Beantwoord

KPN ExperiaBox v10a lamp blijft rood, na uitschakelen, harde reset, kabels controleren enz

  • 7 October 2021
  • 3 reacties
  • 109 keer bekeken

Sinds vanochtend (donderdag 7 oktober) een uur of tien doet internet het niet meer (rood lampje) zonder in de buurt van het modem te zijn geweest. Heb verscheidene acties uitgevoerd:

  • Modem uit, vijf minuten wachten, modem aan
  • Kabels aangedrukt
  • Harde reset uitgevoerd
  • Online via KPN portal op afstand laten controleren (invoeren klantnummer + laatste 3 cijfers bankrekening), daar kwam uit dat de wijkcentrale OK was, maar dat er wel iets met het modem zou kunnen zijn

Eigenlijk jaren zonder problemen gedraaid, enige wat veranderd is dat ik vorige week een KPN ExperiaBox update heb uitgevoerd, omdat mij hier op gewezen werd via mail en sms. Maar dat leek tot vanochtend toe geen problemen te geven.

 

Een aantal oplossingen geprobeerd dus, maar tot nu toe werkt het nog steeds niet. Ik kan ook zien als ik in het modem inlog dat er een downlink is van rond de 40 mb en een uplink van rond de 22 mb (weet even niet meer of dat max was). Kan me wel herinneren voorheen dat de downlink altijd rond de 50 mb zat en 10 mb uplink.

 

Maar er zit dus nog steeds iets niet goed, want het lampje blijft rood en er is nog steeds geen internet. Wat kan ik verder nog proberen?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 October 2021, 12:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tjeerd2, welkom op ons forum!
Had je al gekeken op www.kpn.com/storing of er een storing bij jou in de buurt is?
Een rood internet lampje is vaak een indicatie dat er aan onze kant iets niet goed gaat.

De snelste manier om hierover in contact met ons te komen is telefonisch via 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service
Als je het liever hier via het forum doet kan dat natuurlijk ook maar dan kan het zijn dat je iets langer moet wachten op antwoord.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hoi @Tjeerd2, welkom op ons forum!
Had je al gekeken op www.kpn.com/storing of er een storing bij jou in de buurt is?
Een rood internet lampje is vaak een indicatie dat er aan onze kant iets niet goed gaat.

De snelste manier om hierover in contact met ons te komen is telefonisch via 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service
Als je het liever hier via het forum doet kan dat natuurlijk ook maar dan kan het zijn dat je iets langer moet wachten op antwoord.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Dank je wel voor je reactie. Ik heb ondertussen chatcontact met de digitale assistent van KPN gehad en het blijkt dat het modem defect is. Het nieuwe vervangende modem wordt per direct opgestuurd en kan ik morgen in de namiddag ophalen bij een afhaalpunt in onze woonplaats. Hopelijk heb ik het dan weer werkend voor het weekend :ok_hand:

Reputatie 7
Badge +20

Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling!