Beantwoord

KPN Box 12 modem valt constant uit en herstart zichzelf

  • 7 April 2021
  • 6 reacties
  • 1839 keer bekeken

Hi,

Mijn Experia V12 modem valt constant uit en herstart zichzelf. Het gaat om een glasvezel verbinding  die is aangelegd door KPN monteur, internet only, afgesloten begin maart dit jaar. Ik heb al een aantal dingen zelf onderzocht en geprobeerd:

 

Modem laat in eerste instantie groene “internet”, “power” en “TV” lampjes zien (Geen idee waarom ook “TV”, ik heb geen TV in mijn pakket). Wifi lampje blijft uit, ik gok aangezien wifi via de superwifi punten loopt.

Als het modem aanstaat en groene lampjes laat zien dan is de verbinding perfect, zowel over draad als wifi. Talloze speedtests gedaan en kom constant goed in de buurt van de beloofde snelheid, met altijd een ping onder 10ms.

Bij uitvallen gaan alle lampjes uit, dan wordt power even rood waarna langzaam aan de 3 bovengenoemde lampjes weer groen worden. Op het glasvezel kastje blijven tijdens een uitvalbeurt de “power” en “glas” lampjes groen. Het ethernet lampje op het glasvezel kastje gaat wel uit, totdat het modem weer is opgestart.

 

Wat heb ik geprobeerd:

  • Ik heb een andere stekker geprobeerd op het modem.
  • Ik heb een ander stopcontact geprobeerd (1 in de meterkast, 1 op de gang).
  • Ik heb de superwifi punten uit gezet en uit het modem gehaald.
  • Ik heb getest met een telefoon over wifi en een PC via draad.
  • Ik heb een tijdje alle ethernet kabels uit het modem gehaald (zowel van PC als van de superwifi punten).
  • Ik heb het modem meerdere malen 2 minuten van het stroom af gehaald.
  • Ik heb het glasvezel kastje meerdere malen 2 minuten van het stroom af gehaald.
  • Ik heb een full reset uitgevoerd op het modem.

 

In alle bovenstaande gevallen blijft het probleem terug komen. Gisteravond zat ik al aan rond de 10 uitvalbeurten, een aantal vlak na elkaar. Aantal uitvalbeurten van de hele afgelopen maand ben ik inmiddels de tel van kwijt. Langste up-time die ik heb gezien was iets meer dan 3 uur, al heb ik niet de tijd gehad dit constant te controleren dus kan wellicht langer zijn.

 

Is er iets wat ik nog kan doen of ben ik al toe aan een nieuw modem?

 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 8 April 2021, 11:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Inmiddels mijn forum account aangevuld met de benodigde data, voor het geval er wat doorgemeten moet worden.

Ook een andere ethernet kabel geprobeerd tussen modem en glasvezel kastje, is ook niet de oplossing.

Badge +19

In dit geval is bellen misschien handiger. 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @RWCA, wat rot dat jouw KPN Box 12 elke keer uitvalt. Ik zie dat Joep je al advies gegeven heeft, en dat je contact met de klantenservice hebt gehad. Zo te zien is er een nieuw modem onderweg jouw kant op, fijn dat dit al geregeld is. We horen graag of alles is gelukt, en of je verbinding daarna weer goed werkt :)

Vervangende modem inmiddels geïnstalleerd, so far so good. Ik ga het in de gaten houden. :slight_smile: 

Reputatie 7
Badge +19

Vervangende modem inmiddels geïnstalleerd, so far so good. Ik ga het in de gaten houden. :slight_smile: 

Fijn om te horen, dat is een goed teken :) Ik ga er vanuit dat 't zo blijft. Mocht je toch iets opmerken of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.