manager en zo ja, wat is hier uitgekomen?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Bert Uitt , ik heb niks meer van je mogen vernemen en ga dit topic daarom sluiten. Hopelijk heb je iets gehad aan de informatie die hier is gegeven en mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!

Reageer