Beantwoord

Korting op abonnement

  • 10 January 2020
  • 6 reacties
  • 235 keer bekeken

Waarom krijgen nieuwe klanten wel een leuke korting terwijl bestaande klanten een marginale korting kunnen krijgen bij verlenging van het contract. Bestaande klanten worden min of meer gedwongen om over te stappen naar een andere provider.

icon

Beste antwoord door Susan_ 13 January 2020, 10:07

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +12

Waarom krijgen nieuwe klanten wel een leuke korting terwijl bestaande klanten een marginale korting kunnen krijgen bij verlenging van het contract. Bestaande klanten worden min of meer gedwongen om over te stappen naar een andere provider.

 

Als het je alleen om het geld gaat dan klopt dat wel en is overstappen de enige optie. Als elke klant jaarlijks een korting zou krijgen heeft dat simpelweg tot gevolg dat de tarieven omhoog zullen gaan en dan ben je dus eigenlijk een dief van je eigen portemonnee. KPN wil en zal niet inleveren op de inkomsten. Je kunt dus een paar dingen doen:

  1. blijven zitten tegen hetzelfde tarief
  2. overstappen naar een andere provider en profiteren van een eenmalige welkomstkorting
  3. KPN bellen en vragen naar de afdeling opzeggingen (...)
Reputatie 7
Badge +21

Hi @Wout67, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Voor zover ik weet krijgt elke klant bij KPN bij het eerste abonnement altijd een welkomstkorting of cadeau. Wanneer je langer bij een provider zit krijg je niet elk jaar meer de korting, omdat dit inderdaad zal resulteren in hogere tarieven voor de abonnementen. Dat willen we uiteraard ook niet! Sinds kort hebben we KPN Hussel, en het zou voor jou misschien wel voordeliger zijn om te wijzigen (afhankelijk van wat je op dit moment afneemt en wat je hiervoor moet betalen). Wijzig je jouw abonnement naar een hogere variant dan die je nu hebt, dan krijg je soms ook nog enkele maanden een korting. 

Je kan bovenstaande opties inderdaad volgen, naar een andere provider gaan kan ook indien je contract niet langer dan 1 maand nog duurt. Hou rekening met een opzegtermijn (van 1 maand), het retour sturen van het apparatuur en opnieuw installeren van het apparatuur van een eventuele nieuwe provider.

Heb je nog meer vragen? Dan hoor ik het graag!

mm

Voor zover ik weet krijgt elke klant bij KPN bij het eerste abonnement altijd een welkomstkorting ???

ik heb met het nieuwe contract op glasvezel nooit een korting of gratis spullen gekregen nu een tv

mijn welkomst korting was glasvezel waar 500 euro voor betaald is

dus mijn welkomstkorting is -500 euro van rekening

en ik spring een gat in de lucht

MAAR

KPN gooi eens die gratis spullen er uit en maak het voor de vaste klant iets leuker

STOP met die onzin gratis spullen geven aan nieuwe klanten

Reputatie 7
Badge +21

@peter-keetfm, in april vorig jaar zie ik nog een korting staan van 6 maanden. Misschien niet zo'n dikke als een nieuwe televisie of bij het begin van je abonnement, maar je hebt wel degelijk​​​​​ korting ontvangen van ons. En deels ben ik het met je eens, want er moeten toch nieuwe klanten gebonden worden. 

Als ik in mijn kpn mn abonnement wijzig krijg ik geen korting, als ik een aanvraag doe op de kpn site wel. Hoe kan dit?

Als ik in mijn kpn mn abonnement wijzig krijg ik geen korting, als ik een aanvraag doe op de kpn site wel. Hoe kan dit?

De website denkt dat je een nieuwe klant bent.

Reageer