Vraag

KPN aansluiting nieuwbouwwoning levert veel problemen op

  • 31 January 2023
  • 53 reacties
  • 1115 keer bekeken

Reputatie 1

Begin oktober 2022 hebben we de sleutel gekregen van onze woning. In de woning is reeds keurig een glasvezelaansluiting van KPN aanwezig (Incl sticker van KPN met ‘gefeliciteerd u bent aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN’). 
 

In november 2022 hebben we een KPN abonnement aangesloten voor TV en internet. Inmiddels is het februari 2023 en we hebben nog steeds geen tv en internetaansluiting.

 

KPN geeft aan te denken dat we geen glasvezelpunt hebben en dat het abonnement niet geactiveerd kan worden. Terwijl het punt er wel gewoon zit. Wij denken dat degene die de kabel heeft gelegd (volker wessels) is vergeten om dit in z’n systeempje aan te geven.

 

Ik heb voorgesteld om er een foto van te maken, zodat ze het kunnen zien, maar dat wil KPN niet.

 

We hebben in de afgelopen maanden al duizend keer gebeld met tientallen verschillende afdelingen, maar de hele organisatie kan ons niet helpen.

 

Kan hier iemand ons helpen? Het geduld is een beetje op namelijk en ik wil echt heeeeel graag begrijpen waarom KPN het niet voor elkaar krijgt. Zeker omdat het glasvezelpunt gewoon in de woning aanwezig is. Al onze buren kunnen overigens wel gewoon aangesloten worden. Wij zijn nu geneigd om het maar te cancellen en over te stappen naar Ziggo 🤷🏼‍♀️ Ondanks dat we al heeeeel lang klant bij KPN zijn.

Waarom krijgt KPN het nou niet voor elkaar? Wat is er nou zo moeilijk? Waarom moet het zo lang duren? En waarom is de communicatie zó ontiegelijk slecht?


53 reacties

Reputatie 1

Hoi Martijn,

Is dit inmiddels al opgelost bij jullie?

Wij kampen nu met hetzelfde probleem in onze nieuwbouwwoning. 

Begin oktober 2022 hebben we de sleutel gekregen van onze woning. In de woning is reeds keurig een glasvezelaansluiting van KPN aanwezig (Incl sticker van KPN met ‘gefeliciteerd u bent aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN). 
 

In november 2022 hebben we een KPN abonnement aangesloten voor TV en internet. Inmiddels is het februari 2023 en we hebben nog steeds geen tv en internetaansluiting.

KPN geeft aan te denken dat we geen glasvezelpunt hebben en dat het abonnement niet geactiveerd kan worden. Terwijl het punt er wel gewoon zit.

Ik heb voorgesteld om er een foto van te maken, zodat ze het kunnen zien, maar dat willen ze niet.

We hebben in de afgelopen maanden al duizend keer gebeld met tientallen verschillende afdelingen, maar de hele organisatie kan ons niet helpen.

 

Hoe is het uiteindelijk bij jullie opgelost? Ons geduld is een beetje op namelijk en ik wil echt heeeeel graag begrijpen waarom KPN het niet voor elkaar krijgt. Zeker omdat het glasvezelpunt gewoon in de woning aanwezig is. Al onze buren kunnen overigens wel gewoon aangesloten worden.

 

Topic samengevoegd met bestaand topic, afgesplitst van dit topic. 

 

 

Reputatie 1

Huh? 
Mag ik andere forummers met dezelfde problemen niet eens vragen of het inmiddels is opgelost?

Ik krijg hier een beetje een raar gevoel bij Moderator.

Reputatie 7
Badge +15

@JovV Ik reageer eerder op dit bericht, omdat er anders veel dingen opgeruimd moeten worden. 

Op het moment dat de situatie is opgelost, wordt dit over het algemeen in het topic verteld. Tenzij het op een andere weg opgelost is. 

Reageren in topics van jaren geleden heeft geen zin. Hiermee worden in deze topics ook onnodig klanten belast met e-mails dat er een reactie is. 

