Beantwoord

Knipperende lampjes: geen diensten

  • 10 April 2021
  • 9 reacties
  • 358 keer bekeken

Sinds vanmorgen hebben we glasvezelstoring. Alles ligt eruit. Geadviseerd wordt om het Genexis glasvezelmodem 30s van de stroom te halen. Na de power opnieuw te hebben aangesloten gaan verschillende lampjes lichtgroen knipperen. Dus niet op volle sterkte zoals normaal. Het lijkt alsof er toch van alles met het modem gebeurd. Hoe verder? De online service tools geven ook aan dat ik het later opnieuw moet proberen en telefonisch contact is niet mogelijk.

icon

Beste antwoord door Ritchie21 12 April 2021, 08:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ritchie21, welkom! Wat balen dit :-(. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Welke Experia Box heb je? Je mag trouwens ook altijd bellen, bijvoorbeeld met je mobiele telefoon? Dat kan naar 0800-0402.

Al gebeld, maar dan word ik doorverwezen naar de service tools en dan stopt het. Experiabox V10.

Profiel aangepast

Reputatie 7
Badge +30

Dank! Ik heb een monteur ingepland voor maandag tussen 8 en 10 uur. Er lijkt inderdaad iets kapot te zijn. Ik ben verplicht er op te wijzen dat als het probleem aan jouw kant ligt, er kosten in rekening gebracht worden. Maar ik ga er vanuit dat dat niet het geval is. Mocht je maandag niet kunnen, laat je het me even weten? Ik heb ook een gratis 100 GB weekbundel op je 06-nummer gezet. Zo kan je toch gebruik maken van itv online én internet. 

Dankje Marcia.

Wat bedoel je met probleem aan mijn kant? Het glasvezelmodem lijkt stuk. Zijn de kosten daarvan voor mij?

Reputatie 7
Badge +30

Nee hoor. Stel dat je de stekker er niet goed in hebt, of je hebt een eigen modem aangesloten dat problemen veroorzaakt. Dat soort dingen. Als het glasvezelkastje stuk is, zal die kosteloos worden vervangen.

Ik vermoed persoonlijk de adapter van het modem of de voeding in het modem. De experiabox doet het we gewoon (lampjes branden weliswaar met services op oranje en geen internet). De experiabox kan ik ook gewoon benaderen. Ik kan nog even kijken of ik een andere adapter (zelfde voltage en minimale ampere) heb liggen. Is dat verstandig?

Reputatie 7
Badge +15

@Ritchie21 Je kunt dit natuurlijk altijd proberen, mocht dit het probleem wegnemen is het mooi meegenomen. Mocht dit het probleem niet wegnemen staat er in ieder geval voor maandag een monteur gepland. 

Stipt om 8 stond de monteur voor de deur. En ja, de power adapter was stuk. Minuutje later was de monteur al weer vertrokken. 😁