Vraag

KPN aansluiting nieuwbouwwoning levert veel problemen op

  • 31 January 2023
  • 53 reacties
  • 1114 keer bekeken

Reputatie 1

Begin oktober 2022 hebben we de sleutel gekregen van onze woning. In de woning is reeds keurig een glasvezelaansluiting van KPN aanwezig (Incl sticker van KPN met ‘gefeliciteerd u bent aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN’). 
 

In november 2022 hebben we een KPN abonnement aangesloten voor TV en internet. Inmiddels is het februari 2023 en we hebben nog steeds geen tv en internetaansluiting.

 

KPN geeft aan te denken dat we geen glasvezelpunt hebben en dat het abonnement niet geactiveerd kan worden. Terwijl het punt er wel gewoon zit. Wij denken dat degene die de kabel heeft gelegd (volker wessels) is vergeten om dit in z’n systeempje aan te geven.

 

Ik heb voorgesteld om er een foto van te maken, zodat ze het kunnen zien, maar dat wil KPN niet.

 

We hebben in de afgelopen maanden al duizend keer gebeld met tientallen verschillende afdelingen, maar de hele organisatie kan ons niet helpen.

 

Kan hier iemand ons helpen? Het geduld is een beetje op namelijk en ik wil echt heeeeel graag begrijpen waarom KPN het niet voor elkaar krijgt. Zeker omdat het glasvezelpunt gewoon in de woning aanwezig is. Al onze buren kunnen overigens wel gewoon aangesloten worden. Wij zijn nu geneigd om het maar te cancellen en over te stappen naar Ziggo 🤷🏼‍♀️ Ondanks dat we al heeeeel lang klant bij KPN zijn.

Waarom krijgt KPN het nou niet voor elkaar? Wat is er nou zo moeilijk? Waarom moet het zo lang duren? En waarom is de communicatie zó ontiegelijk slecht?


53 reacties

Reputatie 1

Hoi @Marcia_ bedankt dat je ernaar vraagt.

Volgens @Ward_ zou er gisteren iemand langskomen. Uiteraard niets gehoord en niemand gezien.

Dus de status is onveranderd, behalve dat in de KPN app de datum wéér verder is opgeschoven. Tijdens één van telefoontjes met de klantenservice van KPN netwerk begreep ik dat het sowieso een fictieve datum is die steeds opschuift.


Vandaag heb ik Thunnissen maar gebeld, die hebben de woning gebouwd. In de stukken stond dat de woning opgeleverd zou worden met een KPN en Ziggo punt. Daar het KPN punt (volgens jullie administratie) niet goed is, heb ik hen langs laten komen. Zij geven aan dat het er gewoon klaar en af uitziet. Ze zouden vanuit hun kant ook nog contact opnemen met de netbeheerder.

 

De straatkast krijg ik helaas (nog) niet open. Ward dacht dat de hele straat/wijk netjes doorgepatcht zou zijn, behalve onze woning. Maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk, dus wilde ik even checken. Helaas.

 

Ik ben er echt meer dan klaar mee en wil het contract per direct annuleren. Helaas staat het op naam van mijn vriend die het nog één week af wil wachten voordat we naar Ziggo gaan 🤣 crisis hier in huis.

Reputatie 1

Volgens Thunnissen is het netwerk overigens al in de ruwbouwfase aangelegd. Dus dat is waarschijnlijk al meer dan een jaar geleden.

Reputatie 1

Als jullie volgende week een melding krijgen van een verwarde vrouw die met een gehuurde graafmachine alle glasvezel aan het blootleggen is, it’s me 😉

Reputatie 7
Badge +12

De straatkast krijg ik helaas (nog) niet open. Ward dacht dat de hele straat/wijk netjes doorgepatcht zou zijn, behalve onze woning. Maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk, dus wilde ik even checken. Helaas.

Ik hoop oprecht dat dit een grap is, mocht je hem open weten te krijgen gaat er een alarm af en wordt er automatisch een wagen van een beveiligingsbedrijf op afgestuurd. Mocht dan ook worden gezien dat u het slot open hebt gebroken kan je een flinke boete verwachten van minimaal duizend euro i.v.m. openbreken slot/reparatie en kosten voor het aansturen security.  

