Beantwoord

Korting vanwege lage internetsnelheid, met 4G buitengebied blijft de snelheid gelijk

  • 20 March 2021
  • 9 reacties
  • 152 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Wij wonen hier in het buitengebied, en de snelheid is nooit veel hoger dan 6-7 Mbps download geweest.

Twee weken terug hebben wij een 4G modem voor Sneller Internet in het Buitengebied bestelt. Inmiddels is alles geïnstalleerd (wij hadden ook nog een Experiabox V8 die niet compatibel is met een 4G modem en moest worden vervangen voor een V10), maar de internetsnelheid is ongewijzigd. Het 4G modem staat op zolder bij het raam.

Bij het omzetten van ons abonnement van wat wij voorheen hadden (Internet+Bellen Thuis Instap) naar KPN Hussel stond vermeld dat wanneer de snelheid niet zou worden gehaald, er een korting op de maandelijkse factuur zou worden toegevoegd van 5 euro.

 

Hoe gaat dit verder in zijn werk? Want bij de dame in de chat was deze korting überhaupt niet bekend.

Speedtest twee weken terug:

https://www.speedtest.net/result/11044175288

Speedtest vandaag:

https://www.speedtest.net/result/11126435314

Speedtest vandaag tool KPN:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/3b0644c0-898e-11eb-be6c-5318382d62c7

 

De snelheid via Wifi is nagenoeg gelijk. Bovenstaande links zijn allemaal via bekabeld internet.

Alvast bedankt voor reacties en informatie.

icon

Beste antwoord door Nick83 20 March 2021, 17:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bij het afsluiten van het abonnement word medegedeeld welke snelheid er haalbaar is op uw adres. Als u het abonnement afsluit, dan gaat u daar dan dus mee akkoord. 

Als later blijkt dat deze snelheid die u medegedeeld is niet gehaald word, dan kunt u korting krijgen. Zo zit het volgens mij in elkaar.

Reputatie 7
Badge +24

Als ik zo uw speedtest resultaten bekijk, dan doet dat 4G modem nog niks?

Badge +19

Hoeveel lampjes branden er op het 4g modem qua bereik?

Bij het afsluiten van het abonnement word medegedeeld welke snelheid er haalbaar is op uw adres. Als u het abonnement afsluit, dan gaat u daar dan dus mee akkoord. 

Als later blijkt dat deze snelheid die u medegedeeld is niet gehaald word, dan kunt u korting krijgen. Zo zit het volgens mij in elkaar.


Bij de overstap naar KPN Hussel werd vermeld dat wanneer de snelheid niet zou worden gehaald met het 4G modem, er een korting op de maandelijkse factuur zou worden toegevoegd van 5 euro. Maar nu blijkt niemand daar iets van af te weten. Erg vreemd.

Als ik zo uw speedtest resultaten bekijk, dan doet dat 4G modem nog niks?

Hoeveel lampjes branden er op het 4g modem qua bereik?


Klopt, het 4G modem doet nog bijster weinig. Op het modem brandt nu 1 streepje qua bereik.

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij het afsluiten van het abonnement word medegedeeld welke snelheid er haalbaar is op uw adres. Als u het abonnement afsluit, dan gaat u daar dan dus mee akkoord. 

Als later blijkt dat deze snelheid die u medegedeeld is niet gehaald word, dan kunt u korting krijgen. Zo zit het volgens mij in elkaar.


Bij de overstap naar KPN Hussel werd vermeld dat wanneer de snelheid niet zou worden gehaald met het 4G modem, er een korting op de maandelijkse factuur zou worden toegevoegd van 5 euro. Maar nu blijkt niemand daar iets van af te weten. Erg vreemd.

Als welke snelheid niet gehaald zou worden?

In sommige situaties komt het voor dat het wifi modem niet veel meer snelheid geeft dat heeft te maken de zendmast van de 4G te weinig bereik heeft vanwege de afstand

 

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Badge +19

Eén lampje is best krap. Bij mij branden er twee en moeiteloos heb ik 30Mbt/s boven de gewone snelheid.  Eén moderator kan zien of er activiteit is op het 4g modem. Het is best even zoeken naar de juiste plek voor het modem. Hier kunt u zien hoe uw positie is tov de zendmasten. Wellicht iets om naar te kijken. https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Groen57, welkom! Het is inderdaad zo dat wij een korting geven als blijkt dat het internet onder een bepaalde snelheid blijft. Deze korting wordt gedeactiveerd op het moment dat je sneller internet buitengebied aan hebt staan. En komt ook pas weer terug als sneller internet buitengebied uitgezet wordt, dus niet op het moment dat je de boel aangesloten hebt en er geen verandering in lijkt te zitten. 

 

Ik vind vooral de laatste reactie van Joep1965 heel nuttig: het is zeker belangrijk op welke plek het modem staat. Heb jij nog mogelijkheden om die te verschuiven? Bijvoorbeeld door 'm aan de andere kant van het huis neer te zetten o.i.d.? Daarnaast kijk ik inderdaad graag even met je mee. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer?