Beantwoord

KPN Glasvezel 1gb haalt snelheid niet

  • 15 December 2020
  • 4 reacties
  • 756 keer bekeken

Hallo KPN,

Gisteren heeft een monteur glasvezel aangesloten en ik heb gekozen voor het 1gb internet abonnement.
De monteur had zelf een meting gedaan en kwam uit op 924 mbit/s download en 637 mbit/s upload.

Nu doe ik zelf een meting (via de desktop app van speedtest.net) en kom ik net op de helft van deze meting.
De meting is bekabeld gedaan (cat7) en ik kom uit op het volgende:
530 mbit/s download
814 mbit/s upload

Wat kan ik doen om met de download ook de beloofde snelheid te halen? Ik snap dat ik niet precies 1gb/s zal halen, maar minstens 75% van de snelheid moet lukken toch?

 

Dankjewel alvast.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 23 December 2020, 13:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Misschien staan in dit topic nog wat tips waarmee u wat dichter bij de 1 gbit kunt komen:

https://forum.kpn.com/internet-9/speedtest-waarschuwing-over-kpn-speed-test-en-andere-web-based-speedtests-497814

Ik zie in het genoemde topic niet echt een oplossing behalve de apparatuur opnieuw aanzetten.
Het feit dat de monteur een compleet andere meting heeft dan ikzelf vind ik bijzonder.
Ik heb bewust niet de web speedtest gepakt aangezien ik inderdaad al eens vaker gehoord heb dat deze niet helemaal betrouwbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +20

@gsnl, welkom hier. 

Je gebruikt dus de app. Heb je ook verschillende servers getest? Zit daar nog een verschil in? En computer is bekabeld aangesloten toch?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat je duidelijkheid hebt aangezien ik geen reactie meer heb gezien.Â