 

Ik hoop oprecht dat er schot in de zaak komt, misschien kan Ward nog wat voor je betekenen. 

 

Mocht je monteurs die deur zomaar zien openen -> voordat we dit doen melden wij het alarm af die er na X minuten automatisch weer op komt. 

Reputatie 1

De straatkast krijg ik helaas (nog) niet open. Ward dacht dat de hele straat/wijk netjes doorgepatcht zou zijn, behalve onze woning. Maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk, dus wilde ik even checken. Helaas.

Ik hoop oprecht dat dit een grap is, mocht je hem open weten te krijgen gaat er een alarm af en wordt er automatisch een wagen van een beveiligingsbedrijf op afgestuurd. Mocht dan ook worden gezien dat u het slot open hebt gebroken kan je een flinke boete verwachten van minimaal duizend euro i.v.m. openbreken slot/reparatie en kosten voor het aansturen security.  

 

Ik hoop oprecht dat er schot in de zaak komt, misschien kan Ward nog wat voor je betekenen. 

 

Mocht je monteurs die deur zomaar zien openen -> voordat we dit doen melden wij het alarm af die er na X minuten automatisch weer op komt. 


Nee dit is geen grap.

En het interesseert me allemaal echt geen zak, er moet nu iets gebeuren. Als jullie het niet doen dan doe ik het zelf. Trek met alle liefde die kast en de stoep uit elkaar. 

Als de hele wijk plat ligt komt er misschien wel iemand 😅 

Reputatie 7
Badge +5

ik hoop dan echt dat je een flinke boete krijgt 

dat dingen niet lopen zoals ze horen te lopen is jammer maar hoort erbij in deze tijd zeker met mensen te kort bij verschillende bedrijven

 

Reputatie 7
Badge +12

Bovenstaande ga jij zien als je de kast zou kunnen openen, in bovenstaande foto 8 lades gelabed 1 tm 96. Geen huisnummers dus je weet niet welke kabel naar uw woning loopt. Enkel monteurs kunnen dit opzoeken in de netwerkadministratie.

U geeft hier boven aan vandalisme te plegen en bij 768 woningen (in bovenstaande kast geval) de internetvoorziening te onderbreken. Dat betekend dat ze geen 112 kunnen bellen als ze enkel een vaste telefoon hebben, en vergis je niet, genoeg ouderen hebben nog steeds enkel een vaste telefoon. Ook kan dan niemand normaal thuis werken. Ik gok oprecht dat dit eerder een misdrijf zou zijn dan een boete en dat je twee keer achter je oren moet krabben voordat je daar aan begint.

Als laatste krijgt KPNNetwerk de opdracht om de kast te herstellen als deze is vernield, niet om elke aansluiting te controleren en eventuele bekende storingen zoals bij u op te lossen. Dus je schiet 0,0 op en zorgt voor veel drama en kosten.

Reputatie 1

ik hoop dan echt dat je een flinke boete krijgt 

dat dingen niet lopen zoals ze horen te lopen is jammer maar hoort erbij in deze tijd zeker met mensen te kort bij verschillende bedrijven

 

Zegt iemand die zelf waarschijnlijk al na één week compleet op tilt slaat.

Als je je niet kunt verplaatsen en niets nuttigs toe te voegen hebt, zeg dan niets.

Altijd makkelijk om ‘personeelstekort’ te roepen. Dit heeft daar niets mee te maken. Dit is gewoon pure slordigheid geweest, waarbij een medewerker z’n administratie niet heeft gedaan. En dat kan gebeuren, maar los het dan netjes op binnen een acceptabele tijd. Dat gebeurt nu niet en KPN beseft zich niet hoe groot die impact is.

Ik ben een heel rustig, geduldig en begripvol persoon. Maar ook bij mij is op een gegeven moment de rek eruit. Dat punt heb ik nu na maanden van geen verbinding, vol kansloze telefoontjes naar verschillende klantenservices, echt bereikt. Nu word ik gek en ben ik inderdaad in staat om die stoep open te trekken 🤪

 

Reputatie 7
Badge +24

ik hoop dan echt dat je een flinke boete krijgt 

En daarnaast de eerste 10 jaar geen klant meer mogen zijn op het KPN netwerk. 

