Vraag

Klacht over niet-werkende routers

  • 4 June 2021
  • 15 reacties
  • 167 keer bekeken

Beste Kpn,

Op 1 mei jl heb ik een nieuw router opgehaald omdat de oudere niet meer goed werkte. Hierbij moest toen de oude inleveren. Thuis aangekomen en aangesloten bleek het niet te werken. Gebeld met de klantenservice en bleek een ticket aangemaakt te moeten worden. vervolg zou zijn dat wij enkele dagen geen internet/tv zouden hebben. Dit kan niet ivm thuiswerken. Gevraagd om een oplossing, die was er niet. Gevraagd om de Jumbo (ophaalpunt) te bellen zodat we de oude weer konden omwisselen, dit bleek ook niet mogelijk te zijn. Daarom besloten om direct zelf naar de Jumbo te gaan en de oude router weer op te halen zodat we nog wel konden thuis te werken. Dit is gelukt gelukkig.

Echter zou ik nog gebeld worden over de vervolg stappen en hebben wij helaas tot op heden niks meer gehoord van KPN. Wij zijn ontevreden over deze situatie en zijn aan het overwegen om over te stappen naar een andere provider. Jaren lang hebben wij een totaal pakket en waren altijd zeer tevreden, maar de laatste tijd ervaren wij een slechte service. Op dit moment nog een slecht Wifi omgeving en oude router. Gaat dit nog opgelost worden ?

Ronald


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Refm, welkom! Wat jammer om te lezen dat het allemaal zo moeizaam verloopt! Welke Experia Box had/heb je? Je hebt de ‘nieuwe’ toen weer laten retourneren? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? En wat voor problemen ervaar je nu? Alleen met wifi of ook met je bekabelde internet?

Hallo Marcia. Fijn dat er iemand reageert.

Ja de nieuwe is retour gestuurd. Profiel heb ik aangevuld.

Wifi verbinding is nog steeds niet stabiel en frusterend met thuis werken. Regelmatig dat ik met hotspot moet gaan werken. Lijkt me niet de bedoeling met een abonnement. Ook bekabeld in huis. Maar je collega gaf aan, huidige router is out of date.

 

Hoe nu verder.....

Badge +19

Welk type modem heeft u nu? Heeft u Wi-Fi versterkers in huis? U gebruikt toch nergens draadloze verbindingsets hoop ik?

Joep.

Vindt je vragen bijzonder registreerd KPN dan geengegevens van zijn klanten....?

Reputatie 7
Badge +11

@Refm op dit forum reageren ook klanten. Enkel zij die ‘moderator’ achter hun gebruikersnaam hebben staan kunnen je gegevens inzien. @Joep1965 kan dus niet even in de systemen kijken wat je allemaal hebt, daar heeft hij immers geen toegang toe.

 

KPN registreert zeker wel gegevens van haar klanten, zo kunnen wij op afstand zien welk type modem er staat en met toestemming van de klant kan het netwerk uitgelezen worden om zo bijvoorbeeld te zien of er wifiversterkers aanwezig zijn. Ik kan dat ook als monteur als ik adresgegevens heb, maar vooral moet ik toestemming hebben van een klant om in het netwerk te gluren.

 

Op het forum gelden dan weer andere regels voor mij als monteur, ik mag niet vragen naar adresgegevens om de lijn door te meten, dat is aan de dames en heren van klantenservice zoals @Marcia_.

 

De reden dat Marcia de vraag stelt over welke je nu in gebruik hebt heeft te maken dat een modem zich eerst moet aanmelden op het systeem om voor KPN inzichtelijk te zijn. Als dit niet is gebeurd dan wordt het lastig.

 

Ik ga dus een aantal vragen stellen;

  • Welk type Experiabox was de oude die vervangen moest worden?
  • Welk type Experiabox kreeg je nieuw?
  • Heb je een DSL-verbinding of gebruik je glasvezel?
  • Gebruik je wifiversterkers in huis? Zoja, welke?
  • Heb je de wifimanager al eens doorlopen?

Fijn deze reactie N Hendriks.

Meerdere keren wifi manager doorlopen aan de hand daarvan en het doormeten is besloten om een nieuwere router te sturen, welk type geen enkel idee daar deze is teruggestuurd omdat de tv foutcodes bleef geven en de nieuwe router de oude netwerk naam bleef geven terwijl elke router een nieuwe verbindingsnaam geeft..Wellicht is dit terug te lezen in de klant history.

 

Na dat laatste contact is er geen contact of actie vanuit KPN gekomen

2x wifi versterkers inmiddels in huis van Kpn geleverd gekregen

We hebben glasvezel

En type experiabox nu is ( welke veroudert is volgens jullie eigen medewerkers): V8

En toen 1 week verder en helaas nog geen reactie waarje wat mee kan vanuit KPN......

Reputatie 7
Badge +11

Excuus, ik heb ook gewoon weekend en @Marcia_ werkt niet 7 dagen per week 😉

 

Dat het nieuwe modem de oude Wifinaam weergeeft is correct, dat is zo ingebouwd vanuit KPN als ‘service’ dat niet alles opnieuw ingesteld moet worden.

