Beantwoord

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.15.06 - veranderingen in wifigedrag

  • 4 April 2024
  • 3 reacties
  • 162 keer bekeken

Afgelopen week na een berichtje van KPN een update van de software voor Box12 gekregen. Er zijn wat opvallende zaken de eerste en meest eenvoudige is dat ik de zomertijd zelf moet inschakelen, het modem had dus een uur tijdsverschil met de overige aangesloten apparaten. Vond het wel erg gek dat opeens in de nacht de CV van zich liet horen, dus warme radiatoren en vloerverwarming. Bleek dat de Nefit Easy handbediening stond… Nadat ik na veel gedoe de temperatuur weer naar een aanvaardbaar niveau had gezet (middels de handbediening, het programma werkte niet meer) dit overdag opgelost, dacht ik (de Easy control station een reset gegeven). Nacht daarna hetzelfde gedoe. Maar ook regelmatig uitvallen van Wifi voor kortere en soms langere tijd. Toen dacht ik, oh ja, KPN update… Heb de procedure gevolgd voor het opnieuw opstarten zoals op de website vermeld. De eerste keer na het opstarten geen Wifi, wel telefoon. Tweede poging, wel wifi, geen telefoon. Derde poging wel wifi en wel telefoon. En nu twee dagen later na de herstart: mijn Nefit Easy gedraagt zich zoals het hoort. Geen storingen meer die het programma onbruikbaar maakten. Ook de andere home apparatuur gedroeg zich netjes, geen verrassende verschillen meer met de tijdsinstellingen. Wel regelmatig op geen enkel apparaat Wifi. Signaal op de eerste verdieping is ook anders, verbinding doet er langer over om tot stand te komen, ik zie veel langer het wereldbolletje ipv het wifi signaal icoontje. Toen dacht ik, waarom kreeg ik nu een Box12? Wel omdat met de V10a regelmatig de waarschuwing kwam dat er wel wifi was maar geen internet verbinding. En nu heb ik dus weer regelmatig geen wifi en dat is gelukkig makkelijker te zien omdat dat het wifi-icoontje niet op het beeldscherm, tablet of smartphone te zien is. Met de V10a zag ik wel het icoontje maar pas wanneer ik instellingen opende zag ik dat er geen internet verbinding was. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 April 2024, 09:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou even het modem naar fabrieksinstellingen resetten als je zoveel problemen ervaart na de update, dit kan vaak wel goed helpen. Nieuwe update, schone start!

Reputatie 7

Was dit een migratie of een upgrade, @AftersCat? Waarmee ik bedoel, had je voor deze update nog de oude firmware (versienummer eindigde op 60E, inlogscherm zonder afbeelding van het modem), of had je al wel de nieuwe Software (versienummer begon met V12.C.23 en het inlogscherm had al een afbeelding van je modem)?

 

Bij de migratie kan het gebeuren dat er wat gekke dingen zijn. Dit omdat je dan overgaat naar compleet nieuwe Software. We proberen daarbij zoveel mogelijk alles over te nemen qua instellingen e.d., maar daar kan eens wat gaan schuren. Als het dan ook een migratie was, dan onderschrijf ik Bart's suggestie van een reset om even schoon te beginnen.

 

Bij een upgrade had je de nieuwe Software al en zou ik niet direct dit soort dingen verwachten. Maar, in geval van rare dingen zou dan een herstart van je modem voldoende moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Wat is dat nou voor onzin dat een kachel midden in de nacht gaat stoken als er geen WiFi is? Waar slaat dat op? Wat is dat voor bullshit? Zo'n kachel wil je toch helemaal niet in huis hebben? 

Reageer