Beantwoord

KPN Box 12 Wifi 5Ghz tijdelijk uitschakelen

  • 2 May 2023
  • 14 reacties
  • 3666 keer bekeken

Na vele pogingen en resets is het me eindelijk gelukt om in te loggen op het modem. Helaas heeft KPN de mogelijkheid om 5Ghz uit te schakelen verwijderd. Dus alle moeite om in te loggen voor niets, slimme lampen blijven dom op het wifi netwerk van KPN. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 May 2023, 10:44

Bekijk origineel

14 reacties

Hoi @EricNL1965 ,

Je kan bij het kopje '’Extra WiFi'’ 2.4GHZ aanzetten.Je hebt dan een extra netwerk, welke enkel op 2.4GHZ uitzend.

Zie hier voor meer uitleg:

 

Heb ik geprobeerd, echter kan ik absoluut geen verbinding maken met dit netwerk (zelfs niet als ik het wachtwoord wijzig in een die makkelijk te onthouden is).

Het is mij duidelijk dat er nogal wat mensen problemen hebben met de Box 12, dat KPN bepaalde functionaliteit heeft uitgeschakeld en wij als gebruikers het maar uit moeten zoeken. 

Hallo @EricNL1965 ,

Dan kan je proberen WiFi 6 uit te zetten.Dan zet je onder het kopje '’WiFi'’ de Wireless mode van 2.4GHZ op B/G/N.

Een andere optie is, om het wifikanaal te wijzigen naar 1/6/11.Sommige apparaten gaan niet goed overweg met kanaal 13.

Na vele pogingen is het eindelijk gelukt om een extra WiFi 2,4Ghz netwerk te activeren. Mijn prangende vraag is dus beantwoord, maar ik blijf me verbazen dat een bedrijf als KPN alleen maar omslachtige manieren heeft om iets in het modem te wijzigen! Je zou gewoon direct het 2,4Ghz of 5Ghz kanaal uit moeten kunnen schakelen. 

Reputatie 2

Ik heb geen enkel probleem gehad met in box 12 tijdelijk 5.0 uit te zetten 

‘Ik heb geen enkel probleem gehad met in box 12 tijdelijk 5.0 uit te zetten” @Rolami Hoe heeft u het gedaan? Misschien een screenshot erbij voegen bij tekst en uitleg. 

Voor mezelf heb ik maar van ellende een extra wifi 2,4  aangezet maar als 5.0 uitgezet kan worden, hoor ik het graag!

Badge +19

De meeste appartuur kan gewoon met bandsteering omgaan en is het juist heel fijn. Jouw laptop kan dat blijkbaar niet. En daar is dan juist het extra wifi netwerk voor. Je wil toch niet dat alle apparaten op de 2.4ghz band zitten. 

Reputatie 2

Ik kan het zo niet meer vinden. Weet ook niet meer hoe ik dat destijds heb gedaan. Sorry.

Reputatie 7
Badge +13

@Pjurrm Wellicht heb je dan wat aan het volgende artikel onze kennisbank: KPN Box 12: Extra wifinetwerk instellen.

 

Reputatie 2

Ja Remco, het klopt helemaal. Zo heb ik het ook destijds gedaan.

Bedankt voor je hulp.

@Pjurrm Wellicht heb je dan wat aan het volgende artikel onze kennisbank: KPN Box 12: Extra wifinetwerk instellen.

 

Bedankt, keurig opgelost volgens link van Remco.

Extra wifi alleen geactiveerd voor 2.4, video deurbel werkt weer als een zonnetje.

Reputatie 7
Badge +13

Wat fijn dat alles weer werkt dan @Pjurrm! Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!

Hallo @EricNL1965 ,

Dan kan je proberen WiFi 6 uit te zetten.Dan zet je onder het kopje '’WiFi'’ de Wireless mode van 2.4GHZ op B/G/N.

Een andere optie is, om het wifikanaal te wijzigen naar 1/6/11.Sommige apparaten gaan niet goed overweg met kanaal 13.

Ervaar exact de zelfde problemen als EricNL1965. Helaas voor de dure vloerverwarming in de badkamer :-(

 

@Johan Tijssen dat kun je oplossen door in de modem bij de wifi-instellingen ‘extra wifi’ te activeren en daarbinnen de 2.,4-band aan te zetten specifiek voor jouw doeleinden.

 

Reageer