Ik heb je een privé bericht gestuurd waarin ik de situatie ook heb uitgelegd. Mocht je hierna toch nog vragen hebben kun je altijd de huisregels van het KPN forum nog even doornemen. 

Nogmaals, ik snap dat je situatie erg vervelend is. Op het forum doen we ons best je situatie zo goed en snel mogelijk op te lossen. Maar graag in je eigen topic. 

Reputatie 1

Hoi Rutger,

Ik reageer niet in topics van jaren oud. Overdrijven is ook een vak.

De oudste was één jaar oud en ik ben oprecht benieuwd of de mensen die in het afgelopen jaar tegen dit probleem aanliepen hier een oplossing voor hebben gekregen.

In geen enkel topic stond dat het was opgelost, dus ik denk dat ik hierbij het antwoord al heb.

Beetje jammer dat mijn reacties worden verwijderd. Zo kan ik niet te horen krijgen of KPN het voor deze mensen op heeft weten te lossen. Als KPN geen aansluiting kan realiseren, horen we dat liever gelijkZ Dat zou maanden wachten en een hoop frustratie schelen.

Reputatie 1

Hoi lieve mede forummers.

Hopelijk is er iemand die kan helpen.

Wij willen graag tv en internet van KPN.

In onze meterkast zit deze glasvezelaansluiting.

Vorig jaar november hebben wij een KPN aansluiting aangevraagd.

Helaas werkt dit tot op de dag van vandaag nog steeds niet.

Volgens KPN zijn wij niet aangesloten op het glasvezelnetwerk. Al onze buren in de straat & wijk kunnen wel gewoon bij KPN.

We hebben inmiddels alle afdelingen van KPN en KPN netwerk gesproken, maar niemand in de hele organisatie begrijpt wat het probleem is en bij welke afdeling het ligt.

Inmiddels zijn we het wachten zat en willen we graag tv en internet. 

Kan iemand ons helpen hoe we dit aan kunnen sluiten?

Alvast bedankt!

 

Admin: topics wederom samengevoegd

Reputatie 7
Badge +24

Is het misschien aangelegd door Glasdraad? Mogenlijk moet u dan eerst nog een eigen bijdrage betalen. 

Reputatie 1

Hoi Nick,

Bedankt voor je reactie.

Het is in onze nieuwbouwwijk aangelegd door volker wessels. Het FTU kastje zat met de oplevering reeds in de woning en over een eigen bijdrage is mij niets bekend.

Bij alle buren werkt het wel gewoon, maar op ons adres is er iets “aan de hand”. Alleen niemand van KPN en KPN NETWERK weet wat precies. (Ze denken dat dit FTU kastje er niet zit…. Maar die zit er gewoon). Een oplossing lijkt er daardoor ook niet te komen vanuit kpn.

 

Wat kunnen we doen? Heeft iemand tips? We willen zo graag een vaste kpn aansluiting.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je topics nog een keer samengevoegd @JovV, je had hiervoor al een waarschuwing gehad. Zou je het bij je eigen bestaande topic willen houden?

Reputatie 7
Badge +12

Heb je al contact gehad met KPNNetwerk? KPN als provider kan hier inderdaad niks mee, dit zal KPN de netwerkbeheerder moeten oplossen. (KPNNetwerk) helaas is er bijna geen onderlinge communicatie mogelijk I.v.m. regelgeving vanuit de ACM omtrent monopoly en eventuele machtsposities. 

 

Ik tag ook even @Ward_, dat is een medewerker van KPNNetwerk die in zijn eigen tijd actief is op het forum van KPN, hij kan soms echt met oplossingen toveren.

Reputatie 1

@Ik_Hussel 

we hebben al veel contact gehad met KPN en KPN netwerk.

 

KPN kan niets, want ze moeten een gereedmelding krijgen vanuit KPN Netwerk

 

KPN netwerk kan niets, want ze moeten een gereedmelding krijgen vanuit Volker Wessels 

 

Volker Wessels is vorig jaar vergeten door te geven aan KPN netwerk dat ze de glasvezel en FTU hebben geplaatst in onze woning en dat het netwerk gereed is op ons adres. 
 

