Vraag

KPN annuleert bestelling terwijl verbinding via koper actief was

  • 19 April 2023
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Na veelvuldig contact met de klantenservice hoop ik hier toch een passend antwoord te vinden.

 

Begin Maart heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice van Youfone naar KPN. Overstapdatum was 4 april voor glasvezel en dit was ook haalbaar. Helaas door een vertraging in de glasvezel is de levering uitgesteld.

Tot ik op 6 april ben gebeld door iemand van KPN om het abonnement over te zetten naar 100MB koper tot glasvezel beschikbaar is en dan om te zetten, hier heb ik akkoord voor gegeven.

Aantal dagen laten heb ik de spullen ontvangen en op 14 april geïnstalleerd en in gebruik genomen, alles werkte naar behoren alsmede de TV ontvangen en afgesproken producten, helemaal blij dus.

Totdat ik gistermiddag een mail ontving dat mijn bestelling geannuleerd is en ook direct geen internet en televisie meer heb. Het modem werkt, alleen ik heb geen signaal van buiten wat ik eerst wel had.

Na meermaals contact met de klantenservice is de oplossing nu, om alles terug te sturen, opnieuw te bestellen waarbij mijn vorige voorwaarden vervallen en met een beetje geluk heb ik over 3 werkdagen weer de spullen binnen…

De reden dat ze dit aanbieden is omdat het systeem zegt dat ik nooit klant ben geweest… Ik kan de spullen dus niet blijven houden en het kan niet terug aangezet worden, want zo makkelijk kan dat niet. Maar iemand opzeggen is schijnbaar wel zo te regelen??

Gisteravond wel de belofte gehad dat het opgelost zou worden, maar volgens de meneer van vandaag was dat een externe en “die lullen maar wat en factureren lekker hun uurtjes”…

Ik werk nu thuis op een hotspot, maar jaag er 3GB per dagdeel doorheen, maar ik ga nu zelfs twijfelen of KPN van plan is dit zelfs te vergoeden.
 

Mijn gewenste oplossing: Zo snel mogelijk mijn internet terug aan zodat iedereen verder kan!
Hopelijk kan iemand mij hier helpen….


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Wel bijzonder dat er hier niemand is die maar enige reactie hierop kan geven…

Gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome en ben ik gisteren naar een XL winkel in de buurt geweest. 20 minuten verder en alles is in gang gezet om mij zo snel mogelijk weer online te krijgen en het noodpakket is onderweg. Toch blij dat deze fysieke vestigingen nog bestaan.

Ik kan er maar niet bij dat de enige oplossing via de klantenservice (na al het telefonisch contact van meer dan 2 uur) alleen maar retourneren en opnieuw toesturen was… Als je dit vervolgens weigert krijg je nog een grote mond en de opmerking, als u dat niet wilt dan kan ik niks voor u doen…

Heeft iemand hier enig idee hoe ik vergoedingen van onkosten aan kan vragen of hoe dit toegekend kan worden? 

Reputatie 7
Badge +15

@Kletter90 Welkom op het forum. 

Allereerst, wat een ontzettend vervelende situatie! 

Er is zoals je leest hier weldegelijk iemand die hier een reactie op kan geven. Je meldt je echter op een forum. Waar topics op volgorde afgehandeld worden. 

Op het moment dat het druk is kan het dus een aantal dagen duren voor je reactie van een moderator krijgt. 

Dan terug naar het probleem. Vreemd dat je dit antwoord hebt gekregen van de klantenservice. De strekking van het antwoord klopt helaas wel.

Een opzegging is snel definitief, terwijl het herstellen van de verbinding (veel) langer kan duren. 

Fijn dat het in de XL winkel beter is afgehandeld en dat je nu een noodpakket hebt/krijgt. 

Voor wat betreft een vergoeding. Zou je je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan ga ik uitzoeken hoe dit verder afgehandeld wordt. 

Hoi Rutger, dankjewel voor je reactie en moeite.

 

Ik snap dat er meer topics zijn, echter wanneer er nieuwe topics binnen knallen en daar vrijwel direct een reactie wordt gegeven gaat het opvallen. Ik snap dat de situatie complex is, maar communiceer dat gewoon.


Het antwoord van de klantenservice is te verklaren, dat snap ik, maar dan moet je het met me eens zijn dat dit niet de oplossing mag zijn en er naar een andere manier gekeken moet worden. Ik ben iemand die dolgraag klant wil worden bij jullie, maar door het toedoen van jullie is dat tot nu toe niet gelukt, dan moet je alles eraan doen om dit voor elkaar te krijgen en schijnbaar zit dat er niet in op de klantenservice. Na 20 minuten in de winkel hebben ze alles opnieuw aangemaakt, aangevraagd, voorwaarden worden gehandhaafd en ik heb een noodoplossing meegekregen, iets wat niet eens is via de telefoon is aangeboden. Veel ruimte voor verbetering lijkt mij.

Naar mijn idee is mijn profiel volledig ingevuld, is er iets wat ik nog gemist heb?

Reputatie 7
Badge +15

@Kletter90 Dan zullen dat zeer waarschijnlijk topics geweest waarop de community heeft gereageerd. En dus (nog) geen KPN moderator.

Wel zijn er een zeer beperkt aantal uitzonderingsgevallen waarbij er eerder een reactie geplaatst wordt. Het heeft dus niets met een complexe situatie te maken.

De doorlooptijd is door de drukte op dit moment simpelweg ongeveer 4 dagen op het forum. Sneller contact kan ook, maar dan telefonisch via 0800-0402. 

Bedankt voor het invullen van je profiel.

Ik heb voor deze specifieke situatie de klachtenafdeling aangestuurd. Zij zullen de situatie beoordelen en dit terugkoppelen. 

De doorlooptijd is daar maximaal 5 werkdagen. 

Overigens ben ik zeker met je eens dat de oplossing van de XL winkel een veel betere oplossing is dan die je aan de telefoon geboden is.