Reputatie 1

Zoals het er nu uitziet kan ik het de komende 10 jaar toch niet gebruiken… dus dat zou niet echt een straf zijn 😄

Reputatie 7
Badge +24

Is Ziggo ook beschikbaar? Overweeg dan eerst een jaartje Ziggo. En laat KPN lekker door rommelen.

Reputatie 7
Badge +5

ik hoop dan echt dat je een flinke boete krijgt 

dat dingen niet lopen zoals ze horen te lopen is jammer maar hoort erbij in deze tijd zeker met mensen te kort bij verschillende bedrijven

 

Zegt iemand die zelf waarschijnlijk al na één week compleet op tilt slaat.

Als je je niet kunt verplaatsen en niets nuttigs toe te voegen hebt, zeg dan niets.

Altijd makkelijk om ‘personeelstekort’ te roepen. Dit heeft daar niets mee te maken. Dit is gewoon pure slordigheid geweest, waarbij een medewerker z’n administratie niet heeft gedaan. En dat kan gebeuren, maar los het dan netjes op binnen een acceptabele tijd. Dat gebeurt nu niet en KPN beseft zich niet hoe groot die impact is.

Ik ben een heel rustig, geduldig en begripvol persoon. Maar ook bij mij is op een gegeven moment de rek eruit. Dat punt heb ik nu na maanden van geen verbinding, vol kansloze telefoontjes naar verschillende klantenservices, echt bereikt. Nu word ik gek en ben ik inderdaad in staat om die stoep open te trekken 🤪

 

ik zorg ervoor dat ik voorzieningen heb waardoor het niet erg is als mijn vaste internet uitvalt

tevens wil jij iets strafbaars gaan doen wat veel erger is dan mijn “niet zinnige inbreng”

Reputatie 7
Badge +10

Allen,

 

Misschien beter om de emoties even wat te laten zakken. Ik heb nog geen verdere acties uitgezet omdat er een concrete plandatum stond van 2 februari. Dat is een donderdag en dat is normaliter geen fictieve dag. Als de datum fictief zou zijn, dan is dat eigenlijk altijd een vrijdag (laatste dag van de werkweek).

 

Ik zal maandagochtend de projectmanager Nieuwbouw vragen om dit te escaleren bij Volker Wessels.

@Ik_Combineer Het is geen OAP maar een CP/AP528 PoP. Ziet dus toch wat anders uit :-)

@JovV Het is niet zo dat iedereen in de straat al gepatcht is. De huiskabels zijn a(als het goed)  allemaal wel aangesloten op de PoP. In de PoP moet voor elk adres, pas als er een abonnement wordt afgesloten, een kabeltje worden getrokken tussen jouw aansluiting en de actieve poort van de operator (KPN Wholesale in dit geval). Dat kan je niet zelf. Ook al zou  je in de kast kunnen, dan nog zou je niet weten in welk poortje de kabel moet en je hebt dat kabeltje niet.

En dit is sowieso allemaal een theoretisch verhaal, ontstaan uit frustratie. Beter om het probleem opgelost te krijgen dan dat je als klant zelf acties gaat ondernemen en het netwerk van KPN beschadigt. 

Reputatie 1

Hi @Ward_. Concrete plandatum of fictieve datum, hij is inmiddels al 10 keer verschoven en heeft meerdere keren op een donderdag gestaan (?). En op vrijdag en op zaterdag.. wellicht ook nog andere dagen van de week.

Er is in ieder geval nooit iemand op komen dagen en we zijn ook nog steeds niet aangesloten. Het klinkt mij aannemelijker dat het allemaal fictief is.

De datum in de app is nu weer verschoven van 9-2 (nieuwe concrete plandatum?) naar 18-2 (allernieuwste concrete plandatum?). 
 

Ik zal volgende week laten weten of hij wederom is verzet naar een allerallerallernieuwste maar dan échte concrete plandatum. Waarop waarschijnlijk niemand komt opdagen 😊 eigenlijk echt te zielig voor woorden. Maar goed, hoort erbij hè in een tijd met personeelstekort - @robinjoo1.

Reputatie 1

Is Ziggo ook beschikbaar? Overweeg dan eerst een jaartje Ziggo. En laat KPN lekker door rommelen.

 

 

Ja is beschikbaar.. tenminste, die zit ook netjes in de meterkast. Ik heb in de afgelopen maanden geleerd dat dat niet zoveel zegt. We gaan het volgende week regelen.