Geen enkele partij weet nu wat ie moet doen 🤦🏼‍♀️
 

ik heb het antwoord wel → sluit het modem aan en maak dat abonnement actief 

Stuur desnoods een KPN monteur om de lijn door te meten, dan zullen jullie zien dat het punt gewoon in mijn woning zit en dat het werkt.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit maaaaaaaaanden moet duren (en waarschijnlijk nooit opgelost wordt)

Reputatie 1

We hebben inmiddels is ook al een bericht naar Volker Wessels gestuurd, of ze alsjeblieft door willen geven aan KPN netwerk dat het op ons adres geplaatst is. Hier nog geen reactie op gehad.

Ik weet niet meer wie we moeten benaderen en hoe we ooit KPN kunnen krijgen op ons adres.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien kan @Ward_ hier even naar kijken?

Reputatie 7
Badge +12

Kastje muur limbo dus, ik hoop voor je dat Ward wat voor je kan betekenen. Ik zie dat hij vandaag nog niet online is geweest. 

Reputatie 1

@Ik_Combineer ja niet te doen. En tot nu toe zijn we lief en geduldig geweest en hebben we braaf af zitten wachten. Maar er gebeurt gewoon niets.

Geduld en begrip zijn nu echt op aan het raken.

 

Wachten op “gereedmelding” vanuit Volker Wessels heeft geen zin. Er moet nu vanuit KPN iets gaan gebeuren. Ik wil dat KPN een monteur langs stuurt die  het modem en NT aansluit op ons FTU kastje. Het netwerk ligt al zeker een jaar in deze wijk en alles is keurig afgemonteerd, dit is alleen niet goed doorgegeven.

 

Door een administratieve fout zitten wij nu al maanden zonder aansluiting. Het ergste is nog dat er alleen een seintje “gereed” moet komen, maar niemand binnen KPN, KPN netwerk en Volker Wessels snapt wat er moet gebeuren. Shoot me.

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil dat KPN een monteur langs stuurt die  het modem en NT aansluit op ons FTU kastje.

Zolang de aansluiting niet gereed gemeld is heeft dat geen zin denk ik. Een monteur kan dan denk ik ook helemaal niks...

Reputatie 7
Badge +10

@JovV Stuur het adres eens in een DM? Dan wil ik wel even kijken of ik kan toveren (zoals hierboven wordt gesteld :-)

Reputatie 1

Ik wil dat KPN een monteur langs stuurt die  het modem en NT aansluit op ons FTU kastje.

Zolang de aansluiting niet gereed gemeld is heeft dat geen zin denk ik. Een monteur kan dan denk ik ook helemaal niks...


Kan KPN niet zelf controleren of ze aansluiting gereed is?

Wachten op de melding vanuit Volker Wessels heeft echt geen zin, die komt niet meer hoor. Dit is allemaal zeker een jaar geleden aangelegd en bij iedereen in de buurt werkt het gewoon. Dus ik durf te wedden dat onze aansluiting ook gewoon werkt, alleen dat Volker Wessels is vergeten om in hun systeem ons huisnummer door te geven als “gereed”.

 

Ik wil nu dat er vanuit KPN actie komt. Een proactieve en oplossingsgerichte houding mag wel een keer. Maar ik snap dat dat lastig is voor zo’n grote logge organisatie met 90% incompetent personeel.

 

Eens kijken of Ward wel kan toveren ☺️

Reputatie 1

Dit is de huidige situatie in de meterkast.

Volgens mij zit het werk van KPN netwerk erop en is het aan KPN om de rest te installeren, correct?

Hallo @JovV , wacht even rustig de reactie van Ward_ af, dan weet je wat je verder kunt doen of laten.

Succes.

 

Reputatie 1

@JanD 

Volgens Ward wordt het morgen aangesloten. Ik ben benieuwd hoe ze in onze meterkast willen komen. Er is geen afspraak gemaakt en we zijn ook niet per toeval thuis. Thuiswerken zonder fatsoenlijk internet is namelijk niet mogelijk voor ons. Nu nog vrij nemen trouwens ook niet.

 

Volgens de klantenservice is het trouwens volgende week of ergens in maart.

