Kastje wankel aan de muur

  • 24 March 2021
  • 5 reacties
  • 282 keer bekeken

Sinds februari 2021 hebben we KPN Totaal. Vanwege de komst van glasvezel hebben we een compleet pakket gepakt. Voorheen zat de aansluiting stevig verankerd in de muur. NU zit er een zeer dunwandig kwetsbaar wit doosje tegen de muur. Daarop zit met een plakkertje een zwart doosje bevestigd. Van daar uit gaat een ethernetkabel naar het modem. Als er gestofd of stof gezogen is in die hoek, is er altijd wel iets mis.

Onbegrijpelijk, dat KPN geen degelijke aansluiting kan maken, zoals we die hadden van ZIGGO.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

@Pontonnier Was er geen andere optie om dat glasvezelaansluitpunt ( FTU) aan te brengen dan, bijv. in een meterkast ? Neem aan dat u er bij bent geweest toen het FTU werd afgemonteerd ? Met zwart kastje bedoeld u waarschijnlijk de Gpon :

Deze hoeft niet perse op de FTU geplakt te worden, maar kan er ook naast :

 

De verbindingskabel tussen die 2 aansluitingen is vrij kwetsbaar, en hopelijk zit daar bij u geen knik in ?

Zeer voorzichtig met stofzuigen dus :wink:

In ons appartementencomplex heeft men de glasvezel langs de buitenmuur gemonteerd. Waar de vezel binnenkomt is een wit doosje geplant.

 

@Pontonnier  Dat is inderdaad geen gezicht. Ik vrees dat u toch echt zelf aan de gang zult moeten om dat netjes weggewerkt te krijgen. De coax aansluiting ernaast ziet er netjes uit, maar als u de FTU met Gpon echt netjes wil wegwerken zal er in de muur gefreesd moeten worden. Een goedkopere oplossing is misschien een bekisting op maat er omheen maken in die gehele hoek, of een kast(je) of plant er voor zetten. 

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Ik vind dit KPN onwaardig.

Het is ons onbekend of je het appartement hebt gehuurd of dat het een onderdeel van een VVE uitmaakt. In beide gevallen is het normaal dat KPN Netwerk de aansluiting doet in samenwerking met een van die 2. Het lijkt me het aangewezen aanspreekpunt voor jou voor deze krakkemikkige aansluiting.