Beantwoord

KPN en Delta beide glasvezel aangelegd, bij KPN duurt het langer met aansluiten

  • 26 March 2024
  • 4 reacties
  • 102 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Afgelopen week is er in mijn meterkast een glasvezelkastje geplaatst van Delta Fiber. Ik heb inmiddels begrepen dat KPN niets met Delta (en omgekeerd) deelt wat betreft het gebruik.

Al ruim twee jaar ligt er voor de centrale ingang van ons appartementencomplex (27 woningen) zowel een groene kabellus van Delta Fiber als een oranje kabellus van KPN.

Omdat KPN niet beweegt en Delta kennelijk wel ben ik dus aangewezen op een abonnement van Delta?

Is het nu werkelijk 'wie het eerst komt die het eerst maalt'? Ben tot op heden KPN klant maar hang dus nog steeds aan het koperdraadje (50 Mb/sec, met de beperking tot 20 Mb/sec down en 5 up). Jaagt KPN me nu echt weg?

Wie kan mij van een zinnig antwoord voorzien?

icon

Beste antwoord door Noordzee 26 March 2024, 20:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN jaagt u helemaal niet weg. U besluit zelf of u overstapt.

Is Ziggo bij u beschikbaar? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Adjudant ,

Je kunt de status van de glasvezelaansluiting via KPN volgen op deze website door je postcode en huisnummer in te tikken:

https://netwerk.kpn.com

Vroeg of laat zal KPN jullie ook aansluiten. 

Reputatie 3
Badge +3

KPN jaagt u helemaal niet weg. U besluit zelf of u overstapt.

Is Ziggo bij u beschikbaar? 

Nee, Ziggo is niet beschikbaar.

Reputatie 7

Hoi @Adjudant, het kan inderdaad zijn dat het ene bedrijf sneller is met de aanleg dan het andere. Op de link die Noordzee noemt kan je zien wat de planning is van de aanleg. Via deze weg hebben wij daar geen zicht op, wij zijn de provider KPN en het netwerkbeheer is een aparte tak van KPN.

Reageer