 

Ik denk dat we vooral voor ons zelf een grens moeten gaan trekken hoe lang we dit gepruts nog aan willen/kunnen zien.

 

Zo jammer dat het zo moeilijk is om een KPN aansluiting te krijgen.

Reputatie 7
Badge +12

@JovV als je nu bijvoorbeeld T-Mobile had aangevraagd die tegen KPNNetwerk aan loopt, zou je dan ook van hun eisen dat ze langs komen?

Ik snap heus waar je vandaan komt alleen er zit een verschil in de bedrijven ondanks dat KPN de provider en KPNNetwerk beide KPN in hun naam hebben. Op ons zakelijke forum staat er een hele mooie uitleg over.

 

De KPN monteur zal niks bij je kunnen betekenen want tot de aansluiting door KPNNetwerk is afgemeld weten wij niet welke positie in de POP naar uw woning gaat, we kunnen dus letterlijk geen diensten naar u sturen. Ik had in me vorige post al een klein beetje gedeeld dat KPN niet met KPNNetwerk praat, dit is als volgt:

KPNNetwerk legt glasvezel door Nederland, dit netwerk is open waardoor providers zoals T-Mobile, Online.nl, Youfone en alle andere er over mogen leveren. Aangezien hun uiteraard niet van KPN zijn kunnen ze intern niks regelen. KPN de provider heeft dezelfde afspraak met KPNNetwerk zodat we geen oneerlijke concurrentievoordeel hebben op de rest. Dit is ook om te zorgen dat er geen sancties of boete vanuit de ACM komt. 

De regels hierover zijn erg streng, zelf heb ik nog geen glasvezel en zou ik graag willen weten wanneer dat in mijn regio komt. Maar als ik dat aan Ward ga vragen gaat hij me wijzen op die regels en heb ik pech. 

 

Conclussie: de enige die je hiermee kan helpen is KPNNetwerk, hoe graag KPN de provider het zou willen kunnen we gewoon niks. Ward is er inmiddels mee bezig en als hij zegt dat er morgen actie wordt genomen heb ik daar vertrouwen in.

Reputatie 1

@Ik_Combineer bedankt voor de hele uitleg.

Het maakt mij niet meer zoveel uit wie het regelt KPN of KPN netwerk. Voor mij is dit één bedrijf en zij moeten het oplossen. Ik heb ook niet voor niets voor KPN gekozen ipv TMobile. Maar KPN netwerk doet ook niets en zeggen dat het bij Volker Wessels ligt. Volker Wessels is het VERGETEN en die gaan écht niets doen uit zichzelf. Ik heb ook niets met hun te maken, maar wel met KPN. Dus zij mogen het ook oplossen. We hebben inmiddels al honderd keer moeten bellen en zijn de domme en afwachtende houding van KPN nu zat. Ze moeten nu iets gaan doen. En ik snap dat het niet leuk is, maar het is toch te schofterig voor woorden dat wij maanden aan het KPN lijntje worden gehouden.

We wachten morgen nog af. Als we morgen geen bericht krijgen van KPN dat de aansluiting werkt mag heel de zooi geannuleerd worden en nemen we Ziggo. Niet onze eerste keus, maar ik heb gewoon internet nodig thuis. En ben het onnodige wachten nu ECHT ZAT.

 

En check het maar bij Ward, dat wij nu maanden aan het wachten zijn was niet nodig geweest.

Reputatie 7
Badge +24

@JanD

Volgens Ward wordt het morgen aangesloten.

Heeft die dat in een privébericht tegen u gezegd? Of heeft die u gebeld? 

Reputatie 1

@JanD

Volgens Ward wordt het morgen aangesloten.

Heeft die dat in een privébericht tegen u gezegd? Of heeft die u gebeld? 


Ward heeft dat in een privebericht aangegeven.

KPN netwerk klantenservice gaf vorige week aan dat het op 9-2 stond en dat dat een fictieve datum was die elke keer opschoof (en dat gebeurde ook steeds).

Dus we gaan het zien.

Reputatie 7
Badge +30

@JovV hoe staat het er nu voor? Is het aangesloten en werkt het nu?

Reageer