 

Het is mij niet geheel duidelijk wat nu precies het probleem is, eerst heb je het over wifi, daarna over foutcodes op de tv, ook heb je twee Experia wifi's in bruikleen gekregen. Heb je die al eens aangesloten? Zijn daarmee de wifi-problemen opgelost?

 

Voor de tv hebben we wel wat meer informatie nodig. Welke foutcodes krijg je op de tv te zien? Hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten, direct aan een kabel naar de Experiabox of gebruik je draadloze verbindingssets? Welk merk en model TV ontvanger staat er op dit moment?

 

Fijn dat je reageert NHendriks, echter lijjt het mij dat jullie niet de enige KPNers zijn in NL toch.

Maar op je vraag terug te komen toen ik de nieuwe router had aangelsoten en foutcodes kreeg op de tv kon de kpn mij toen niet helpen. Er is niet gesproken datvde oude router benaming klopt echter meer dat deze nieuwe benaming het moest doen. Bij het installeren was namelijk wel de nieuwe benaming wel zichtbaar toen ik de gsm weer koppelde aan het netwerk. Echter toen ik de TV aanzetten waren er foutcodes.Dit is voor mij hogere wiskunde. Doordat de nieuwe router terug is gestuurd heb ik daar nu ook geen klachten mee.

 

Nu is een uitvallende en of slechte wifi met regelmaat het probleem, ondanks twee versterkers welke 1 in onze woonkamer en 1 in het achterhuis staat.

De versterkers en de tv modems zitten aan een bekabelde aansluiting.

Reputatie 7
Badge +24

Tv werkt nu goed? Welke versterkers heeft u? Rond of vierkante? Witte of zwarte? 

De zwarte vierkante

Reputatie 7
Badge +11

  

Fijn dat je reageert NHendriks, echter lijjt het mij dat jullie niet de enige KPNers zijn in NL toch.

Dat klopt, maar er is volgens mij een ongeschreven regel dat als er een klantenservicemedewerker mee bezig is hier dat niet een andere medewerker zich erin gaat mengen, tenzij niet anders mogelijk. Dat maakt het alleen maar lastig en zorgt eerder voor verwarring of fouten dan dat het sneller opgelost raakt. Omdat ik geen klantenservicemedewerker ben sta ik daar buiten, ik kan ook geen wijzigingen doen in de systemen maar enkel advies geven op dit forum en proberen informatie te verzamelen.

 

  

Maar op je vraag terug te komen toen ik de nieuwe router had aangelsoten en foutcodes kreeg op de tv kon de kpn mij toen niet helpen. Er is niet gesproken datvde oude router benaming klopt echter meer dat deze nieuwe benaming het moest doen. Bij het installeren was namelijk wel de nieuwe benaming wel zichtbaar toen ik de gsm weer koppelde aan het netwerk. Echter toen ik de TV aanzetten waren er foutcodes.Dit is voor mij hogere wiskunde. Doordat de nieuwe router terug is gestuurd heb ik daar nu ook geen klachten mee.

Maar welke foutcodes krijg je? Met enkel ‘foutcode’ kunnen we niets helaas en iedere foutcode betreft een andere oplossing.

 

Als de tv met de Experiabox V8 wel werkt dan zou ik daar niks aan doen en enkel zorg dragen voor de wifi. Installatie van de twee versterkers is heel gemakkelijk en er zit een gebruiksaanwijzing bij waarin precies staat wat je moet doen. Eventueel kun je ook de app ‘KPN Thuis’ installeren, die legt in stappen uit wat je moet doen om de twee wifipunten te installeren.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Refm, het klopt helemaal wat hierboven allemaal gezegd wordt! Ik zie dat je ongeveer 100 Mbit/s kunt halen met je glasverbinding. Dat is verder in orde. De Wifi Manager van een paar dagen geleden levert maar 31 Mbit/s op. Dat is niet zoveel. Maar klopt het dat je deze niet tot het einde doorgelopen hebt? Wat ging er mis? De Experia Wifi's lijken inderdaad goed aangesloten. Heb je die vóór of na het doorlopen van de Wifi Manager aangesloten? Zou je die dan nog eens door willen lopen? Je lijn meet geen verbroken verbindingen, dus dat lijkt aan onze kant verder wel in orde!

Hallo Marcia,

Verbinding viel weg op gsm....waardoor wifi manager niet meer afgemaakt kon worden.

De versterkers zijn wederom  aangesloten toen ik de oude router aangesloten heb, overigens bekabeld.

Hoe verklaar je dan de 32 bitt als er 100 bitt met glasvezel mogelijk moet zijn?

Reputatie 7
Badge +30

Dat ligt dus echt aan de wifi in jouw woning. Daar we wel voldoende verbinding meten op je lijn. Heb je de mogelijkheid om de wifi manager nog eens te doorlopen?