Beantwoord

KPN Box 12 port forwarding range

  • 7 November 2020
  • 9 reacties
  • 3412 keer bekeken

Ik heb een server thuis staan, welke vele poorten gebruikt.

Na het binnen krijgen van de KPN Box 12, heb ik geprobeerd de port forwarding rules in the stellen, maar het lijkt erop dat alleen de binnenkomende poorten als range kunnen worden aangegeven.

Dit zou betekenen dat als ik een range van 14000 tot 14200 wil doorsturen, ik alles naar 1 poort moet gooien of voor elke poort een nieuwe regel moet aanmaken.

Heb ik foute instellingen, of is dit een beperking van het systeem?

Het kan toch niet zijn dat ik 300+ regels handmatig moet aanmaken voor elke poort?

icon

Beste antwoord door wjb 14 November 2020, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @D-Kay Welkom hier op het KPN Forum en dank voor het stellen van je vraag. Ik vermoed dat iemand als @wjb of @Nick83 je vast wel op weg kan helpen! 

Reputatie 7
Badge +24

Kun je eens een schermafdruk plaatsen waarop zichtbaar is wat je bedoelt? En kunt u misschien ook toelichten waarom u 300 poorten open wilt hebben? Want ik gruwel bij de gedachte alleen al...

Reputatie 7

Voorbeeld:

Je hoeft bij "Internal Port" alleen maar de vanaf poort aan te geven, dat wordt automatisch aangevuld door de V12.

 

Ook ik zet mijn vraagtekens of er echt zo veel poorten geforward moeten worden.

Top, dan heb ik het fout begrepen.
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

 

Als toelichting voor de hoeveelheid poorten:

Ik heb vele instanties van game servers draaien die per instantie 2 tot soms wel 4 poorten nodig heeft, verschillende API endpoints en een ftp server.

300 was weliswaar overdreven, maar na een snelle telling zit ik toch al boven de 100 poorten.

Ik heb een test gedaan, want na het instellen bleek het nog niet te functioneren, en kan met zekerheid zeggen dat het nog niet naar behoren werkt.

Het liefst zou ik het modem in bridge modus zetten, want alles wordt afgehandeld door mijn eigen router, maar van wat ik heb gezien is dit (nog) niet mogelijk.

 

Dit is de instelling zoals het in de v12 staat.

 

Dit is de instelling die ik op mijn router heb.
Ik heb mijn router ook getest met alleen poort 21 voor ftp doorsturen, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Als ik met deze instellingen probeer van buiten af een ftp verbinding te openen, krijg ik een time-out.
Als ik de v12 op alleen poort 21 doorsturen zet, werkt het wel.

Reputatie 1
Badge

Hier vind je ook wat bevindingen met port forwarding, en screendumps: https://digitailing.nl/digitest-kpn-box-12-review/

Reputatie 7
Badge +24

Als u een eigen router heeft, waarom zet u deze op de KPN Box dan niet gewoon in DMZ? 

Reputatie 7
Badge +24

En verder weet ik het niet helemaal precies. Maar volgens mij denkt u ook iets te makkelijk over een poort range. Volgens mij staat bij een poort range in eerste instantie alleen de eerste open en zijn de volgende poorten pas open/beschikbaar als de eerste in gebruik is. Volgens mij kan je helemaal niet een hele lange range instellen en daarmee dan meerdere services daar gebruik van laten maken.

Reputatie 7

Volgens mij staat bij een poort range in eerste instantie alleen de eerste open en zijn de volgende poorten pas open/beschikbaar als de eerste in gebruik is.

Zo zou het niet moeten zijn. Elke poort binnen een range behoort onafhankelijk van anderen geforward te kunnen worden.