Beantwoord

KPN glasvezel aansluitpunt Welke kabel gebruik ik?

  • 8 February 2021
  • 5 reacties
  • 3762 keer bekeken

Dag,

 

Ik ben onlangs verhuist nu hebben wij een kpn glasvezel aansluitpunt aan de muur hangen. Omdat ik nu bezig ben met alles netjes maken leek het mij mooi als ik daar alvast een kabel in kon hangen die vervolgens naar een modem kan in de toekomst. (wij hebben nog geen internet provider omdat we alles nu nog via 4g doen) ooit willen we natuurlijk gewoon wifi thuis. 

Ongeveer een halve meter naast het aansluitpunt hebben wij een kastje om de gasmeter heen. het lijkt mij mooi om daar het modem neer te zetten. nu dacht ik dat ik alvast een kabel kon leggen van het aansluitpunt naar het kastje om de gasmeter zodat ik die kabel nu netjes kan weg werken. 

Ik kan alleen niet vinden welke kabel ik hier voor nodig heb en of ik die zelf kan aansluiten? en zou een monteur dat kunnen aansluiten ook als we nu nog geen modem hebben? 

Dus mijn vragen zijn: 

Welke kabel heb ik nodig tussen het kpn glasvezel aansluitpunt en een modem?

Kan ik deze kabel zelf aansluiten?

 

Groeten,

Frederik

icon

Beste antwoord door Nick83 8 February 2021, 12:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe ziet dat aansluitpunt er uit? Zo?

Dan moet daar nog een kapje over heen, bijvoorbeeld zoiets:

Of zoiets:

En daar kan pas een kabel in. Die 2de kap krijg je pas als je een abonnement aanvraagt.

Aahh, dat maakt een hoop dingen helder. Van af de volgende kap gaat er een gewone Ethernet kabel naar een router neem ik aan? dan kan ik alvast een gewone ethernet kabel verwerken en die aansluiten op het moment dat we een abonnement aanvragen.

 

Groeten

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat is een gewone ethernetkabel. En zorg dat er een stopcontact in de buurt zit. Want het ding heeft stroom nodig. De Experiabox zelf ook, dus 2 vrije stopcontacten.

Elektriciteit is wel voor elkaar. Bedankt voor je antwoorden dit is een helder verhaal zo!

 

Groeten

Frederik!

Reputatie 2

Yep utp, kpn neemt standaard een rode utp, de kleur boeit niet verder.

Misschien wel ff opletten dat je een goede kabel pakt, cat 5e of cat 6.