Pech is wel dat ik mobiel bij KPN net heb verlengd (noodgedwongen om te kunnen internetten omdat de thuisaansluiting het niet deed🙈). Maar wilde het combineren met KPN thuis.

Als ik dit vooraf allemaal had geweten was ik ook naar Vodafone gegaan en had ik dat met Ziggo gecombineerd. Nu zit ik helaas buiten de 14 dagen bedenktijd, dus kan mobiel niet meer annuleren.

 

Mochten we nu met de vaste aansluiting weggaan bij KPN dan ga ik het niet volgend jaar weer omgooien. Dan blijf ik daar de komende 20 jaar en stap dan over 2 jaar mobiel ook over. Ik ben wel loyaal 😊 denk ook de afgelopen 15 jaar KPN gehad.

 

Reputatie 7
Badge +30

Allen,

 

Misschien beter om de emoties even wat te laten zakken. Ik heb nog geen verdere acties uitgezet omdat er een concrete plandatum stond van 2 februari. Dat is een donderdag en dat is normaliter geen fictieve dag. Als de datum fictief zou zijn, dan is dat eigenlijk altijd een vrijdag (laatste dag van de werkweek).

 

Ik zal maandagochtend de projectmanager Nieuwbouw vragen om dit te escaleren bij Volker Wessels.

@Ward_ bedankt!

 

Ook advies vanuit mij om gewoon inhoudelijk te blijven in dit topic en zeker geen straatkasten open te breken. Heel begrijpelijk dat je er klaar mee bent, natuurlijk! Hopelijk komt er nu wat schot in de zaak.

 

Hoi JovV,

Hoe is dit bij jullie afgelopen? Wij zitten momenteel met hetzelfde probleem en herkennen je verhaal precies. Ook bij ons zitten de frustraties erg hoog na heel veel belletjes en nog steeds geen duidelijkheid. 
 

Reputatie 1

Hoi @CVR98,

 

Wat super vervelend voor je.

Ik weet niet meer precies hoe lang het bij ons heeft geduurd voordat het was opgelost, maar ik geloof dat we in november de aanvraag bij KPN hadden gedaan en dat we in april of mei eindelijk verbinding hadden.

Bij ons bleek er sprake te zijn van een kabelbreuk ergens 100 meter van ons huis, waardoor de verbinding (terecht) niet gereed was gemeld bij KPN. Dit had de uitvoerder dus al bij de aanleg (ergens tijdens de bouw van ons huis) geconstateerd, maar nooit opgelost. Dit komt dan pas boven water als er een KPN aansluiting wordt genomen.

Het is erg frustrerend, want er zijn veel verschillende partijen bij betrokken en bijna niemand snapt waar het probleem ligt.

KPN is niet verantwoordelijk voor het netwerk. Dat is namelijk KPN Netwerk, niet te verwarren.

KPN netwerk besteedt dat weer uit aan VolkerWessels en VolkerWessels weer aan andere partijen. In ons geval was dat RSV Telecom. 
 

Netjes blijven werkte bij ons niet. Pas toen ik écht gefrustreerd raakte werd er wat actie ondernomen 😉

KPN klantenservice bellen heeft echt nul zin.

Ene Ward van dit forum (die bij KPN werkt) heeft geholpen en daarnaast heb ik contact gezocht met Thunnissen (bouwer van ons huis) en nazorg ingeschakeld. Zij staan ook in contact met de partij die de aanleg van het netwerk verzorgt en zij wisten gelijk bij wie ze het moesten melden. Toen was het binnen een paar dagen geregeld.

 

Succes ermee, hopelijk is het snel opgelost!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi JovV,

Hoe is dit bij jullie afgelopen? Wij zitten momenteel met hetzelfde probleem en herkennen je verhaal precies. Ook bij ons zitten de frustraties erg hoog na heel veel belletjes en nog steeds geen duidelijkheid. 
 

Beste @CVR98, welkom! Wat ontzettend rot dat jullie hier zo'n gedoe mee ervaren! Hopelijk kan je iets met de tips van JovV, dat zijn de juiste wegen! Mocht je er niet uitkomen, maak gerust een eigen topic aan. We denken graag met je mee. 

