Beantwoord

KPN bekabeld internet valt uit en experia v10 herstart

  • 7 June 2022
  • 8 reacties
  • 265 keer bekeken

Hallo,

 

hier mijn probleem welk ik maar niet krijg opgelost: meerdere malen per dag (random tijdstippen) valt mijn bekabeld internet weg. Hierop krijg ik in Windows het wereldsymbooltje te zien. Wanneer ik naar de experia v10 loop zie ik dat services oranje brandt, power rood, internet en wifi branden niet tot deze weer opstarten. Modem start wel volledig zelfstandig op.

 

Heb zelf het volgende geprobeerd: 

alle kabeltjes nagekeken, wanddoos stroom eraf en modem stroom eraf voor minstens 2 minuten, modem volledig gereset door met een puntig voorwerp de resetknop in te drukken. Alle apparaten uitgeschakeld/uitgetrokken behalve de bekabelde computer, eveneens internetkabel vervangen etc..

Deze avond tijdens tv kijken (netflix) wederom melding ‘netwerkverbinding controleren ‘, ik zag het oranje lampje branden bij services..

 

Wie o Wie kan mij helpen?

 

Groetjes

icon

Beste antwoord door MilouKpn 10 June 2022, 13:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @MilouKpn . Welkom op het forum.

Dat klinkt niet goed en ik ben blij dat je zelf al zoveel geprobeerd hebt. Gaat het hier om een koper of een glasverbinding?

Dank voor je reactie. Heb een glasvezelverbinding, inmiddels de stroomadapter van het glasvezelkastje vervangen en tevens de netwerkkabel van glasvezelkastje naar modem en van modem naar pc, probleem blijft duren…

Verleden week zelfs sneller internet gekozen omdat ik dacht dat het daaraan lag. Wanneer het gebeurt ligt echt alles uit, tv, internet, wifi…

heb uiteraard ook het glasvezelkastje gereset (stroom eraf voor paar minuten) en vervolgens de modem opgestart ..

 

op het moment dat het gebeurt krijg ik ook de melding breedband ip connectie werkt niet.. controleer de wan instellingen..

 

grtz

Internet werd verhoogd naar 1000 mbps down en 1000 up.. indien er verbinding is werkt het echt snel, maar zo jammer wanneer het wegvalt. 

Na zelf veel te testen vermoed ik dat het probleem in de router of de NT zit..

Update: net gebeld met KPN klantenservice. Morgen kan ik een KPN box 12 afhalen bij het dichtstbijzijnde postNL punt.. hopelijk zijn dan de problemen opgelost.

 

Ik laat nog wat weten.

Update: net gebeld met KPN klantenservice. Morgen kan ik een KPN box 12 afhalen bij het dichtstbijzijnde postNL punt.. hopelijk zijn dan de problemen opgelost.

 

Ik laat nog wat weten.

Hopelijk is dat de oplossing. Mocht het toch niet werken laat het mij weten en dan kunnen we samen analyse verder oppakken. 

Na 6 dagen en de nieuwe modem is het internet niet meer uitgevallen, dus het probleem lag bij de experia v10. Mag op slot. Thx voor de hulp!

 

Groeten Milou

Fijn dat het nu stabiel is, @MilouKpn ! Dank voor je update