Beantwoord

KPN glasvezel 500 mbit, geen internet, wel televisie

  • 20 May 2020
  • 7 reacties
  • 110 keer bekeken

gisteren mijn glasvezel laten upgraden naar 500mbit. vanochtend lag internet eruit, televisie werkt wel. volgens KPN moet er een nieuwe modem komen. Heb even geprobeerd met een andere Experiabox V10, maar zelfde resultaat. volgens de KPN klantenservice was er geen monteur in de regio beschikbaar. 5 huizen verderop was er echter wél een aan het werk met hetzelfde probleem bij een buurtgenoot. geen oplossing gevonden. ik betaal wel veel geld voor glasvezel, maar geen internet. Wat gaat KPN nu doen?

icon

Beste antwoord door wjb 20 May 2020, 11:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Dit lijkt toch meer op een storing. Zorg er voor dat je de v10 houdt.  Dit is echt het beste modem van kpn. Een medewerker gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Badge +12

gisteren mijn glasvezel laten upgraden naar 500mbit. vanochtend lag internet eruit, televisie werkt wel. volgens KPN moet er een nieuwe modem komen. Heb even geprobeerd met een andere Experiabox V10, maar zelfde resultaat. volgens de KPN klantenservice was er geen monteur in de regio beschikbaar. 5 huizen verderop was er echter wél een aan het werk met hetzelfde probleem bij een buurtgenoot. geen oplossing gevonden. ik betaal wel veel geld voor glasvezel, maar geen internet. Wat gaat KPN nu doen?

Heb je ook iTV via KPN? Vreemd dat die dan wel werkt want dat komt op dezelfde glasvezellijn binnen. Heb je alles al eens een powercycle gegeven? Toen ik destijds een V10 had en verhoogde naar 500/500 duurder het ook even en werkte het pas nadat ik alles (dus ook de NTU) een tijdje stroomloos had gemaakt. Ik zou me in ieder geval nooit (maar dan ook nooit!!) laten ompraten om de V10 om te ruilen voor een V10a..

dat omruilen ga ik ook niet doen. heb al even een andere Experiabox V10 gebruikt, met hetzelfde resultaat. daar ligt het dus niet aan. alles van de stroom afhalen ook al geprobeerd, ook zonder resultaat. in de straat zijn er meer klachten over en van KPN hoorde ik dat er meer van dergelijke meldingen zijn binnengekomen, ook bij 100- en 200 mbit aansluitingen. de storing lijkt dus bij KPN te liggen

Reputatie 7
Badge +24

Werkt op de tv ontvanger terug kijken ook? En de YouTube app?

Reputatie 7

Heb je ook iTV via KPN? Vreemd dat die dan wel werkt want dat komt op dezelfde glasvezellijn binnen.

De Experia Box maakt drie aparte verbindingen afhankelijk van de afgenomen producten.

1) PPPoE verbinding op vlan 6 voor Internet

2) DHCP verbinding op vlan 4 voor IPTV

3) PPPoE verbinding op vlan 7 voor telefonie

 

Het kan dus best zijn dat de pppoe verbinding op vlan 6 verbroken is terwijl de DHCP verbinding op vlan 4 gewoon nog werkt.

 

Overigens is dit in ieder geval een "lokale" storing aangezien onze glasvezel aansluiting gelukkig nog wel operationeel is.

Hoi @ploeg . Welkom op het forum.

Excuses voor de late reactie. Hoe is de situatie nu?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.