Ik heb hier een soortgelijke situatie. Zeer herkenbaar wat hier is gebeurt. Bij mij gaat het nu nog maar om "slechts” 7 weken geleden dat ik het abonnement heb afgesloten maar de moed zakt me in de schoenen als ik lees dat dit nog maanden kan duren. Niemand die me kan vertellen waar we nu staan.

In het Klantenservice systeem staat dat de monteur 3x langs is geweest terwijl ik niet thuis was. Wat heel gek is want er is meestal wel iemand thuis en ik heb een ring deurbel waar ik dat op gezien zou hebben. Nog even los van het feit dat ik een mail heb gehad waarin stond dat ze me zouden bellen voor een afspraak.

 

@Ward_ jij nog tips voor mij?

 

 

 

Zet je maar vast schrap. Vorig jaar vanaf oktober bijna 3 maanden bezig geweest en hierna uit pure frustratie de aanvraag geannuleerd. Nu begin april gebeld of de storing (kabelbreuk op 198 meter van mijn huis) inmiddels was opgelost. Werd gemeld dat ik nu zonder problemen de glasvezel kon aanvragen, oplevering zou 9 april zijn.  Niet dus, 50 telefoontjes en 9 !!! keer een monteur in de meterkast, waarvan de laatste 3 weken geleden vaststelde dat de breuk op 193 meter zat en vervolgens op 300 meter ging staan graven. Ruim 2 uur later zijn de 2 monteurs/gravers verdwenen en sindsdien gebeurd er weer niets en ben ik alweer 10 telefoontjes verder en kan niemand me vertellen wat er verder moet gebeuren, worden tickets "on hold" geplaatst. Zoveel beloftes vanuit KPN, KPN netwerk, Volker Wessels en escalatie teams, maar er gebeurd geen reet. Wacht nu tot vrijdag, er is me beloofd dat KPN me dan weer gaat bellen, (na gebruikelijke reactietijd vanuit VW) met een update. Als hier geen verandering in de situatie duidelijk wordt, annuleer ik voor de 2de keer de aanvraag en is KPN mij voor altijd kwijt als klant en blijf ik bij ziggo....

Ik ook al veel gebeld met de bekende driehoek van KPN provider, KPN netwerk en volker wessels.

Goed om te weten dat ik niet al te lang moet wachten voordat ik verder ga kijken.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb hier een soortgelijke situatie. Zeer herkenbaar wat hier is gebeurt. Bij mij gaat het nu nog maar om "slechts” 7 weken geleden dat ik het abonnement heb afgesloten maar de moed zakt me in de schoenen als ik lees dat dit nog maanden kan duren. Niemand die me kan vertellen waar we nu staan.

In het Klantenservice systeem staat dat de monteur 3x langs is geweest terwijl ik niet thuis was. Wat heel gek is want er is meestal wel iemand thuis en ik heb een ring deurbel waar ik dat op gezien zou hebben. Nog even los van het feit dat ik een mail heb gehad waarin stond dat ze me zouden bellen voor een afspraak.

 

@Ward_ jij nog tips voor mij?

 

 

@Mohs Wat is jouw situatie? Ook een nieuwbouwwoning waarbij de activatie niet lukt omdat er geen licht op de lijn staat?

 

Ja precies dat en  niemand die me kan vertellen waar we precies staan.

De officiele status is bij KPN Netwerk al weken lang: "monteur neemt contact met je op voor een afspraak”

Dit zou VW moeten zijn of een onder aannemer van hen. Bij VW weten ze ook van niks omdat mijn adres helemaal niet in hun bestand staat en die verwijzen mij weer door naar KPN Netwerk omdat het toch echt bij hun ligt. En zo is de cirkel weer rond. Af en toe krijg ook te horen dat ik moet zijn bij afdeling Nieuwbouw maar die is met geen mogelijkheid te bereiken omdat er geen nummer of email van is.

 

@Ward_ 

Zojuist weer Netwerk aan de lijn gehad en die hebben 2 dagen terug een bericht uitgezet bij de monteur en die gaat binnen 2 weken contact met mij opnemen. 
Daar heb ik dus geen vertrouwen meer in, ik zal ze over 2 weken waarschijnlijk weer zelf moeten bellen om te vragen hiernaar

Reageer