Beantwoord

Knipperend PON lampje, week 3.

  • 20 October 2020
  • 12 reacties
  • 1023 keer bekeken

Goedendag, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Ik heb 3 weken geleden KPN-glasvezel 500mb besteld 29-09. 06-10 monteur langs geweest en volgens hem is alles hardware matig alles in orde vanuit mijn kant, stond alleen nog een bon open om de glasvezelverbinding te activeren. Moest rekening houden dat het tot 00:00 kon duren totdat de verbinding werkt (PON lampje zou groen moeten blijven).

Volgende dag nog steeds geen internet, later die dag heb ik de klantenservice benaderd om te laten weten dat de verbinden nog geactiveerd moest worden. Ze zouden een monteur mijn kant op sturen waar ik n weekje op moest wachten. Afijn een week later. 14-10 Tweede monteur liet ook weten dat hardware matig alles klopte, waarna hij naar de centrale? ging om te kijken of alles goed is aangesloten, heeft ook gelijk mijn pon kastje meegenomen om te testen voor defecten. Terug van weggeweest heeft de monteur mij verteld dat alles correct is aangesloten en het pon kastje juist functioneert. De order om mijn adres te activeren stond gepland voor die dag en zou voor 00:00 geactiveerd worden, helaas kon de monteur mij niet verder helpen omdat alles aan mijn kant klopte.

De volgende dag nog steeds geen verbinding (PON lampje knippert nog steeds), ik weer bellen, kreeg een heel behulpzame man aan de telefoon die liet weten dat de back-office ingeschakeld moest worden, hij had gelijk een bon aangemaakt en vertelde mij dat ze in de week van 19-23 okt bellen. nog niks gehoord, uiteraard is de week nog niet voorbij maar tot mijn verbazing kreeg ik gisteren ineens een sms dat ik op 23-10 een afspraak heb met een monteur terwijl beide monteurs mij hebben verteld dat aan mijn kant alles klopt, ook heeft de laatste monteur duidelijk laten weten dat het nu een softwarematig probleem is en een monteur verder weinig kan doen.

 

Ik snap nu niet wat de monteur komt doen, is de monteur van de back-office?

Zou zonde zijn als de monteur voor niks komt.

 

Vriendelijke groet,

Remco

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 December 2020, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Hoi @Equilibrium, welkom! Ik zie inderdaad dat er weer een monteur gepland staat voor overmorgen. Ik snap ook niet echt waarom en wat deze dan zou moeten gaan doen wat eerder niet kon. Alleen, op het moment kan ik ook geen verdere melding aanmaken omdat die monteur er dus instaat. Ik wil je dan ook vragen om deze af te wachten. Als het dan na die afspraak nog niet in orde is, meldt het hier. Dan kan ik op dat moment een melding aanmaken.

Hallo Erik, bedankt voor je reactie.

Ik wacht het rustig af en laat het je weten als het niet in orde is.

 

Hoi @Erik_ 

 

De monteur is langs geweest en heeft helaas weinig kunnen betekenen, schijnt dat ergens nog een order open staat maar kan niet achterhalen waar dat precies is. De monteur heeft niks concreets kunnen vertellen over het vervolg, ze zijn er mee bezig. Maar dit hoor ik nu al 2 weken.

 

Hoe nu verder?

Reputatie 7

Jemig, het staat hier nu in het systeem aangegeven als dat de monteur uit de planning zou zijn gehaald vanwege een storing. Waardoor ik alleen maar een optie heb tot herplannen, en nog steeds niet om een melding aan te maken. Dus ik heb een mail gestuurd naar een achterliggende afdeling in de hoop dat die daaromheen kunnen en alsnog de melding kunnen aanmaken. Ik kom er z.s.m. op terug.

Herkenbaar verhaal. Ik kreeg afgelopen maandag de melding om 09.17 uur dat de internetverbinding geactiveerd zou zijn. Na aansluiten van het modem bleek er geen verbinding te zijn. Klantenservice raadde aan om alle kabels te bekijken, of ze goed zijn aangesloten en het modem te resetten. Na dit een paar keer gedaan te hebben nog steeds niets. Klantenservice gaf aan dat er mogelijk problemen zijn met het glasvezelnet en/of de wijkkast. Zelf het initiatief genomen om de aannemer te bellen die het glasvezelnet hier in de buurt heeft laten aanleggen. Zij stuurden woensdag een monteur van Volker Wessels. Die constateerde een vol signaal is en dat er helemaal geen problemen zijn met de wijkkast. De monteur gaf aan dat er mogelijk een order bij KPN nog niet was afgehandeld o.i.d. Paar keer opnieuw de KS gebeld. Vaak kwamen ze met dezelfde adviezen; modem reset etc. Het leek wel alsof de meesten niet hadden genoteerd wat er al telefonisch was besproken. Uiteindelijk staat er nu bij hun in het systeem dat er iets bij de 'backoffice’ moet gebeuren. Niemand kan vertellen wat er precies gaande is en hoe lang het gaat duren. Ik lees hier een verhaal van iemand die al 3 weken met dit probleem zit. Dat stemt niet gerust. Wat een buitengewoon schandalige manier van handelen is dit van KPN. Geef op z'n minst aan wat er aan de hand is, dan kun je begrip kweken bij mensen. En bel terug als de KS aangeeft dat een productmanager contact opneemt met de klant. Al twee maal heb ik gehoord dat ik dezelfde dag nog teruggebeld zou worden; dit moet nog steeds gebeuren. Ik heb geen idee wat ik moet doen. Misschien dat ik alles maar terugstuur als ik komende week nog niets hoor.

Veel andere bewoners in de flat overwegen ook om over te stappen van Ziggo naar KPN glasvezel, maar ik denk dat ik het ze maar afraad als dit de manier is waarop er met nieuwe klanten wordt omgegaan.

Hallo @Rene_83, erg vervelend om te horen dat jij ook zo'n slechte ervaring hebt met KPN. ik hoop dat het probleem niet zo lang uitloopt als dat het hier heeft gedaan, ik zit namelijk nog steeds zonder vaste internet. Ik heb via de klantenservice een direct online pakket geregeld, voor het geval dat je helemaal geen internet hebt is dit misschien iets om aan te vragen, heb je in ieder geval iets van online connectiviteit.

 

@Erik_ ik ben benieuwd of je nog contact hebt kunnen maken met de achterliggende afdeling, ik heb deze week de klanten service weer gebeld en vertelde mij dat er een order op 5 Nov openstond en dat af te wachten, helaas weer valse hoop gekregen en nog steeds een knipperend PON lampje.

Hoi @Equilibrium, dat is wel heel lang dat je zo aan het tobben bent met je nieuwe verbinding. Ik heb vandaag contact gehad met iemand van de klachtenafhandeling, naar aanleiding van een klachtenbrief die ik voor het weekend had gestuurd. Deze mevrouw gaat een storingsmonteur voor mij inplannen. Morgen zou ik daar een bevestiging van krijgen. Ik ben benieuwd. Ik denk dat de storingsmonteur ook weinig kan doen; de installatie was al helemaal doorgemeten en bekeken door een andere monteur. De storingsmonteur zou wel zaken kunnen constateren en vervolgens escaleren. Het zal mij benieuwen of er deze week nog een werkende verbinding komt. Als ik jouw verhaal zo lees heb ik er weinig vertrouwen in.

Bump

@Erik_ 

Hoi @Equilibrium, zojuist is bij bij de storingsmonteur langsgeweest. Die heeft het probleem direct kunnen oplossen. Het bleek dat de verbinding op de achtergrond in het systeem van KPN nog niet was geactiveerd. De monteur moet een code scannen op het PON kastje en stuurde dit door. Daarna begon het PON lampje continue te branden en werden de klantgegevens ingeladen. Het was dus uiteindelijk een fluitje van een cent. Jammer dat de klantenservice hier niet aan gedacht had en meteen een monteur had gestuurd. Dat had veel frustratie gescheeld. Omdat ik bij de KS niet verder kwam, schreef ik een brief naar de klachtenservice van de KS in Groningen en pas vanuit die afdeling kon een monteur worden gestuurd. Misschien moet je dat ook op deze manier eens proberen. Meestal gaat het natuurlijk goed, maar soms ook niet. Daar zou men toch op voorbereid moeten zijn bij een klantenservice.

In ieder geval werkt het Internet nu razendsnel en ben ik erg blij dat het is opgelost! Ik hoop dat dit voor jou ook snel opgelost wordt @Equilibrium en voor anderen die er op dezelfde manier tegenaan lopen.

@KPN bedankt voor de service! maar neem dit s.v.p. op in jullie klantenservice troubleshooting

Reputatie 7

Het staat hier nog steeds als dat de monteur uit de planning is gehaald vanwege een storing, @Equilibrium. Waardoor ik via mijn systeem ook alleen maar een optie heb voor herplannen monteur. Op mijn mail van de 26e heb ik terugkoppeling gekregen dat ze dit gingen uitzoeken. Alleen heeft die afdeling het best druk waardoor dat uitzoeken wel een week of  twee kan duren. Nu is die periode inmiddels ook wel voorbij. Dus ik heb ze zojuist opnieuw een mail gestuurd met een verzoek om een update en wat er nu zou moeten gebeuren. 

 

@Rene_83, welkom! Fijn dat het bij jou nu wel opgelost is.

Reputatie 7

Ik heb een terugkoppeling, @Equilibrium, maar nog geen oplossing. Het systeem doet hier nogal moeilijk over, daar zijn ze druk mee bezig. Hopelijk wordt het deze week nog opgelost.  

Reputatie 7

Ik zie dat ik hier nog niet weer op terug was gekomen, sorry daarvoor, Equilibrium. Zoals ik het zie, zou je inmiddels diensten moeten hebben, en is er een vergoeding ingevoerd voor de afgelopen periode. Mocht er toch nog wat zijn, laat het weten :)